2011-08-18, 02:47
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns en (äldre) lång tråd om Isse Dahir Hassan och hans somaliska jättefamilj här:

https://www.flashback.org/t953750

Även flytten till radhuset, som skedde för över 2 år sedan, tas upp där... plus annat smått och gott om denna familj...

Om den familjen kostade ca 200k i månaden, undrar jag hur mycket den här parasitfamiljen kommer att kosta samhället...
Citera
2011-08-18, 02:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag förstår ärligt talat inte riktigt problemet. Svenska lägenheter är anpassade storleksmässigt efter hur svenska familjer normalt ser ut, två vuxna, två barn.

Om vi nu får hit familjer som är mycket större så är det väl bra att man slår samman lägenheter så att familjen har någonstans att bo. Javisst kan man yla om att de inte borde vara här överhuvudtaget men nu är det som det är.

Radhus är sånt man skaffar om man har hyfsad inkomst och bägge i familjen arbetar, alternativt att en har en väldigt bra lön. Men här har alltså en nyinvandrad somalisk familj, där alla är arbetslösa, fått ett relativt modernt och fint radhus utan att arbeta överhuvudtaget i Sverige.

Det är klart att det sticker folk i ögonen.
Citera
2011-08-18, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det här är så sjukt att det borde vara kriminellt. Vänersborgs kommun anser alltså att kommunen behöver 14 nya invånare.

Jag funderar på allvar att hjälpa Vänersborgs kommun med ännu flera somaliska invånare. - En hemsida på somaliska som förklarar att i Vänersborgs kommun väntar mat, pengar, bostad och självklart sysselsättning. Finns tydligen en affärsidé i detta.

För att vara allvarlig, så stämmer min teori att produktlivscykeln kring invandringen inte nått sin peak utan istället värre och mera intensiv för varje år som går. Vi är i tillväxtfasen - fasen mognad ser jag inte och stagnation inträffar väl aldrig?

Jag har haft precis likadana funderingar!

Och visst, nu med deras svältkatastrof (igen) så gynnas väl byggbranchen iaf.
Citera
2011-08-18, 03:10
Medlem
Jag bor i en etta och nu vill jag flytta ihop med min flickvän. Ettan är för trång för oss båda så borde jag kunna ringa kommunen så ordnar dom en större åt mig?
Citera
2011-08-18, 03:17
Medlem
Det finns ju även hyresrätter som är radhus eller parhus. Inte många som behöver 6 rum iof. Det va ju en Svensk familj för några år sedan med 14 barn som fick ett gammalt dagis. Fö så borde Sverige dra ner på inflyttningar av den här typen tills åtminstone 95% av Sveriges befolkning har ett boende som passar deras familjer. Det behövs fortfarande ruskigt många lägenheter.
Citera
2011-08-18, 03:21
Avslutad
Glädjechock vill jag då inte kalla det, även om jag misstänker att det är sagt med ironi. Det är många frågetecken för mig i den här historian.

Varför föder dom mer barn än vad dom får plats i det huset dom har råd med? Hade dom inte fött så onormalt många barn hade dom ju kunnat bo i ett hus dom har råd med och inte behövt ta risken att leva så som dom blev tvungna att göra, som var helt deras eget fel. Om dessa personer inte ens kan ta det personliga ansvaret att göra det bästa av vad dom kan, hur fan ska dom då kunna bidra till samhället? Dom är ju uppenbarligen totalt efterblivna.

Vem betalar för deras boende? Är mycket rädd för att svaret på denna fråga är skattebetalarna.

Ifall svaret på fråga två skulle vara skattebetalarna, som jag misstänker, så undrar jag hur detta på något sätt kan vara acceptabelt att genomföra då dessa människor högt sannolikt inte kommer att återbetala de pengar som betalade deras bostad. Vad är det för jävla politiker som genomför sådana här idiotiska handlingar? Det är ju fan helt från vettet.

Tack för mig.
Senast redigerad av Sickmyduck 2011-08-18 kl. 03:26.
Citera
2011-08-18, 03:33
Medlem
vixis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismile
Varför är det ständigt vita svenska män som måste klaga här? Är ni inte tillfredställda med ert liv eller? Jag ser en och annan användare vara inloggad 24/7 och klaga. Har aldrig sett en svensk kvinna klaga här. Ni klagar på mörkhyade och kvinnor HELA TIDEN. Tycker synd om sådana som mig som är både en kvinna och mörkhyad. Hinner ni göra något annat?

Det här sammanfattar allting bra:

http://www.youtube.com/watch?v=2njSug0sqNs

Var tvungen att kommentera nu eftersom jag är en svensk kvinna. Jag kan hålla med dig till viss del, för visst klagas det en hel del på invandrare och kvinnor... Men faktum är och kvarstår att just det här ämnet varken handlar om rasism eller sexism utan om helt sjuka orättvisor som gör folk förbannade - med all rätt!

Du kan inte på allvar påstå att du är förvånad över människors reaktioner? Det är ju för tusan VÅRA pengar det handlar om! All vi som betalar skatt betalar för de här människornas bostad. Det finns så många svenskar som jobbar stenhårt för att försörja sig och betala sina räkningar. Varför ska de här människorna då komma hit och med 10 ungar och få ett fint radhus betalt av staten? Det handlar inte om deras hudfärg utan om att de kommer hit för att sedan leva som parasiter på oss, sorgligt men sant!

