• 1
  • 2
2009-07-10, 14:47
Bannlyst
datorn blev skitvarm förut, dock vet jag ej exakt temperatur. och nu är jag rädd för att något blivit skadat, t.e.x grafikkortet. datorn har inte lagt av eller så, men jag vet ej om den håller upp till sina krav? så jag gjorde ett par tester med Furmark, resultaten ser ni nedan, och nu undrar jag om det ser bra ut eller om grafikkortet är paj? vad det är för grafikort står i testet. fanns även Extreme burning mode att välja, ska jag prova det också för att se att grafikkortet är som det ska? Undrar också om det finns något program för att testa om moderkortet funkar som det ska? tack på förhand. //nojig.

http://img32.imageshack.us/i/jjjjx.jpg/

http://img32.imageshack.us/i/namnlsf.jpg/
Citera
2009-07-10, 14:53
Medlem
kanulas avatar
Windows --> Hårdvara
/Mod
Citera
2009-07-10, 17:13
Bannlyst
skulle verkligen uppskatta ett svar
Citera
2009-07-11, 00:01
Medlem
Apelsinens avatar
Vad exakt är det som får dig att tro att ditt grafikkort skulle vara trasigt? Är det trasigt så lär du få konstig bild, ingen alls, eller att bilden slocknar ibland. Några såna problem?
Citera
2009-07-11, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Vad exakt är det som får dig att tro att ditt grafikkort skulle vara trasigt? Är det trasigt så lär du få konstig bild, ingen alls, eller att bilden slocknar ibland. Några såna problem?

inga problem alls egentligen just nu, det är bara så att fläkten la av en stund så att det började lukta bränt, och nu är jag orolig för att det har gått sönder på nått sätt..
Citera
2009-07-11, 01:32
Medlem
Kära urban, har du rensat kylflänsarna ? Damm är något som packas i botten på alla kylflänsar, ta bort det dammet så kan värmen röra sig fritt igen och du har inga problem.
Citera
2009-07-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
inga problem alls egentligen just nu, det är bara så att fläkten la av en stund så att det började lukta bränt, och nu är jag orolig för att det har gått sönder på nått sätt..

Ditt kort verkar ju fungera, men det är väl inte omöjligt att din fläktincident har förkortat livslängden på kortet. Men det är ju omöjligt att spekulera i. Glädjs åt att det verkar ha överlevt.

/Hast
Citera
2009-07-11, 17:06
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend

Så länge du inte märker något är det bara att köra på, men du kan ju passa på att rensa datorn på damm. Det skadar aldrig när sådana här problem dyker upp!
Citera
2009-07-11, 17:50
Medlem
Twitters avatar
Ja, kör på och håll koll på att grejorna inte blir för varma. Dock så har de flesta moderkort ett inbyggt skydd mot överhettning, då datorn startas om om vissa saker blir för varma.
Citera
2009-07-11, 19:14
Bannlyst
Vet nån om min data är bra för alla slags nya spel ? Har följande:

Intel Core 2 Duo E7400 2,8GHz
Asus ATI Radeon HD 4670 1GB DRR3
4092 Gb ram

Är det bra dator får jag fråga er ? Ska köpa ett spel och jag hoppas den inte hackar . Är inte så kunnig om datorer
Citera
2009-07-11, 19:15
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelen14
Vet nån om min data är bra för alla slags nya spel ? Har följande:

Intel Core 2 Duo E7400 2,8GHz
Asus ATI Radeon HD 4670 1GB DRR3
4092 Gb ram

Är det bra dator får jag fråga er ? Ska köpa ett spel och jag hoppas den inte hackar . Är inte så kunnig om datorer
Ööh, varför i hela världen skrev du detta i denna existerande tråd om något helt annat?
Citera
2009-07-11, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Ööh, varför i hela världen skrev du detta i denna existerande tråd om något helt annat?

Orkade inte starta en ny tråd och hittade inget angående det . Så vad tycker du om min dator ? Är den perfekt för dem nya spelen eller tvärtom ? Tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in