Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Glädjechock vill jag då inte kalla det, även om jag misstänker att det är sagt med ironi. Det är många frågetecken för mig i den här historian.
Varför föder dom mer barn än vad dom får plats i det huset dom har råd med? Hade dom inte fött så onormalt många barn hade dom ju kunnat bo i ett hus dom har råd med och inte behövt ta risken att leva så som dom blev tvungna att göra, som var helt deras eget fel. Om dessa personer inte ens kan ta det personliga ansvaret att göra det bästa av vad dom kan, hur fan ska dom då kunna bidra till samhället? Dom är ju uppenbarligen totalt efterblivna.
Vem betalar för deras boende? Är mycket rädd för att svaret på denna fråga är skattebetalarna.
Ifall svaret på fråga två skulle vara skattebetalarna, som jag misstänker, så undrar jag hur detta på något sätt kan vara acceptabelt att genomföra då dessa människor högt sannolikt inte kommer att återbetala de pengar som betalade deras bostad. Vad är det för jävla politiker som genomför sådana här idiotiska handlingar? Det är ju fan helt från vettet.
Tack för mig.
De skaffar såklart fler barn för sitt eget höga nöjes skull, och för att de vet att de kommer att få en större lägenhet/eget hus gratis om de har tillräckligt många ungar. De har inte råd att försörja sina barn, men det har (inte) svenska skattebetalare.
Självklart betalar de inte boendet själva, det skulle förvåna mig om de kan skriva ett CV och jobbansökan. Mamman kommer sannolikt aldrig att jobba, pappan ville tydligen bli tolk, men om han verkligen vill det vet man ju inte.
Hur politikerna som bestämmer om sådana här saker kan sova på nätterna eller hur de överhuvudtaget står ut med sig själva är en gåta. Allt i mångkulturalismens namn, allt för att Sverige ska bli det Europas mångkulturella rövhål det på vissa håll redan är. Alla ska med!