• 1
  • 2
2009-07-08, 17:31
Medlem
MorganPalssons avatar
Någon som genomgått en session av Reiki healing? Vad hade du för inställning till detta före behandlingen, hur var behandlingen och vad hade du för inställning till Reiki efter behandlingen? Blev du botad?
Citera
2009-07-08, 17:37
Medlem
Precis som all annan new age behandling som finns där en placeboeffekt som hjälper vissa.
Citera
2009-07-08, 19:36
Medlem
MorganPalssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Precis som all annan new age behandling som finns där en placeboeffekt som hjälper vissa.

Jo, den åsikten ligger rätt nära det jag tror på. Men jag vill höra vad en som genomgått healingen kan säga..
Citera
2009-07-08, 21:09
Medlem
Jag har genomgått Reiki healing. Inte för att jag hade någon speciell fysisk åkomma, utan mest för att jag var nyfiken på det.
Den som healar ser nämligen bilder och andra meddelanden medan den healar en.

Faktiskt väldigt intressant upplevelse. Hennes händer kändes otroligt varma under själva healingen. Nästan så att det brändes. Och det hon berättade efteråt var väldigt intressant. Saker hon omöjligt kunde veta, andra visioner som var väldigt kryptiska, som man typ inte kunde tyda vad de betydde.

Helt klart en intressant upplevelse.
Citera
2009-07-09, 02:00
Medlem
Snöjs avatar
Jag tycker detta är väldigt intressant. Går det att lära sig på något vis månntro?
Citera
2009-07-09, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athmos
Jag har genomgått Reiki healing. Inte för att jag hade någon speciell fysisk åkomma, utan mest för att jag var nyfiken på det.
Den som healar ser nämligen bilder och andra meddelanden medan den healar en.

Faktiskt väldigt intressant upplevelse. Hennes händer kändes otroligt varma under själva healingen. Nästan så att det brändes. Och det hon berättade efteråt var väldigt intressant. Saker hon omöjligt kunde veta, andra visioner som var väldigt kryptiska, som man typ inte kunde tyda vad de betydde.

Helt klart en intressant upplevelse.
Jaha, är det det som kallas reiki healing. =P
Vem som helst kan göra detta, bara slappna av & tänk att du fokuserar energi till händerna, så bildas det någon sorts elektromagnetiska fält. Håll handen en bit ovanför huden någonstans och testa och känn efter själva.
Det krävs nog en del övning att lära sig ta emot bilder m.m. från den man 'healar', men dom flesta kan nog lära sig det också...
Citera
2009-07-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Jag tycker detta är väldigt intressant. Går det att lära sig på något vis månntro?

Japp. Finns massa kurser här i Sverige runt om i landet tydligen. Sök på google så hittar du säkert.
Citera
2009-07-09, 10:43
Medlem
Lickis avatar
Citat:
Japp. Finns massa kurser här i Sverige runt om i landet tydligen. Sök på google så hittar du säkert.
Jo både min styvmamma och moster är reikimasters...
Citera
2009-07-11, 03:16
Medlem
HarryManbacks avatar
Reiki är enligt min uppfattning och erfarenhet enegitransformering och -överföring. Jag provade att få reikibehandling och det var för mig en skjuts i rätt riktning.

Jag har dock fått ut mest av att syssla med chakra-arbete och meditation.

Finns en bra guide här om du vill lära dig energiarbete:
http://www.astraldynamics.com/index....id=9&Itemid=29
Citera
2009-07-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Reiki är enligt min uppfattning och erfarenhet enegitransformering och -överföring. Jag provade att få reikibehandling och det var för mig en skjuts i rätt riktning.

Jag har dock fått ut mest av att syssla med chakra-arbete och meditation.

Finns en bra guide här om du vill lära dig energiarbete:
http://www.astraldynamics.com/index....id=9&Itemid=29

Håller på och läser Astral Dynamics faktiskt. Vad kan du berätta om metoden han beskriver i boken? Vad har du fått för resultat med den?
Citera
2009-07-11, 10:35
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Håller på och läser Astral Dynamics faktiskt. Vad kan du berätta om metoden han beskriver i boken? Vad har du fått för resultat med den?

NEW-systemet är en av de saker jag inte tog till mig i Astral Dynamics. Blev lite flummigt.
Senast redigerad av AstralProjector 2009-07-11 kl. 10:39.
Citera
2009-07-11, 10:47
Medlem
HarryManbacks avatar
Metoden är väldigt enkel att lära sig och jag skulle kalla den säker om man följer de råd Robert ger. T.ex om man är ny att man börjar med tertiära och sekundära delen av chakra systemet innan man går på den primära delen.

Och sen att man inte "overdo it" och pressar sin energikropp för hårt. Balans är nyckeln till framgång. Det fel och den risk jag tänker på är ett för tidigt kundaliniuppvaknande, (kan ske om man för tidigt jobbar med de primära chakrana eller om man trycker på för mycket flöde). Har varit med om ett sådant själv och det rekommenderas inte. Om kundalini utlöses för tidigt så kan det gå åt pipan, det gjorde det för mig. (Det berodde inte bara på energiarbete utan även annat spelade in bör tilläggas). Nu har jag visserligen repat mig men det har varit en lång resa som sträckt sig över flera år. Så är det inte för alla men det är svårt att veta innan...

Resultaten är t.ex bättre allmän hälsa, har varit sjuk en gång på flera år och då var jag sjuk i en vecka, tidigare var jag sjuk oftare. Bättre minne. Gladare och mer positiv överlag. Bättre prestationer på arbete och i träningssammanhang (gym). Ökad närvaro.

Och sen så har jag ett verktyg att direkt jobba med min andliga utveckling och evolution på den underbara men kluriga vägen mot upplysning, jag är definitivt inte i mål (om jag nu når dit innan jag lämnar kroppen vet jag inte) men jag har börjat gå vägen.
Mer kärlek till mig själv och andra.

När man börjar jobba med chakrasystemet så öppnar det upp sig en helt ny värld och det tar hittills fascinerat mig väldigt mycket.

Hoppas det gav dig ett bra svar och förresten så ska Robert släppa en reviderad version av Astral Dynamics
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in