Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
i reda pengar lever de på socialnorm. ingen aning vad det blir för en familj med 10 barn. men lär inte va över 15000.
Svårt att veta hur mycket en sådan här, ur svenska mått mätt, ovanligt stor familj får varje månad. Men som jämförelse, en ensamstående mamma med 4 barn får 19 393 kronor i bidrag varje månad och en ensamstående mamma med 6 barn får 23 560 kronor i bidrag. Detta enligt denna artikel:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763
Eller för att citera direkt ur artikeln:
Citat:
En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov".
Om hon i stället har sex barn bidrar samhället med 23 560 kronor plus det behovsprövade biståndet.
Observera att de också, förutom själva bidragen, har rätt till fri vård, fri medicin, fri tandvård, fri el plus att staten köper dom kastruller, tallrikar, bestick och andra köksartiklar och säkerligen även en tvättmaskin i detta fall. Tänk om jag fått allt detta från staten när jag flyttade till min första bostad...