Det tråkigaste av allt är nog att jag alltid har sett mig själv som tolerant och så långt ifrån rasist som man kan komma, men dagens samhälle lockar fan fram en liten rasist även i mig.
Citera
2011-08-18, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Glädjechock vill jag då inte kalla det, även om jag misstänker att det är sagt med ironi. Det är många frågetecken för mig i den här historian.

Varför föder dom mer barn än vad dom får plats i det huset dom har råd med? Hade dom inte fött så onormalt många barn hade dom ju kunnat bo i ett hus dom har råd med och inte behövt ta risken att leva så som dom blev tvungna att göra, som var helt deras eget fel. Om dessa personer inte ens kan ta det personliga ansvaret att göra det bästa av vad dom kan, hur fan ska dom då kunna bidra till samhället? Dom är ju uppenbarligen totalt efterblivna.

Vem betalar för deras boende? Är mycket rädd för att svaret på denna fråga är skattebetalarna.

Ifall svaret på fråga två skulle vara skattebetalarna, som jag misstänker, så undrar jag hur detta på något sätt kan vara acceptabelt att genomföra då dessa människor högt sannolikt inte kommer att återbetala de pengar som betalade deras bostad. Vad är det för jävla politiker som genomför sådana här idiotiska handlingar? Det är ju fan helt från vettet.

Tack för mig.

De skaffar såklart fler barn för sitt eget höga nöjes skull, och för att de vet att de kommer att få en större lägenhet/eget hus gratis om de har tillräckligt många ungar. De har inte råd att försörja sina barn, men det har (inte) svenska skattebetalare.

Självklart betalar de inte boendet själva, det skulle förvåna mig om de kan skriva ett CV och jobbansökan. Mamman kommer sannolikt aldrig att jobba, pappan ville tydligen bli tolk, men om han verkligen vill det vet man ju inte.

Hur politikerna som bestämmer om sådana här saker kan sova på nätterna eller hur de överhuvudtaget står ut med sig själva är en gåta. Allt i mångkulturalismens namn, allt för att Sverige ska bli det Europas mångkulturella rövhål det på vissa håll redan är. Alla ska med!
Citera
2011-08-18, 03:38
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Jag håller helt och hållet med dig om att detta är fel. Jag klandrar inte dig, men jag menade rent allmänt så är det alltid invandrare och kvinnors fel. Är trött på det. Det är vita män som tydligen ska vara våra kungar.

Nej, det är varken invandrarnas eller kvinnornas fel att vi tillåter att det här sker, det är massmedian och våra inkompetenta politikers fel (även om kvinnor finns inom båda sektorer så är jag säker på att det finns betydligt fler män). Globalt sett så skulle jag skylla på zionisterna.
Senast redigerad av -Mystic 2011-08-18 kl. 03:40.
Citera
2011-08-18, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Nej, det är varken invandrarnas eller kvinnornas fel att vi tillåter att det här sker, det är massmedian och våra inkompetenta politikers fel (även om kvinnor finns inom båda sektorer så är jag säker på att det finns betydligt fler män).

Ja, det är absolut politikernas fel. Det som skulle vara bra är att stänga gränserna och försöka få invandrarna här att integreras i samhället. Till en viss del förstår jag var rasismen kommer ifrån, men det gör mig ledsen då jag inte är en av "parasiterna" men jag blir automatiskt en av dem från en vit mans synvinkel. Observera att jag skriver "vit man", vita kvinnor har aldrig dragit mig över en kam. Det har vita män gjort.
Citera
2011-08-18, 03:45
Medlem
Citat:
Ja, det är absolut politikernas fel. Det som skulle vara bra är att stänga gränserna och försöka få invandrarna här att integreras i samhället. Till en viss del förstår jag var rasismen kommer ifrån, men det gör mig ledsen då jag inte är en av "parasiterna" men jag blir automatiskt en av dem från en vit mans synvinkel. Observera att jag skriver "vit man", vita kvinnor har aldrig dragit mig över en kam. Det har vita män gjort.

Det är för att kvinnor tänker med känslorna "det är synd om barnen i afrika, de måste få komma hit" osv, män tänker logiskt och för sitt eget bästa. Jag generaliserar såklart men enligt min empiriska erfarenhet är det till stor del så.
Citera
2011-08-18, 04:07
Medlem
Jag har egentligen inte det minsta emot det här - endast glad att kommunen kan hjälpa, och att det finns intresse i familjen att bidra.

Min avverssion är dock hur jag själv vet vad det sociala gör mot den vanliga människan.
En brist på inkomst - slava, utan möjlighet att söka arbete.
En brist på bostad - vad rör detta oss? Du må kontakta familj först, väl..?
(längesedan nu, men oj vad det fortfarande känns)

Det känns som att det görs lite skillnad mellan människor i detta land.
Jag tror dock att jag har helt fel, och skulle vilja veta ren fakta, då dårskapiga känslor
aldrig gör något gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in