2009-07-10, 10:40
Medlem
Vilken maträtt står på ditt matbord flest gånger under ett år? I mitt fall måste det vara köttfärsås och spagetti. Kommer nog aldrig tröttna på det, kan äta det flera gånger i veckan ibland.
Citera
2009-07-10, 10:46
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritofhate
Vilken maträtt står på ditt matbord flest gånger under ett år? I mitt fall måste det vara köttfärsås och spagetti. Kommer nog aldrig tröttna på det, kan äta det flera gånger i veckan ibland.
Samma här, fast det är inte alltid köttfärssås. Brukar varva mellan köttfärssås, kycklingkladd och baconkladd

Kycklingkladd -> Kycklingfiléer, lök, grädde, ost, craime fraiche, kryddor och lite annat.
Baconkladd -> Samma skit fast med bacon
Citera
2009-07-10, 10:53
Medlem
willas avatar
Samma här faktiskt! Fast det är olika sorters köttfärsåser och pasta. Ibland med vitlök och tacokrydda o.s.v. En annan maträtt jag ofta äter är potatismos och korv/köttbullar. Det är självklart riktig mos och inte pulver
Citera
2009-07-10, 10:54
Medlem
Likmasks avatar
Har ätit färdigköpta veganska burgare till lunch varje dag i snart ett års tid. Ibland både till lunch och middag. Alltid med samma tillbehör
Citera
2009-07-10, 11:11
Medlem
Snövits avatar
Chili con carne är nog den enskilda rätt jag äter oftast tätt efter kommer nog spagetti och köttfärssås.
Citera
2009-07-10, 11:37
Medlem
Azzazels avatar
Tacos, tror jag.
Fast tacos ligger också nära Korv Stroganoff med ris och köttbullar with some spaghetti.
Så det blir mina 3 rätter som jag äter oftast.
Oh glömde tillägga kyckling med ris och någon god sås.
Nu vart det 4
Citera
2009-07-10, 11:56
Medlem
Trumpeters avatar
Pasta med köttfärssås. Varierar dock både pastan och köttfärssåsen en del. Så exakt likadan rätt blir det inte varje gång.
Citera
2009-07-10, 12:09
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Makaroner och något till, antingen falukorv, fiskpinnar eller kycklingfileer. Fem dagar i veckan. Men jag har blivit lite nyttigare, idag kör jag med fullkornsmakaroner.
Och JA! Det heter MAKARONER! Inte pasta. Kontorsfjantar i Stockholm som vaxar kuken säger pasta för att verka märkvärdiga. Vi andra säger som man alltid har gjort, makaroner!
Citera
2009-07-10, 12:12
Medlem
Sconemans avatar
Korvstroganoff och spagetti. Bra kombo av gott, snabblagat, billigt, bra bakiskäk och bra att köra i matlåda. Brukar försöka hitta korv med hög kötthalt och snåla lite med grädden för att göra det lite nyttigt.

/ Sconeman.
Citera
2009-07-10, 12:15
Medlem
willas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Makaroner och något till, antingen falukorv, fiskpinnar eller kycklingfileer. Fem dagar i veckan. Men jag har blivit lite nyttigare, idag kör jag med fullkornsmakaroner.
Och JA! Det heter MAKARONER! Inte pasta. Kontorsfjantar i Stockholm som vaxar kuken säger pasta för att verka märkvärdiga. Vi andra säger som man alltid har gjort, makaroner!

Pasta är väl bara ett samlingsord för olika pastasorter?
Citera
2009-07-10, 12:17
Medlem
GostaBerlings avatar
korv stroganoff och ris blir det ofta
Citera
2009-07-10, 12:18
Medlem
loafmasters avatar
Grillat kött av något slag. Under sommarmånaderna brukar det vara färskpotatis eller en bra sallad till och under vinterhalvåret blir ofta pommes eller klyftpotatis.

Brukar även grilla hela kycklingar i ugnen rätt ofta istället för att köpa färdiggrillade på ex. Ica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in