2009-07-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men du säger någonting helt annat.

En miljon invandrare i en tvåa. Det kan tyckas vara en petitess det du säger, kanske just för att det låter så ointeligent. Men det är ändå viktigt just för det berättar din attityd.

Jag redovisar bara teoretiska fakta, vad har det med attityd att göra?
Faktum är att 1 miljon i en tvåa var ju en enorm underskattning. I sjävla verket rör det sig om flera miljarder människor på varje kvadratmeter, världen över, havsytan inräknad.
Alltså går det inte att producera barn i den omfattningen i längden. Kan vi vara överens om sån enkel matematik?

Citat:
Men är det så att det är det Sverigedemokraterna arbetar för? Hur vi skall leva om tusen år?

Nu börjar du förstå, det är precis vad Sverigedemokraterna arbetar för, hur vi ska leva imorgon, om en vecka, om ett år, om 10 år och om 100 år.
Till skillnad från vänsterpartister som du som helt verkar sakna förmåga att se framtida konsekvenser av dagens handlande.

Citat:
Ursprungligen postat av firewolf
...Hur som helst, antal hit å siffror dit. Om dessa kreatur till somalier skulle kosta mer än 2 burkar ravioli om dagen så skulle det vara en ytterst negativ siffra!

Precis, och denna familj kostar tydligen 2 ravioliburkar var fjärde minut, dygnet runt.
Citera
2009-07-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
sen missar du fortfarande att det krävs två personer för att föda barn.

Citera
2009-07-14, 17:50
Medlem
Citat:
sen missar du fortfarande att det krävs två personer för att föda barn.

Vad bra att du påpekade det, det hade jag alldeles glömt bort.
Var och en av dessa döttrar måste ju givetvis få en kusin från mörkaste Afrika hitskickad så dom kan reproducera.
Vi snackar alltså 2 (!) miljoner Khat-tuggande Somalier i varje tvåa om några hundra år.
Citera
2009-07-14, 18:07
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det största hotet är att man tar mer resurser än vad jorden kan ge. Där är väst den stora boven särskilt USA.
Bra poäng.
Och vad blir då följden av att väst ökar sin folkmängd genom massinvandring?
Alltså måste det riktiga vara att hjälpa människor från fattigare länder där de bor.
Väst behöver inte bli större.
Men tredje världen måste hejda nativiteten.
Citera
2009-07-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres

vet, läste faktiskt det där. såg ett program häromdagen också om framställning av levervävnad utifrån stamceller, rätt intressant men oerhört OT. då lagstiftning förbjuder befruktning av skapade celler så hävdar jag dock att det även i fortsättningen krävs 2 personer för att föda ett barn (även om nu tomten kan vara far till alla barnen, då är det inte lika avgörande. antalet kvinnor bör ju dock rimligtvis vara ~50% (av avkomman) och så länge vi antar att vi inte föder barn i laboratorier blir därför ekvationen aningen bristande : )

Citat:
Ursprungligen postat av Brstd
Var och en av dessa döttrar måste ju givetvis få en kusin från mörkaste Afrika hitskickad så dom kan reproducera.
Vi snackar alltså 2 (!) miljoner Khat-tuggande Somalier i varje tvåa om några hundra år.

Njea, räknade du verkligen med att enbart kvinnor kan föda barn också? Hälften av barnen bör ju vara män mer eller mindre : )

(säger inte att du inte gjorde det, men skulle inte förvåna mig. i det räkneexempel jag först hänvisade till gjorde du inte det).
Citera
2009-07-14, 18:16
Medlem
nedboys avatar
Citat:

Åkeson kanske skulle kunna utöka sitt partiprogram med en punkt där man istället för alla dessa tvårummare kunde bygga fler 4-5 rummare.
Det verkar ju knepigt med alla dessa miljoner människor i så små lägenheter.

Man lär ju tjäna grymma pengar på transport om några hundra år då om jag förstår dig rätt. Alla dessa miljontals människor som skall fraktas till sverige.

Allt detta för denna Somaliska familj som har flyttat in i detta radhus med några ungar. De där 210 000 i månaden blir ju helt missvisande då. Vi sanckar ju miljarders miljarder. För en familj. Tänk alla andra invandrarfamiljer om varje familj skall kosta alla dessa miljarder. Hur skall vi lösa det?
Stoppar vi invandringen helt så har vi ju fortfarande kvar de som e här nu och de räcker ju gott för att vi skall gå under. Skall vi slakta de som är här nu då eller? Dränka dem i stora presenningar med kranbilar i hamnen? Det är ju redan försent.

Jag är fortfarande inte vänsterpartist. Jag är långifrån vänsterpartist.
Citera
2009-07-14, 18:28
Medlem
Citat:
Åkeson kanske skulle kunna utöka sitt partiprogram med en punkt där man istället för alla dessa tvårummare kunde bygga fler 4-5 rummare.
Det verkar ju knepigt med alla dessa miljoner människor i så små lägenheter.

