Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-19, 23:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Alltså är det någon insatt som vet vilken pondus och makt det här valet har?
Låt säga att Frimodig Kyrka får många röster och de är ganska kraftigt i mot "dagens vindar i samhället" och tycker att kyrkan ska styras ut efter Bibeln. De vill alltså inte att homosexuella ska få gifta sig. Om Frimodig Kyrka och andra, som tex. Sverigedemokraterna, som också är mot homoäktenskap i Kyrkan (tror Kristdemokraterna också är det) får mycket makt i valet imorgon, betyder det att homoäktenskap inte införs?

Eftersom Svenska Kyrkan är skild från Staten så borde det ju vara via Kyrkovalet som dessa frågor avgörs?

Vore riktigt tacksam om någon sitter och trycker på svar!
Citera
2009-09-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det smärtar mig vidare att behöva upplysa dig om att kyrkan inte har dessa frågor på agendan. Ja förutom en och annan debattartikel som ingen bryr sig om.

Så visst rösta på du, har man betalat flera tusen kronor per år så ska man utnyttja sin rösträtt i sin lokala sektlokal
Alla som röstar på SD gör det pga. invandringsfrågan.
SD är synonymt med invandringsfrågan.
Det handlar inte om vad kyrkan kan eller inte kan göra, utan om mediauppståndelsen runt omkring.

Första gången jag är i kyrkan på länge förresten...
Citera
2009-09-19, 23:17
Medlem
MasterBaits avatar
Oj e de kyrkoval i morron? Vaffö har ingen sagt nåt då? Har de stått i tidningen eller?
Citera
2009-09-19, 23:19
Medlem
zyxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Adaktusson kan dra åt fanders, Patrik Ehns gick med i Nrp som tonåring och representerade därefter Centerpartiet i mer än tio års tid, där han också hade flera förtroendeuppdrag vilket han mig veterligen inte haft i SD. Är det nån som ska förklara sig så är det väl Maud Olofsson.

Det gjorde väl iofs centerpartisterna när de sparkade ut Ehn efter att det uppdagats att han hade fortsatt kontakt med högerextremister (engelska "Third Way"). Att Ehn begick en del ungdomssynder hade väl gått att förlåta om han inte fortsatt flörta med samma krafter som han säger sig ha lagt bakom sig.
Citera
2009-09-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Jag har några fråger angående om kyrkovalet.

1. Är det många som bryr sej om kyrkovalet? Det verkar bara vara SD:are som är insatta i kyrkovalet.

2. Hur ser prästerna på SD?

3. Vad är det SD vill göra i svenskakyrkan? Jag vet om att dom vill att svenskakyrkan ska vara svensk. Men jag vill veta mera.

4. Kan man rösta vart som helst?

5. Måste man ha röstkort med sej? Räcker det med leg?
Om man är medlem i svenska kyrkan så fick man ett rosa kuvert hem för en månad sedan ungefär. Där står hur det går till. Om du har tappat bort det så räcker det att ta med legetimation till din lokala församling.

Jag tror inte det är så många som röstar i kyrkovalet, men om SD gör bra ifrån sig så blir det ändå lite liv i media.

På hemsidan skriver SD:
Citat:
I sin strävan efter att förbättra människors levnadsvillkor bör kyrkan beakta var dess insatser gör störst nytta. Istället för att uppmuntra till en fortsatt massinvandring av ekonomiska migranter till Sverige, genom att till exempel framföra krav på så kallade amnestier till icke skyddsbehövande utlänningar, bör man inrikta sig på att hjälpa de verkligt nödlidande på plats i deras respektive närområden och på så sätt hjälpa fler och mer behövande människor.

Kyrkan bör på intet sätt understödja utbredningen av främmande religioner som islam i Sverige. Att kyrkobyggnader omvandlas till moskéer skall inte få förekomma.
http://www.fadernaskyrka.se/kyrkopolitik.php?action=fullnews&id=87
Senast redigerad av Henderson 2009-09-19 kl. 23:29.
Citera
2009-09-19, 23:31
Medlem
Marckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Alltså är det någon insatt som vet vilken pondus och makt det här valet har?
Låt säga att Frimodig Kyrka får många röster och de är ganska kraftigt i mot "dagens vindar i samhället" och tycker att kyrkan ska styras ut efter Bibeln. De vill alltså inte att homosexuella ska få gifta sig. Om Frimodig Kyrka och andra, som tex. Sverigedemokraterna, som också är mot homoäktenskap i Kyrkan (tror Kristdemokraterna också är det) får mycket makt i valet imorgon, betyder det att homoäktenskap inte införs?

Eftersom Svenska Kyrkan är skild från Staten så borde det ju vara via Kyrkovalet som dessa frågor avgörs?

Vore riktigt tacksam om någon sitter och trycker på svar!
Jag kan inte garantera att uppgiften är riktig men jag läste/hörde i mainstreammedia att det är "sittande kyrkomöte" som fattar beslutet. Det borde dock inte spela någon roll för dig, tycker jag, eftersom beslutet mycket väl kan rivas upp.
Citera
2009-09-20, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Jerzy säger NEJ. Rösta INTE på sd.

Vem är Jerzy?

Och till Henderson: Jag har fått röstkort. Men jag bara undrar om jag kan rösta på ett annat ställe för jag är inte just på det ställe jag ska rösta på.

Hur många % måste SD ha för att komma in? Eller räknar dom % på kyrkoval?
Hur ligger SD till? Bra eller dålig?
Citera
2009-09-20, 00:13
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Vem är Jerzy?

Och till Henderson: Jag har fått röstkort. Men jag bara undrar om jag kan rösta på ett annat ställe för jag är inte just på det ställe jag ska rösta på.

Hur många % måste SD ha för att komma in? Eller räknar dom % på kyrkoval?
Hur ligger SD till? Bra eller dålig?

Du kan rösta var du vill med ditt kort. Det finns ingen spärr.
Citera
2009-09-20, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Du kan rösta var du vill med ditt kort. Det finns ingen spärr.

eller leg
Citera
2009-09-20, 00:52
Medlem
Får man rösta i svenska kyrkovalet utan att vara medlem i svenska kyrkan? Är det i så fall därför som det finns en massa konstiga vänster- och icke-religiösa partier representerade i kyrkovalet? Hur motiverar de ett val till kyrkan samtidigt som de påstår att det kostar för mycket att folkomrösta i en rad viktiga frågor för att slippa just konfronteras med folks verkliga åsikter?
Citera
2009-09-20, 00:54
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Får man rösta i svenska kyrkovalet utan att vara medlem i svenska kyrkan? Är det i så fall därför som det finns en massa konstiga vänster- och icke-religiösa partier representerade i kyrkovalet? Hur motiverar de ett val till kyrkan samtidigt som de påstår att det kostar för mycket att folkomrösta i en rad viktiga frågor för att slippa just konfronteras med folks verkliga åsikter?

Nej, det får man inte. Att en del av kyrkans folk har lustiga åsikter är att de tjänar skit, aldrig bott bland invandrare och läser Aftonbladet till kaffe och tårtan.
Citera
2009-09-20, 00:55
Medlem
Xujks avatar
Jag kör SD imorgon! Nu ska de FRAMÅT!

Välkommen tillbaka persson förresten... hehe, såg att du med blev avstängd efter den där hetsiga diskussionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in