De får skylla sig själva om de skaffar en sådan mängd med avkommor. De kan bo i en vanlig lägenhet och trängas. Vill de ha rymligare så kan de ju skaffa sig arbeten och själva
betala för detta större boende.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Kimpa913
"Vi är glada och tackar alla som jobbat för att vi skulle få ett vanligt liv i Sverige, så som vi hade det i Somalia, säger pappan Isse Dahir Hassan."
haha jag dör, ska dem bränna ner kåken och fylla allt med sand eller?
Ontopic: Jag kan väl förstå att dem behöver ett stort hus för att få plats med familjen, men finns det någon form av återbetalningsplan eller är Sverige skyldiga att casha hus till invandrarfamiljer?
Nej, knappast.
Det är
vi skattebetalare som står för det.
Citat:
Aja integrationsmässigt kanske det kan funka eftersom dem bör ha hamnat i ett bättre område än vad dem hamnar annars
Till de boende i det områdets förtret.
Skulle själv
inte vilja ha den folkhopen till grannar. Jag minns när det en tid bodde en zigenarfamilj i ett villaområde i närheten. Det började genast försvinna cyklar och annat för folk. Cyklarna stod då vid ziggarnas hus. Misstänker att soc. ordnade huset åt dom.
Med somalier i området så är sannolikheten stor att radhusen går ned i värde. Inget de andra i området gillar naturligtvis.