2009-07-14, 12:30
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det största hotet är att man tar mer resuer än vad jorden kan ge. Där är väst den stora boven särskilt USA.

Man räknar med att afrika kommer att ha 2 miljarder invånare om 40 år. Idag har de 800 miljoner.

Det är de fattigaste länderna som ynglar av sig mest.

Var tror du att de kommer att åka? Och tror du EU's mål att ta emot 50 miljoner kommer att göra någon skillnad?
Citera
2009-07-14, 12:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Den skenande befolkningstillväxten i Afrika, MÖ och delar av asien är inte "jordens framtid". Det är ett hot mot jorden.

För 20 år sen var Etiopiens befolkning 37 miljoner. Idag är den 75 miljoner.

Trycket ökar. Det är inte bra.

Så det är inte bara att ni är emot etiopier i Sverige utan i allmänhet också?

Ska jag ta upp en annan härlig siffra?

Citera
2009-07-14, 12:59
Medlem
CuttingGNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Integration är en ömsesidig prosess. Invandraren skall fösöka leva i svenska samhället, bli var vid dom svenska förhållanden. Och du skall som svensk integreras att förstå att det finns även andra folk än bara ni svenskar. Lär känna varandra, bekanta sig i varandras liv, utan hat och utan en massa rasistiska påhopp.

Somaler gillar barn. Är det fel? Är det fel eller rätt att svensken i genomsnitt gör för få barn? Barn är Jordens framtid, vi vuxna är snart Jordens historia.

Var och en gör så många barn man själv vill. Det borde angå inte andra.

Tror du kvinnan i familjen vill föda 10 ungar? Märk väl att det är envåldshärskaren i familjen som berättar att hans ägodel ska föda ytterligare ett barn. Det är faktiskt bara han som pratar med journalisten. Om inte frun kan engelska kunde mannen översatta vad kvinnan sade. Vore dock underligt om han inte lärt sin fru engelska om han själv kan språket. Därför kan vi anta att hon inte får prata utan mannens tillåtelse.

Som svensk kvinna hade du knappast tillåtit att inte fått säga ett ord utan din mans tillåtelse, men i detta fall accepterar du att en annan människa blir förtryckt. Mycket märkligt.
Citera
2009-07-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Så det är inte bara att ni är emot etiopier i Sverige utan i allmänhet också?

Ska jag ta upp en annan härlig siffra?
Pakistan hade år 1998 ca. 132,5 miljoner invånare. Idag, elva år senare är dem uppe i ca 173 miljoner.

Detta kommer ändå att regleras av naturen på ett eller annat sätt. Så det löser sig alltid .

Sen är det inte USA som är det största hotet längre som någon påstod här (förmodligen en arab) utan det är Kina och Indien.
Det roliga i kråksången är dom inte har samma humanistiska inställning till araber och negrer som vi i väst ändå har.
Världen förändras. Väst har sett sina glansdagar för den här gången, så nu tar risbukarna sakta över och mot dom funkar inte rasistkortet

Detta är förmodligen offtopic, men tråden hade redan spårat..
Senast redigerad av colibri 2009-07-14 kl. 13:18.
Citera
2009-07-14, 13:49
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brstd
Alltså vilket grupphem sitter du och skriver ifrån?
Kul att du inte bryr dig nånting om fortsatta generationer utan bara om din egen. Du måste vara vänsterpartist för att resonera så själviskt.

Men herregud lilla du... det var ju dina uppgifter jag räknade på. Hur menar du att jag inte bryr mig om fortsatta generationer? Det är ju det jag gör. Det är ju du som inte vill leva om inte världen blir som du vill, så den passar dig. Snacka om egoistiskt.
OCH NEJ, NEJ, NEJ!!!!!! Jag är inte vänsterpartist. Fast de vill ju ha ett samhälle där människor skall vara mer jämnlika på alla möjliga sätt. Hur är det själviskt.
Jag tror bara du slänger ur dig saker per automatik som du hört dina rasistkompisar säga. Du vet egentligen ingenting om vänsterpartiet, antar jag.
Citera
2009-07-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men herregud lilla du... det var ju dina uppgifter jag räknade på. Hur menar du att jag inte bryr mig om fortsatta generationer? Det är ju det jag gör. Det är ju du som inte vill leva om inte världen blir som du vill, så den passar dig. Snacka om egoistiskt.
OCH NEJ, NEJ, NEJ!!!!!! Jag är inte vänsterpartist. Fast de vill ju ha ett samhälle där människor skall vara mer jämnlika på alla möjliga sätt. Hur är det själviskt.
Jag tror bara du slänger ur dig saker per automatik som du hört dina rasistkompisar säga. Du vet egentligen ingenting om vänsterpartiet, antar jag.

Mera offtopic !!

Kännemärket för vänstern är följande.

"Solidaritet är bra så länge någon annan betalar".

Detta har bevisats i alla vänsterstyrda regimer världen över, så det där snacket om jämlikhet är bara opium åt folket.
Citera
2009-07-14, 14:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Somaler gillar barn. Är det fel? Är det fel eller rätt att svensken i genomsnitt gör för få barn? Barn är Jordens framtid, vi vuxna är snart Jordens historia.

Var och en gör så många barn man själv vill. Det borde angå inte andra.

Kan man inte finansiera barnen själv så angår det även andra.

