2011-08-18, 00:49
Medlem
Vadå så de fick alltså ett hus på 6 rum, helt gratis? Låter föga troligt.
Citera
2011-08-18, 00:53
Medlem
"Vi är glada och tackar alla som jobbat för att vi skulle få ett vanligt liv i Sverige, så som vi hade det i Somalia, säger pappan Isse Dahir Hassan."

haha jag dör, ska dem bränna ner kåken och fylla allt med sand eller?

Ontopic: Jag kan väl förstå att dem behöver ett stort hus för att få plats med familjen, men finns det någon form av återbetalningsplan eller är Sverige skyldiga att casha hus till invandrarfamiljer? Aja integrationsmässigt kanske det kan funka eftersom dem bör ha hamnat i ett bättre område än vad dem hamnar annars
Citera
2011-08-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Såklart de ska få större bostad. Vi är alla människor. Om jag fick 10 barn skulle jag vilja bo i ett stort hus. Mänskliga rättigheter. Det är synd om svarta också. Rasismen i samhället bara ökar.

Detta kan ha varit det mest egoistiska inlägget någonsin.

1. Vill man ha barn får man se till att man har ekonomiska förutsättningar för att ta hand om dessa.
2. Vi närmar oss sju miljarder människor på jorden. Resurserna på vårt enda hem Tellus är ändliga.
3. Det finns andra levande varelser än människan. Vår utbredning ser till att arter utrotas i fotonhastighet.

Endast samvetslösa personer kan leva med sig själv om de har skaffat en så stor familj 2011. Även politikerna måste vara genomonda som stödjer detta.
Senast redigerad av Frinka 2011-08-18 kl. 01:02.
Citera
2011-08-18, 01:03
Medlem
ganglere2s avatar
De får skylla sig själva om de skaffar en sådan mängd med avkommor. De kan bo i en vanlig lägenhet och trängas. Vill de ha rymligare så kan de ju skaffa sig arbeten och själva betala för detta större boende.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Kimpa913
"Vi är glada och tackar alla som jobbat för att vi skulle få ett vanligt liv i Sverige, så som vi hade det i Somalia, säger pappan Isse Dahir Hassan."

Ontopic: Jag kan väl förstå att dem behöver ett stort hus för att få plats med familjen, men finns det någon form av återbetalningsplan eller är Sverige skyldiga att casha hus till invandrarfamiljer?

Nej, knappast.
Det är vi skattebetalare som står för det.

Citat:
Aja integrationsmässigt kanske det kan funka eftersom dem bör ha hamnat i ett bättre område än vad dem hamnar annars

Till de boende i det områdets förtret.
Skulle själv inte vilja ha den folkhopen till grannar. Jag minns när det en tid bodde en zigenarfamilj i ett villaområde i närheten. Det började genast försvinna cyklar och annat för folk. Cyklarna stod då vid ziggarnas hus. Misstänker att soc. ordnade huset åt dom.
Med somalier i området så är sannolikheten stor att radhusen går ned i värde. Inget de andra i området gillar naturligtvis.
Senast redigerad av ganglere2 2011-08-18 kl. 01:10.
Citera
2011-08-18, 01:18
Medlem
Irrblossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimpa913

Ontopic: Jag kan väl förstå att dem behöver ett stort hus för att få plats med familjen, men finns det någon form av återbetalningsplan eller är Sverige skyldiga att casha hus till invandrarfamiljer? Aja integrationsmässigt kanske det kan funka eftersom dem bör ha hamnat i ett bättre område än vad dem hamnar annars

Kan ingen ringa denna kommun och fråga hur återbetalningsplanen ser ut och om mamma somalie också tänker börja försörja familjen? Någon måste väl ha upplyst dom om att dom inte kan överleva på en enda inkomst?
Citera
2011-08-18, 01:21
Medlem
Irrblossas avatar
skulle soc fixa ett större boende åt en svensk familj med 10 barn? Knappast va? Det skulle dom snällt få fixa själva. Vad fan är problemet med vårat jävla land...
Citera
2011-08-18, 01:40
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kan ju kanske vara värt att titta lite på datumen iofs.
Publicerad 2 juli 2008 Uppdaterad 29 januari 2009
http://ttela.se/start/vanersborg/1.169326-nu-far-alla-fjorton-plats

Ser inget större problem i att stora familjer får hjälp att lösa sitt boende.
Sant, om dom betalar det själv. Tveksamt om det skedde i detta fallet.
Citera
2011-08-18, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
skulle soc fixa ett större boende åt en svensk familj med 10 barn? Knappast va? Det skulle dom snällt få fixa själva. Vad fan är problemet med vårat jävla land...
Strukturerad rasism och diskriminering mot etniska svenskar. Vidrigt.
Citera
2011-08-18, 01:59
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kan ju kanske vara värt att titta lite på datumen iofs.
Publicerad 2 juli 2008 Uppdaterad 29 januari 2009
http://ttela.se/start/vanersborg/1.169326-nu-far-alla-fjorton-plats

Ser inget större problem i att stora familjer får hjälp att lösa sitt boende.

Självklart inte men de kan ju betala för det precis som alla andra?
Citera
2011-08-18, 02:34
Medlem
Alltså, det är ju sånt här som får en att vilja bli dödsnazist och avsätta och arkebusera hela den svenska regeringen.
Så om jag skaffar 10 barn så får jag automatiskt ett gratis hus av staten? Inte? Nej, självklart inte, jag är ju svensk så jag måste försörja mig själv, och inte minst alla negerparasiter vi har i vårt land.
Kan inte alla arbetande svenskar flytta till Norge eller något och låta politikerna försörja våra svarta guldklimpar själva? Klart man inte vill lämna sitt fosterland i sticket men rent hypotetiskt vore det en läxa som heter duga.
Citera
2011-08-18, 02:37
Moderator
-Info-s avatar
Det finns en (äldre) lång tråd om Isse Dahir Hassan och hans somaliska jättefamilj här:

https://www.flashback.org/t953750

Även flytten till radhuset, som skedde för över 2 år sedan, tas upp där... plus annat smått och gott om denna familj...
Citera
2011-08-18, 02:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismile
onT: Är det en lägenhet eller radhus? Lite förvirrande när du skriver båda och.

Ett radhus på 186 kvm (2x93 kvm). Ser ut ungefär så här:

http://www.vanersborgsbostader.se/omraden/vanersborg/marierovagen.4.5ac2c4f011841c9de7380003106.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in