2009-07-27, 22:38
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
I klansamhällen från MENA-länderna får ledarhannen ta mat först, sedan sönerna, sedan mamman och sist döttrarna om det finns något kvar då.

Somalia är ju inget MENA-land.
Mina erfarenheter av somalier är att det är mycket vanligare med feta kvinnor i sina hucklen medan männen alltid är smala som stickor. Så det verkar som att när det kommer till maten är det tvärtom mot vad du beskriver.
Citera
2009-07-27, 22:48
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Mina erfarenheter av somalier är att det är mycket vanligare med feta kvinnor i sina hucklen medan männen alltid är smala som stickor. Så det verkar som att när det kommer till maten är det tvärtom mot vad du beskriver.

Nja nog kan man säga att Somalia åtminstone på fittehåret gränsar till övriga Nordafrika.

Att somalietanter är runda och goa beror på att de småäter vid tillagning av maten samt äter kakor och sådant hela dagarna men när måltiden serveras så är gången som jag tidigare beskrev.
Citera
2009-07-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag ramlade över detta blogginlägg idag:

http://systemfel.wordpress.com/2009/01/06/vad-kostar-familjen-hassan/

Där presenteras vad en somalisk storfamilj, med 9 barn (snart 10 barn), kostar oss skattebetalare de första 3 åren. Siffran är otrolig! De kostar oss ca 8 miljoner kronor. Eller ca 210 000 kr/månad i drift!

Men visst. I framtiden kanske alla barnen arbetar och betalar tillbaka dessa pengar. Eller kommer de göra det? Vad tror ni? Blir det vinst eller förlust här? Är detta väl investerade pengar?

Här finns också en tidningsartikel om familjen:

Jag tycker det är beundransvärt hur Sverige hjälper denna familj. Väldigt trevligt att svenskar är så givmilda. Kanske bör man vara lite mer givmild, med tanke på att denna stora familj endast levt i Sverige i två år?
Citera
2009-07-28, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
jo, men en arbetslös somalier med 10 barn har ju aningen fler munnar att mätta så den jämförelsen blir inte sådär överdrivet relevant. det intressanta brukar i regel vara hur mkt pengar man har att röra sig med när basutgifter är betalda.

Barn skaffar man om man har råd att försörja dessa, inte annars.

Skaffar man barn utan att ha arbete så får man skylla sig själv. Bort med alla bidrag, inför skattelättnader för barnfamiljer.
Citera
2009-07-28, 01:29
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OT raderat, Albanien äro icket detsamma som Somalia.

//Mod
Citera
2009-07-28, 01:36
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Männen är smala för att dom brukar centralstimulerande droger som dämpar aptiten.

Det är därför dom är så smala. Bidragen räcker gott och väl till mat för dom.
Citera
2009-07-28, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktiganyheter.se
Barn skaffar man om man har råd att försörja dessa, inte annars.

Skaffar man barn utan att ha arbete så får man skylla sig själv. Bort med alla bidrag, inför skattelättnader för barnfamiljer.

vilket dock inte har särskilt mkt med vad jag sa att göra.
Citera
2009-07-28, 11:35
Medlem
Det värsta är att han vill ha fler barn.
Citera
2009-08-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Arbetslösa bör inte skaffa barn oavsett, och vi som arbetar har utan problem råd

Rätta mig om jag har fel, men diskuterar vi inte negerfamiljen här utan jobb o inkomst som ändå har 10 barn? Som det som ofta ser ut.
Citera
2009-08-18, 11:58
Medlem
intemartins avatar
Steg 1 kolla dna på ungarna är de ens deras barn.

steg 2 införa konceptet 5/5 a igen och sterelisera honom och henne då de är dumma i huvet som inte har vett att sluta skaffa ungar då han inte gör nåt för samhället men samhället ska försörja dom.

kan se denna klan i framtiden dra fram på bygden och göra brott och våldtäckter.
Citera
2009-08-18, 12:16
Medlem
öpöz000rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iquba
Visst är det mycket pengar. Men man kan ju inte bara värdera allt i pengar.
Tänk hur värdefullt det ska vara för familjen att kunna bo i ett säkert hem där dom känner sig trygga.
Deras erfarenheter från Somalia lär ju inte vara så jävla mysiga heller.
Sen tror jag att dom troligtvis kommer känna någon kärlek/tacksamhet till Sverige som gav dom denna chans att leva ett värdigare liv.

Jag mår verkligen dåligt av att läsa det här inlägget. Det är sådana personer som du som gör att jag verkligen funderar på om man bör bo kvar i det här landet.
Citera
2009-08-18, 12:24
Medlem
YngveFrejs avatar
När han kom till Sverige hade han nio barn. Sedan skaffar han mer ungar fast han inte har möjligheten att försörja dem, det får socialen göra istället.
Man kan undra vad socialhandläggarna tänker.
Socialen borde dela ut preventivmedel och upplysa dem om att det inte
är så smart att skaffa barn under tiden man inte har råd att försörja sig.
Vill de inte använda preventivmedel får man upplysa om avhållsamhet.
Men det kanske inte kommer fungera då paret möjligen är översexuella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in