Visserligen kan man inte stoppa enskilda familjer från att göra barn, men man kan stoppa grupper att komma hit i stor skala som gör massor av barn men jobbar knappt. Som t ex somalier.

Den här somaliska storfamiljen är kanske en av de barnrikaste somaliska familjerna i Sverige, men det är ju vanligt att somalier har väldigt många barn. Och det är också vanligt att de inte jobbar. Varken de vuxna eller barnen.
Citera
2009-07-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Var det nåt fel på mina uppgifter eller?
Den här familjen hade 9 barn, än så länge, varav 4 (?) flickor.
Säg att dom fyra flickorna får 8 barn var, varav i snitt 4 flickor. Dom fyra får i sin tur 8 barn var osv osv.
Då kan du räkna ut själv (eller ja, inte du kanske, men man kan räkna ut) ungefär hur stor denna släkten kommer vara om säg 1000 år.
Fast du lever ju inte om 1000 år, det är ju en jääättelång tid så då har nog stjärnorna slocknat och solen trillat ner, så varför skulle du bry dig om det.

Bara att inse att det fungerar inte att alla skaffar 10 barn, vilket var allt jag ville påpeka.
Sen att vissa väljer att göra det kan väl vara okej OM dom klarar av att försörja och uppfostra barnen... nej nedboy, försörja med enbart bidrag från svenska skattebetalare räknas inte.
Citera
2009-07-14, 16:16
Medlem
nedboys avatar

Men du säger någonting helt annat.
Citat:

Om alla kvinnor skulle föda 10 barn var skulle inte jag vilja leva om några hundra år. Då skulle det nämligen finnas triljoners biljarder människor på jorden. Då snackar vi inte 8 invandrare i en tvåa utan snarare 1 miljon st.

En miljon invandrare i en tvåa. Det kan tyckas vara en petitess det du säger, kanske just för att det låter så ointeligent. Men det är ändå viktigt just för det berättar din attityd.

Men är det så att det är det Sverigedemokraterna arbetar för? Hur vi skall leva om tusen år?

Visst är det så att jag inte bryr mig så speciellt mycket om hur stor den släkten är om 1000 år. Inte någonting du eller jag säger och gör kommer påverka den här dagen om 1000 år.
Inte ens pappan till den här familjen kommer att ha någonting som helst med familjen att göra om 1000 år.

Men varför inte ge den här familjen en chans före det att du dömer ut den? Tänk om det nu blir så att samtliga barn kommer att skaffa sig utbildning och sätter sig bra i samhället.
Det tror jag i ärlighetens namn bara skulle göra dig mer förbannad. Att se negrer göra bättre ifrån sig än vad du tycks lyckas med.

Vem vet en av ungarna kanske blir politiker och tvingar alla sverigedemokrater att bära burka. Undrar om jag fan inte skulle röstat för det.

Jag tror helt enkelt att det som är fel för dig är att du är rädd att den svarta mannen skall komma och ta dig om natten, med fjädrar i håret och spjut i handen. Dela din kropp över lägerelden på golvet i det nya radhuset med alla sina barn när de bankar på trummor och är i trans. I fotöljen sitter en naken negerkvinna och föder barn som på några sekunder reser sig och springer ut för att jaga rätt på dina vita barn som ligger i sängen och på håll förskräkt lyssnar till dova trumslag.
Akta dig för snart hittar de dig.
Citera
2009-07-14, 16:35
Medlem
firewolfs avatar
...Hur som helst, antal hit å siffror dit. Om dessa kreatur till somalier skulle kosta mer än 2 burkar ravioli om dagen så skulle det vara en ytterst negativ siffra!
Citera
2009-07-14, 16:50
Bannlyst
Den dagen jag kan åka till Somalien, Albanien, Syrien, Turkiet, Irak, Kurdistan med mina 10 skrikiga ungar få 210,000 i bidrag i månaden, den dagen ska jag sluta upp med mina rasistfantasier.
Citera
2009-07-14, 16:51
Medlem
Citat:
Var det nåt fel på mina uppgifter eller?
Den här familjen hade 9 barn, än så länge, varav 4 (?) flickor.
Säg att dom fyra flickorna får 8 barn var, varav i snitt 4 flickor. Dom fyra får i sin tur 8 barn var osv osv.
Då kan du räkna ut själv (eller ja, inte du kanske, men man kan räkna ut) ungefär hur stor denna släkten kommer vara om säg 1000 år.
Fast du lever ju inte om 1000 år, det är ju en jääättelång tid så då har nog stjärnorna slocknat och solen trillat ner, så varför skulle du bry dig om det.

Bara att inse att det fungerar inte att alla skaffar 10 barn, vilket var allt jag ville påpeka.
Sen att vissa väljer att göra det kan väl vara okej OM dom klarar av att försörja och uppfostra barnen... nej nedboy, försörja med enbart bidrag från svenska skattebetalare räknas inte.

tur för dig då att födslarna över tid normaliseras. sen missar du fortfarande att det krävs två personer för att föda barn. för matematiskt resonemang hänvisar jag till tidigare inlägg. mkt nöje.

om det sen fungerar att alla skaffar 10 barn kan vi omöjligen veta idag. funkar det inte kommer folk dö, och då tar ekvationen ut sig själv. att vi just pga överpop ska kollapsa systemet ser jag inte som överdrivet sannolikt, men visst, man vet aldrig. dock inte mitt bekymmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in