2009-07-12, 00:11
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddebo89
Det går åt en jävla massa khat för att bli bäng så det är nog en ganska utesluten "time killer" :P

Som sagt, vad gör dom om dagarna då? Dom tar sig ingenstans och kan inte tala språket så livet måste ju vara urpissigt för dom.

Ps. När tror ni vi får se Sveriges första neger-statsminister :P ?

Nu gillar jag ju inte FP men fan skulle kanske lägga en röst på dem om jag visste att Nyamko Sabuni skulle bli statsminister.
Herregud... tänk att få ligga med henne. Närmare gud än så kommer man nog inte.
Citera
2009-07-12, 08:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
i reda pengar lever de på socialnorm. ingen aning vad det blir för en familj med 10 barn. men lär inte va över 15000.

Svårt att veta hur mycket en sådan här, ur svenska mått mätt, ovanligt stor familj får varje månad. Men som jämförelse, en ensamstående mamma med 4 barn får 19 393 kronor i bidrag varje månad och en ensamstående mamma med 6 barn får 23 560 kronor i bidrag. Detta enligt denna artikel:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

Eller för att citera direkt ur artikeln:

Citat:
En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov".

Om hon i stället har sex barn bidrar samhället med 23 560 kronor plus det behovsprövade biståndet.

Observera att de också, förutom själva bidragen, har rätt till fri vård, fri medicin, fri tandvård, fri el plus att staten köper dom kastruller, tallrikar, bestick och andra köksartiklar och säkerligen även en tvättmaskin i detta fall. Tänk om jag fått allt detta från staten när jag flyttade till min första bostad...
Citera
2009-07-12, 08:12
Medlem
rasmiless avatar
Helt otroligt att Sverige har satt sig i denna situation.
Citera
2009-07-12, 08:30
Medlem
Citat:
i ett samhälle med ökade klyftor ökar problemen. att se klyftor som naturliga lär inte göra dina barns framtid säkrare, ett som är säkert.
OK. Och kan du förklara hur man ska kunna undvika ekonomiska klyftor när en del av befolkningen
vare sig behärskar svenska eller engelska
är analfabeter
får stora kullar barn som inte ens tar sig igenom svensk grundskola, trots att samhället satsar astronomiska belopp på dem (kolla gärna statistiken för andelen somaliska och romska barn som får gymnasiekompetens t.ex.)

Om ekonomiska klyftor är detsamma som våld och kriminalitet, då bör det tydligt deklareras för svenska folket vad konsekvenserna blir av att ta emot vissa invandrargrupper.
Citera
2009-07-12, 10:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
i reda pengar lever de på socialnorm. ingen aning vad det blir för en familj med 10 barn. men lär inte va över 15000.
Tillägg till mitt förra inlägg:

Jag gjorde lite beräkningar på hur mycket de får i enbart barnbidrag (inkl. flerbarnstillägg) och om jag räknat rätt så blir det så här mycket:

9 barn = 16014 kr
10 barn = 18114 kr

Detta alltså enbart i barnbidrag + flerbarnstillägg. För att se hur jag räknade ut detta, öppna spoilern:

Citera
2009-07-12, 11:44
Moderator
-Info-s avatar
Oj. Snacka om vilken snabb klassresa den somaliska familjen gjort avseende bostad. Från Somalia via några månader i en trång lägenhet i Sverige till ett fint svenskt radhus:

Citat:
Nu har den somaliska familjen där 14 personer trängdes i en liten trea på 70 kvadratmeter äntligen fått en ordentlig bostad. I måndags började de flytta in i en radhuslägenhet med sex rum.

Det är två lägenheter som slagits i hop till en i ett enplans radhus.

http://ttela.se/start/vanersborg/1.169326

Ja. Ni läste rätt. De bor i ett radhus! I ett ganska fint område dessutom. Här finns en bild från området (ej deras hus) samt områdesbeskrivning:

Vänersborgsbostäder - bild och områdesfakta

Raka vägen från Somalia till ett svenskt radhusområde! Utan att behöva betala ett öre! Behöver inte ens jobba! Ja, inte konstigt om många somalier vill komma till Sverige om sådana här rykten sprids i deras hemland...

