Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-19, 20:27
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Tack för alla dessa länkar. På vilket sätt har då svenska kyrkan med svensk inrikespolitik att göra?
För att våra politiska partier kandiderar till dom olika församlingarna?
Citera
2009-09-19, 20:38
Medlem
Jag ska rösta på SD imorrn för att jag vill att invandringsfrågan ska vara på tapeten så ofta som möjligt.
Och jag tycker det känns som att det går åt rätt håll. Fast sakta som f-n förstås. På nyheterna idag sa dom att 6% av svenskarna tycker att "invandringen" är den viktigaste frågan. Viktigast tyckte folk var "arbetslösheten" följt av "Vården" etc.
Men att dom överhuvetaget hade med "invandringen" som alternativ är ju ett steg framåt.
Citera
2009-09-19, 20:39
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
För att våra politiska partier kandiderar till dom olika församlingarna?

Förvisso men det har ändå ingenting med inrikespolitik att göra. Men det beror ju på vad man räknar som inrikespolitik. Kyrkan har dock inget med rikets styrande att göra så jag personligen finner kyrkan och dess val som helt ointressant.

Om det är (sd) eller "Guds heliga rövpulare" som får mer makt där så är det lika intressant som den genomsnittliga avföringsmängden på en gråsparv i Vällingby.
Citera
2009-09-19, 20:41
Medlem
DogulasFossas avatar
Citat:
Förvisso men det har ändå ingenting med inrikespolitik att göra. Men det beror ju på vad man räknar som inrikespolitik. Kyrkan har dock inget med rikets styrande att göra så jag personligen finner kyrkan och dess val som helt ointressant.

Om det är (sd) eller "Guds heliga rövpulare" som får mer makt där så är det lika intressant som den genomsnittliga avföringsmängden på en gråsparv i Vällingby.

Nja. Nu när kyrkan
Citera
2009-09-19, 20:41
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
Jag ska rösta på SD imorrn för att jag vill att invandringsfrågan ska vara på tapeten så ofta som möjligt.

Det smärtar mig att behöva upplysa dig om detta. Det är alltså kyrkoval imorgon, inte riksdagsval. Kyrkan kan inte betsämma något vad gäller invándringspolitik.
Citera
2009-09-19, 20:43
Medlem
DogulasFossas avatar
Citat:

Nja. Nu när kyrkan faktskt utnyttjas i rent propagandasyfte av de mörkerkrafter som förvandlar vårt land till ett mångkulturellt kaos så är det i alla högsta grad en inrikespolitisk fråga. Vare man tror på Gud eller inte så påverkas man av de åsiker som basuneras ut från denna gigantiska organisation.
Citera
2009-09-19, 20:46
Medlem
Marckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtHa
Skitsnack, TV-licensen är en skatt på TV-apparatinnehav, ingen medlemsavgift.
Vad du (eller jag) kallar det spelar ingen roll. Radiotjänst tar betalt för att du har en apparat som du skulle kunna använda till deras tjänster, men som du lika gärna kan använda till något annat. (Det kan vara en radiomottagare, en dator eller en TV, snart kommer det väl att gälla mobiltelefoner också.) Kyrkan tar inget betalt för att du har gåvor som gör det möjligt för dig att vända dig till Gud. Så hur du än vrider och vänder på saken så är det så att SvK:s villkor är ganska vettiga - du kan lätt gå ur - medan Radiotjänsts villkor är helt oacceptabla.
Senast redigerad av Marckus 2009-09-19 kl. 20:48.
Citera
2009-09-19, 20:58
Medlem
googlevistas avatar
Så, om man nu skulle orka, hur vet man vart man ska rösta? Röstkortet har jag slängt för länge sen. Laddade ner nån excelfil från kyrkans hemsida men blev inte klokare på det. Hur vet jag vilken församling jag tillhör?
Citera
2009-09-19, 21:03
Medlem
von_Ss avatar
Jag är inte medlem i Svenska kyrkan men hoppas på de konservativa partierna. Kyrkan ska enligt mig vara för troende kristna människor och de ska själva få styra och ställa.
Citera
2009-09-19, 21:26
Medlem
Citat:
Det smärtar mig att behöva upplysa dig om detta. Det är alltså kyrkoval imorgon, inte riksdagsval. Kyrkan kan inte betsämma något vad gäller invándringspolitik.
Jag är väl medveten om detta.
Om du hade läst mitt inlägg hade du sett att jag vill ha: "invandringsfrågan på tapeten så ofta som möjligt"
Invandringsfrågan alltså. Och den kommer på tapeten om SD gör ett bra val.

Det smärtade mig att behöva upplysa dig om detta.
Citera
2009-09-19, 21:30
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
Jag är väl medveten om detta.
Om du hade läst mitt inlägg hade du sett att jag vill ha: "invandringsfrågan på tapeten så ofta som möjligt"
Invandringsfrågan alltså. Och den kommer på tapeten om SD gör ett bra val.

Det smärtade mig att behöva upplysa dig om detta.

Det smärtar mig vidare att behöva upplysa dig om att kyrkan inte har dessa frågor på agendan. Ja förutom en och annan debattartikel som ingen bryr sig om.

Så visst rösta på du, har man betalat flera tusen kronor per år så ska man utnyttja sin rösträtt i sin lokala sektlokal
Citera
2009-09-19, 21:43
Bannlyst
Jag har några fråger angående om kyrkovalet.

1. Är det många som bryr sej om kyrkovalet? Det verkar bara vara SD:are som är insatta i kyrkovalet.

2. Hur ser prästerna på SD?

3. Vad är det SD vill göra i svenskakyrkan? Jag vet om att dom vill att svenskakyrkan ska vara svensk. Men jag vill veta mera.

4. Kan man rösta vart som helst?

5. Måste man ha röstkort med sej? Räcker det med leg?
Senast redigerad av persson121 2009-09-19 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in