2009-07-09, 20:52
Medlem
Någon här som vet om det kanske finns några konsekvenser för en kvinna att ofta ha laptopen i knät? Bara en tanke liksom, eftersom jag nästan alltid har det. Men det kanske inte finns några konsekvenser (förutom möjligtvis ont i ryggen, beroende på hur man sitter) så då kan jag vara lugn.

"Forskare vid State university i New York menar att för mycket arbetande med bärbar dator i knäet kan sänka fertiliteten hos män."
Citera
2009-07-09, 20:59
Medlem
Allt är väl relativt, Aftonbladet skulle nog säga att det är en DATACHOCK och måla upp världens scenario om att du blir impotent. Du fick tydligen cancer om du åt chips förut tills det kom fram att du var tvungen att äta din vikt i chips varje dag för att öka chansen att få cancer.

Folk kan väl dementera i 300 år om det trådlösa nätverket i datorn verkligen slår ut din potens eller inte, frågan är hur överdrivet det är. Det finns säkert en chans, men särskilt stor är den nog inte och inget du behöver vara rädd för.
Citera
2009-07-09, 21:00
Medlem
"Forskare vid State university i New York menar att för mycket arbetande med bärbar dator i knäet kan sänka fertiliteten hos män."

Beror väl på att det blir hett och då minskar spermaproduktionen?

/c
Citera
2009-07-09, 21:01
Medlem
SafleBouges avatar
Det var värmen som inte var bra för snoppen så vitt jag minns.
Citera
2009-07-09, 21:03
Medlem
eatsoups avatar
Att du har en laptop på knät har ingenting med rygg och sånt att göra. Frågan är Hur du sitter?. Sitt rakt och ha laptopen i knät!, Den värmen som laptoben utgör är tom bra för magen och fett. Däremot mår laptopar inte sådär jätte bra när det inte finns någon luft strax under datorn. Jag brukar oftas vika upp bena på laptoppen så minst 1 cm luft kan passera under för att sedan sugas upp av fläkten och kyla
Citera
2009-07-09, 21:14
Medlem
zebagos avatar
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10086654 Problem löst.
Citera
2009-07-09, 21:15
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebago
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10086654 Problem löst.
Den där är faktiskt jävligt bra, rekommenderas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in