2009-07-10, 03:46
Medlem
ljummen_biras avatar
Går det att komma bukt med dessa. t e.x genom internet id eller att man måste registerera sitt kontokort eller liknande? Hur skulle det fungera?
Citera
2009-07-10, 03:52
Medlem
vemomintedus avatar
Man skulle ju kunna be folk att skriva de 4 sista siffrorna i personnumret. kan ju vara lite krongligt. fast å andra sidan så om man verkligen vill bli medlem trots att man är under 18 så går det ju fixa vilket sätt man än använder med lite tålamod tror helt enkelt att det inte skulle funka.
Citera
2009-07-10, 04:00
Medlem
ljummen_biras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
Man skulle ju kunna be folk att skriva de 4 sista siffrorna i personnumret. kan ju vara lite krongligt. fast å andra sidan så om man verkligen vill bli medlem trots att man är under 18 så går det ju fixa vilket sätt man än använder med lite tålamod tror helt enkelt att det inte skulle funka.

Nja jag vet inte finns ställen man kan få fram fake personnummer. denna t ex.: http://hem.ektv.nu/~ekt000851/persgen.html) Men att registera sitt internet ID eller kontokort var ligger problemet i det, borde vara vara hyfsat safe väl?
Senast redigerad av ljummen_bira 2009-07-10 kl. 04:03.
Citera
2009-07-10, 04:02
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljummen_bira
Nja jag vet inte finns ställen man kan få fram fake personnummer. Men att registera sitt internet ID eller kontokort var ligger problemet i det, borde vara vara hyfsat safe väl?

Vart tar anonymiteten vägen då?
Citera
2009-07-10, 04:04
Medlem
ljummen_biras avatar
Sant... Men flashback lämnar väl inte ut uppgifter hursomhelst?

Men jag fröstår vad du menar anonymitet är a och O för mig. Men någor sätt borde det gå
Citera
2009-07-10, 04:09
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Sant... Men flashback lämnar väl inte ut uppgifter hursomhelst?

Men jag fröstår vad du menar anonymitet är a och O för mig. Men någor sätt borde det gå

Åldersgränsen finns enbart eftersom lagen kräver det. Jag har sett betydligt vettigare inlägg av folk som är 16-17 år, som skriver vettigt och har seriösa frågeställningar än många som är 18+, skillnaden är att dom minderåriga försagt sig ( = tre sidor OT om åldern istället för att hjälpa personen som fortfarande kan läsa efter sin ban).
Citera
2009-07-10, 04:15
Medlem
ljummen_biras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Åldersgränsen finns enbart eftersom lagen kräver det. Jag har sett betydligt vettigare inlägg av folk som är 16-17 år, som skriver vettigt och har seriösa frågeställningar än många som är 18+, skillnaden är att dom minderåriga försagt sig ( = tre sidor OT om åldern istället för att hjälpa personen som fortfarande kan läsa efter sin ban).

Du har så rätt. Själv har man ju inte alla indianer i kanoten heller men jag klagar inte allrförmycket. Men grejen är att jag menar nu när det är sommarlov så är det alltid ~30 nya inlägg från åtskilliga f13 som vill ha tag på lagligt knark från skafferiet. Tröttsamt. men så är det väl varje år.

Var vänlig och ha översende med mitt sluddriga skirvande. puss.
Citera
2009-07-10, 04:22
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Du har så rätt. Själv har man ju inte alla indianer i kanoten heller men jag klagar inte allrförmycket. Men grejen är att jag menar nu när det är sommarlov så är det alltid ~30 nya inlägg från åtskilliga f13 som vill ha tag på lagligt knark från skafferiet. Tröttsamt. men så är det väl varje år.

Var vänlig och ha översende med mitt sluddriga skirvande. puss.

Jag håller med om sommarlovsfirarna, därav min bryska ton ibland när man läst samma frågor om och om och om och om och om och om igen. Då hade jag hellre sett att registreringen stängde en månad innan varje stort lov men det lär inte ske som vi vet.
Citera
2009-07-10, 04:27
Medlem
Man skulle ju kunna kräva någon form av åldersverifikation som sedan raderas direkt efter kontrollering...
Citera
2009-07-10, 04:32
Medlem
ljummen_biras avatar
Om registreringen var stängd maj till augusti skulle vi nog slippa en del skit, någon form av E-legitimation kanske är att skippa då pga av anonymiteten. Även om jag tror att FB inte skulle lämna ut dylik info. Rätta min om jag har fel. Vore klockrent i såfall. Men det kanske finns andra sätt för oss som är i vuxenålder, är inte så instatt.

mvh
Citera
2009-07-10, 04:36
Medlem
ljummen_biras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Man skulle ju kunna kräva någon form av åldersverifikation som sedan raderas direkt efter kontrollering...

Vilken form av åldersverifikation syftar du på?
Citera
2009-07-10, 04:37
Medlem
Automatisk bannlysning på alla som skriver "xD" eller "XD"?
Dessa personer kan knappast vara över 18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in