Metoden är väldigt enkel att lära sig och jag skulle kalla den säker om man följer de råd Robert ger. T.ex om man är ny att man börjar med tertiära och sekundära delen av chakra systemet innan man går på den primära delen.
Och sen att man inte "overdo it" och pressar sin energikropp för hårt. Balans är nyckeln till framgång. Det fel och den risk jag tänker på är ett för tidigt kundaliniuppvaknande, (kan ske om man för tidigt jobbar med de primära chakrana eller om man trycker på för mycket flöde). Har varit med om ett sådant själv och det rekommenderas inte. Om kundalini utlöses för tidigt så kan det gå åt pipan, det gjorde det för mig. (Det berodde inte bara på energiarbete utan även annat spelade in bör tilläggas). Nu har jag visserligen repat mig men det har varit en lång resa som sträckt sig över flera år. Så är det inte för alla men det är svårt att veta innan...
Resultaten är t.ex bättre allmän hälsa, har varit sjuk en gång på flera år och då var jag sjuk i en vecka, tidigare var jag sjuk oftare. Bättre minne. Gladare och mer positiv överlag. Bättre prestationer på arbete och i träningssammanhang (gym). Ökad närvaro.
Och sen så har jag ett verktyg att direkt jobba med min andliga utveckling och evolution på den underbara men kluriga vägen mot upplysning, jag är definitivt inte i mål (om jag nu når dit innan jag lämnar kroppen vet jag inte) men jag har börjat gå vägen.
Mer kärlek till mig själv och andra.
När man börjar jobba med chakrasystemet så öppnar det upp sig en helt ny värld och det tar hittills fascinerat mig väldigt mycket.
Hoppas det gav dig ett bra svar och förresten så ska Robert släppa en reviderad version av Astral Dynamics