- - -

Man undrar också hur mycket allt detta kostar? Bara elräkningen måste bli rejält saftig. För att inte tala om kostnaden för vatten för 14 personer...
Citera
2009-07-12, 11:55
Medlem
Citat:
ta en sväng förbi östra ersboda nästa gång om du tror att vi saknar invandrare.

Bor du själv i ersboda, eller sitter du tryggt någon annanstans och gillar mångkultur?

Citat:
i ett samhälle med ökade klyftor ökar problemen. att se klyftor som naturliga lär inte göra dina barns framtid säkrare, ett som är säkert.

Då tycker jag att du skall ta din familj och flytta till ett invandrartätt område, och utsätta dina egna barn för mångkultur. För man skall väl leva som lär, eller hur?

Låt dina barn växa upp med somalier som grannar med 9-10 ungar vars föräldrar inte har en tanke på att det kanske finns grannar som behöver sova för att dom faktiskt måste åka till jobbet på morgonen.
När du "utvilad" möter din bil sönderslagen för 5 gången det året så kanske du håller dig för skratt. Eller när frugan din blir knivrånad på väg från affärn..
Det är mångkulturen i Sverige idag. Har själv vuxit upp i den (det är förmodligen ännu värre idag.) och kan ärligt säga att jag vill inte utsätta mina egna barn för något sådant.

Att då se att man sponsrar somaliska familjer med 100000-tals kronor i månaden är direkt stötande.
Citera
2009-07-12, 12:09
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag ramlade över detta blogginlägg idag:

http://systemfel.wordpress.com/2009/01/06/vad-kostar-familjen-hassan/

Där presenteras vad en somalisk storfamilj, med 9 barn (snart 10 barn), kostar oss skattebetalare de första 3 åren. Siffran är otrolig! De kostar oss ca 8 miljoner kronor. Eller ca 210 000 kr/månad i drift!

Men visst. I framtiden kanske alla barnen arbetar och betalar tillbaka dessa pengar. Eller kommer de göra det? Vad tror ni? Blir det vinst eller förlust här? Är detta väl investerade pengar?

Här finns också en tidningsartikel om familjen:

Varför finns inte dessa ersättningar även för svenska familjer? Är det nån slags rasism som myndigheterna ägnar sig åt? Kanske skulle vi stämma soc till DO?
Citera
2009-07-12, 12:10
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Oj. Snacka om vilken snabb klassresa den somaliska familjen gjort avseende bostad. Från Somalia via några månader i en trång lägenhet i Sverige till ett fint svenskt radhus:

Ja. Ni läste rätt. De bor i ett radhus! I ett ganska fint område dessutom. Här finns en bild från området (ej deras hus) samt områdesbeskrivning:

Vänersborgsbostäder - bild och områdesfakta

Raka vägen från Somalia till ett svenskt radhusområde! Utan att behöva betala ett öre! Behöver inte ens jobba! Ja, inte konstigt om många somalier vill komma till Sverige om sådana här rykten sprids i deras hemland...

- - -

Man undrar också hur mycket allt detta kostar? Bara elräkningen måste bli rejält saftig. För att inte tala om kostnaden för vatten för 14 personer...

Vad skönt att det slutade lyckligt för denna familj. Inte ett öga är torrt när man läst hela artikeln. Bluäääääk!
Citera
2009-07-12, 12:46
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Dom har då byggt ihop två radsus med en hyra på ca 6243 kr / månad. Så det är 12486 kr... ca 12 500 kr / månad för boendet. Och då lär det har tillkommit några hundra tusen för att renovera radhusen så dom passa de krav på hög standard dessa niggers har.

Hur många här har fin nyrenoverad lyxlägenhet på 186 kvadrat för 12 500 kr / månad betalad av soc?
Citera
2009-07-12, 12:53
Medlem
Undra hur deras blotta närvaro påverkar grannhusens värdering eller hela området för den delen.
Jag hade iaf inte flyttat in i grannhusen till en 11 neger familj.
Mina sympatier går till deras grannar.
Citera
2009-07-12, 13:29
Medlem
Jag undrar om idioten som skrivit detta tror att han berättar en solskenshistoria eller om han med avsikt försöker reta upp folk?

http://ttela.se/start/vanersborg/1.52479

Vore förbannat kul om radhuset fram till somalierna kom hade bebotts av någon arbetare som avskedats från Vargön och inte längre hade råd att bo kvar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in