2009-07-08, 21:08
Medlem
Hej, min dator hackar upp sig när man försöker ändra ljusstyrkan på dator spel och nu de senaste månaderna omstartar datorn automatiskt när man spelar i en ljus miljö. Jag har uteslutit att det är skärmens fel då jag har samma problem nu som med min gamla skärm.

Jag har föresten redan defragmenterat, om installerat spelen och kollat mina drivrutiner(även om många är väldigt gammla så har spelen fungerat förut så det så det borde inte va det sopm är problemet. Det är förövrigt ganska drygt att leta efter nya drivrutiner till ett 20-tal enheter). Enligt min dator fungerar allting bra(fast det uppenbarligen inte gör det!).Jag har ingen aning om vad man kan göra förutom det jag redan gjort, har någon något tipps?
Citera
2009-07-08, 21:18
Medlem
eatsoups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip123
Hej, min dator hackar upp sig när man försöker ändra ljusstyrkan på dator spel och nu de senaste månaderna omstartar datorn automatiskt när man spelar i en ljus miljö. Jag har uteslutit att det är skärmens fel då jag har samma problem nu som med min gamla skärm.

Jag har föresten redan defragmenterat, om installerat spelen och kollat mina drivrutiner(även om många är väldigt gammla så har spelen fungerat förut så det så det borde inte va det sopm är problemet. Det är förövrigt ganska drygt att leta efter nya drivrutiner till ett 20-tal enheter). Enligt min dator fungerar allting bra(fast det uppenbarligen inte gör det!).Jag har ingen aning om vad man kan göra förutom det jag redan gjort, har någon något tipps?

Tanka hem gammasutra
Citera
2009-07-08, 21:36
Medlem
Finns en hel drös med program som uppdaterar alla drivrutiner samtidigt.

Googla driver updater eller liknande
Citera
2009-07-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Tanka hem gammasutra
Vad gör den? Vad jag förstått så kan man justera ljus styrkan men det är inget problem med ljuset som syns utan det är så att datorn själv mant startas om när man är i ljusa miljöer.
testar endå och ladda ner den...
Senast redigerad av Filip123 2009-07-08 kl. 21:48.
Citera
2009-07-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heenok
Finns en hel drös med program som uppdaterar alla drivrutiner samtidigt.

Googla driver updater eller liknande

Jag tvivlar på att det är drivrutinerna som det är fel på då jag har kunnat spela spelen förut.
Citera
2009-07-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip123
Jag tvivlar på att det är drivrutinerna som det är fel på då jag har kunnat spela spelen förut.

Skadar ändå inte att uppdatera dom
Citera
2009-07-08, 22:05
Medlem
Citat:
Skadar ändå inte att uppdatera dom
Förvisso men jag hittar inga gratis program, bara "trials" som berättar för mig villka av mina drivrutiner som är lite utgångna sen måste man göra resten själv och det går alltid åt helvete när jag ska ge mig ut på drivrutin-jakt :/
Citera
2009-07-09, 11:07
Medlem
Haha, förstår vad du menar. Annars kan du ju alltid testa å dra hem ngt av programmen ifrån thepiratebay
Citera
2009-07-09, 12:36
Medlem
Citat:
Haha, förstår vad du menar. Annars kan du ju alltid testa å dra hem ngt av programmen ifrån thepiratebay
Been there done that, bara skit som inte fungerar. Undrar verkligen vad problemet kan vara.
Citera
2009-07-09, 16:14
Medlem
Testa att byta grafikkort. Funkar inte det, formatera om hela datorn och se om felet är kvar.
Citera
2009-07-10, 12:21
Medlem
Citat:
Testa att byta grafikkort. Funkar inte det, formatera om hela datorn och se om felet är kvar.
Att byta grafikkort känns inte så värt att göra på min burk. Vad innebär det att formatera om datorn och hur går man till väga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in