Man lär ju tjäna grymma pengar på transport om några hundra år då om jag förstår dig rätt. Alla dessa miljontals människor som skall fraktas till sverige.

Allt detta för denna Somaliska familj som har flyttat in i detta radhus med några ungar. De där 210 000 i månaden blir ju helt missvisande då. Vi sanckar ju miljarders miljarder. För en familj. Tänk alla andra invandrarfamiljer om varje familj skall kosta alla dessa miljarder. Hur skall vi lösa det?
Stoppar vi invandringen helt så har vi ju fortfarande kvar de som e här nu och de räcker ju gott för att vi skall gå under. Skall vi slakta de som är här nu då eller? Dränka dem i stora presenningar med kranbilar i hamnen? Det är ju redan försent.

Jag är fortfarande inte vänsterpartist. Jag är långifrån vänsterpartist.

Vi kan ju börja med att nöja oss med dom som redan är här, utvisa alla som ännu inte fått svenskt medborgarskap, frånta alla kriminella invandrare medborgarskap och utvisa. Endast tillåta invandring där invandraren kan visa att han skall jobba i landet, osv.

Att mata in 10 barnsfamiljer från somalia känns rent spontant som en dålig investering, eller hur?
Citera
2009-07-14, 19:02
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Att mata in 10 barnsfamiljer från somalia känns rent spontant som en dålig investering, eller hur?

Du får det att låta som om Sverige som land rekryterar invånare från Somalia.
Tanken är väl att de som kommer hit gör det som flyktingar. Därför att de som exempel har ett dödsstraff hängande över sig.

Men om vi får senariot som "Brstd" tidigare har beskrivit om alla dessa miljoner och åter miljoner somalier skall komma hit så bör det väl bli ganska tomt i Somalialand. Kanske vi skulle ta och åka dit istället, så kan de få trängas flera miljoner st i varje lägenhet och vi har ett fantastiskt vackert land att softa i.
Citera
2009-07-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Vi kan ju börja med att nöja oss med dom som redan är här, utvisa alla som ännu inte fått svenskt medborgarskap, frånta alla kriminella invandrare medborgarskap och utvisa. Endast tillåta invandring där invandraren kan visa att han skall jobba i landet, osv.

lägg in grundlagsändringen där också för tydlighetens skull är du snäll : )
Citera
2009-07-14, 19:43
Medlem
Citat:
Men om vi får senariot som "Brstd" tidigare har beskrivit om alla dessa miljoner och åter miljoner somalier skall komma hit så bör det väl bli ganska tomt i Somalialand. Kanske vi skulle ta och åka dit istället, så kan de få trängas flera miljoner st i varje lägenhet och vi har ett fantastiskt vackert land att softa i.

Strålande idé. Det enda vi behöver göra är att bättre sprida informationen i Somalia om Sveriges välfärdssystem så kommer det snart vara folktomt där.
Då snabbt som tusan sticker vi ner och tar över landet och stänger gränserna.

Citat:
Njea, räknade du verkligen med att enbart kvinnor kan föda barn också? Hälften av barnen bör ju vara män mer eller mindre : )

(säger inte att du inte gjorde det, men skulle inte förvåna mig. i det räkneexempel jag först hänvisade till gjorde du inte det).

Jag brukar vanligtvis inte bry mig om sånna här småsaker men nu säger du för andra gången att jag räknat fel och jag hittar inte var du menar att felet är? Vart tar jag inte hänsyn till att endast kvinnor föder barn?
Citera
2009-07-14, 19:54
Medlem
Citat:
Jag brukar vanligtvis inte bry mig om sånna här småsaker men nu säger du för andra gången att jag räknat fel och jag hittar inte var du menar att felet är? Vart tar jag inte hänsyn till att endast kvinnor föder barn?

det skrev jag ju, i det räkneexemplet jag kommenterade tidigare. det om 10 som födde 10 som födde 10 ad infinitum. vi släpper det, ingen fara. i övrigt är det inte matten som falerar utan antagandet (om fortsatt konstant TFR) om vi ska se det som en realistisk utveckling.
Citera
2009-07-14, 20:04
Medlem
Citat:
det skrev jag ju, i det räkneexemplet jag kommenterade tidigare. det om 10 som födde 10 som födde 10 ad infinitum. vi släpper det, ingen fara. i övrigt är det inte matten som falerar utan antagandet (om fortsatt konstant TFR) om vi ska se det som en realistisk utveckling.

Ok, vi släpper detta, men inte förrän jag fått dementera ditt felaktiga påstående. Ingenstans har jag nämligen skrivit att 10 föder 10 som föder 10.
Så mycket som du skriver här förstår jag att det går lite för fort ibland så du är ursäktad.
Sen förstår jag att det inte är realistiskt, det var ju i själva verket det jag försökte säga från början, att det är orealistiskt att ha massor av familjern som ynglar av sig med 10 avkommer per familj. Det fungerar inte i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in