Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Integration är en ömsesidig prosess. Invandraren skall fösöka leva i svenska samhället, bli var vid dom svenska förhållanden. Och du skall som svensk integreras att förstå att det finns även andra folk än bara ni svenskar.

Lär känna varandra, bekanta sig i varandras liv, utan hat och utan en massa rasistiska påhopp.
Somaler gillar barn. Är det fel? Är det fel eller rätt att svensken i genomsnitt gör för få barn? Barn är Jordens framtid, vi vuxna är snart Jordens historia.
Var och en gör så många barn man själv vill. Det borde angå inte andra.
Jag har sett av tidigare postningar du gjort att du blandar ihop utopiska drömmar med det vi faktiskt ser i Sverige idag.
Integration är förvisso en delvis ömsesidig process, men jag är övertygad om att flertalet i Sverige faktiskt önskar assimilering istället för integrering. Väldigt få anser sig ha något att ta till sig från somalisk, arabisk eller iransk kultur.
Det är inte fel ifall somalier gillar barn, MEN det är djävligt fel att de producerar fler barn än de har ekonomiska resurser till. Jag har INGEN lust alls att vara med och finansiera såna här familjebildningar.
En normal familj i Sverige - med två arbetande vuxna - borde klara ekonomin för en 4-barnsfamilj. Med en arbetande blir det väl hälften kanske. Somalierna här borde således (nästan) klara av att försörja 2 barn. De övriga ÅTTA ungarna är alltså någon annans ekonomiska ansvar.
Det tycker jag är ansvarslöst. Det tycker jag är fel och jag tycker att de sociala rättigheterna i Sverige borde vara förmåner som man kvalificerar sig för. Efter t ex 5 års arbete i Sverige skulle en sån här familj få tillgång till barn-, bostads och socialbidrag. Det skulle stoppa merparten av dessa ekonomiska lycksökare.