2009-07-10, 00:42
Medlem
DiviCs avatar
Okej , jag har aldrig stött på detta problem tidigare . Men när personen jag pratar med ska sätta på sin cam så står den och tuggar en stund . Sen så stängs den bara av, den vägrar bygga upp en anslutning.. Varför? Personen som jag vill se kan cama med andra men inte med mig så jag antar att problemet ligger här..
Men om jag väljer videosamtal istället så fungerar det utmärkt och deras cam startar osv.. Så vad kan problemet vara ? För jag sitter ofta med mic men vill ju inte att dom ska sitta och höra vad som händer här omkring hela tiden ;P
Citera
2009-07-10, 00:51
Bannlyst
Om man har ett videosamtal igång så kan man med en enkel knapptryckning bara tysta sin mick totalt väl?

Isåfall kan ni ju köra med videosamtal och att du bara stänger av din mikrofon.
Jag tror inte att felet ligger hos någon av er utan hos MSN. MSN är förjävla knepigt och man ska inte skylla på sig själv för mycket om det inte vill samarbeta med en.
Citera
2009-07-10, 00:54
Medlem
DiviCs avatar
Haha, bra svar :P
Men alltså . Jag upplever att det laggar mer om den försöker sitta och skicka ljud samtidigt , men det kan ju bara vara jag .
Men jag tänkte väl mer i banorna att kanske videosamtal och cam inte går genom samma port och om man öppnar och latjar runt lite så kanske det går att lösa ?
Citera
2009-07-10, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Haha, bra svar :P
Men alltså . Jag upplever att det laggar mer om den försöker sitta och skicka ljud samtidigt , men det kan ju bara vara jag .
Men jag tänkte väl mer i banorna att kanske videosamtal och cam inte går genom samma port och om man öppnar och latjar runt lite så kanske det går att lösa ?

Det har jag ingen aning om, tyvärr.
En sak som jag dock vet är att om man har igång sin cam i Skype så flyter det på förjävla bra. Fleeeeera gånger bättre än i MSN.

Så om du och din partner inte tycker att det är allt för jobbigt att fixa så tanka hem Skype och kör cam därigenom.
Mycket större bild och det flyter på riktigt fint.
Citera
2009-07-10, 01:01
Medlem
DiviCs avatar
Inte en lösning på problemet, men ett alternativ för att undvika.. Tack så mycket

Edit: Körde igång skype och prövade .. VILKEN JÄVLA UPPGRADERING I CAMVÄG ! Man ser ju faktiskt och får välja upplösning själv .. Det här var underbart tackar tackar
Senast redigerad av DiviC 2009-07-10 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in