• 1
  • 2
2009-07-08, 15:18
Medlem
Det hela började med att jag spelat på Uniqpoker nätverket i 2 veckor. Jag satte in 700€ och vann upp till 12255€ när jag i dag blir utkastad från sidan och när jag kommer in igen så finns bara 255€ kvar. Jag blir kall i hela kroppen och får sedan ett gäng email. Ett lyder:

"Dear XXX, Unfortunately, we have adjusted your account for 12,000.00 chips which you forfeited because you cashed in within 7 days of making your initial deposit or you did not place the required number of total wagers. This 123allin.com Policy is outlined in our "Terms of Use" which you agreed to when you registered and also outlined under our "Help" menu. 123allin.com Cashier"

ett annat:

"hi XXX,

i don't think is a good behaviour to contact other skin after you know the rules of the network. In the next future i think people as you will be the reason of the end of the poker online business. I'm very happy when people who like easy money don't collect the money.

You can be sure i will find a solution for you ip and proxy that you use to play."

Av detta så låter det ju som att jag fuskat på något sätt. Men det hela handlar om att jag är svensk! Ja ni läser rätt..
Jag ville börja spela på UniqPoker men då svarade de att de inte vill ha svenskar så jag gick till ett skin på nätverket, 123allin.com, och reggade mig där istället. Managern där hjälpte mig till o med att fixa VPN tunnel då skandinaviska ip-adresser är bannade.

Jag har läst deras "Terms of user" flera gånger men hittar ingenstans där det står att Svenskar inte är tillåtna...

VAD SKA JAG GÖRA?!!? Jag behöver pengarna
Citera
2009-07-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devvan
Det hela började med att jag spelat på Uniqpoker nätverket i 2 veckor. Jag satte in 700€ och vann upp till 12255€ när jag i dag blir utkastad från sidan och när jag kommer in igen så finns bara 255€ kvar. Jag blir kall i hela kroppen och får sedan ett gäng email. Ett lyder:

"Dear XXX, Unfortunately, we have adjusted your account for 12,000.00 chips which you forfeited because you cashed in within 7 days of making your initial deposit or you did not place the required number of total wagers. This 123allin.com Policy is outlined in our "Terms of Use" which you agreed to when you registered and also outlined under our "Help" menu. 123allin.com Cashier"

ett annat:

"hi XXX,

i don't think is a good behaviour to contact other skin after you know the rules of the network. In the next future i think people as you will be the reason of the end of the poker online business. I'm very happy when people who like easy money don't collect the money.

You can be sure i will find a solution for you ip and proxy that you use to play."

Av detta så låter det ju som att jag fuskat på något sätt. Men det hela handlar om att jag är svensk! Ja ni läser rätt..
Jag ville börja spela på UniqPoker men då svarade de att de inte vill ha svenskar så jag gick till ett skin på nätverket, 123allin.com, och reggade mig där istället. Managern där hjälpte mig till o med att fixa VPN tunnel då skandinaviska ip-adresser är bannade.

Jag har läst deras "Terms of user" flera gånger men hittar ingenstans där det står att Svenskar inte är tillåtna...

VAD SKA JAG GÖRA?!!? Jag behöver pengarna

Varför inte bara spela på en svensk site eller en site där svenskar är tillåtna?
Citera
2009-07-08, 15:25
Medlem
Sorry om jag går lite off-topic men vad är det som är så bra med den där pokersidan att du gjorde dig besvär med proxy och dylikt?

Finns ju en uppsjö av sidor som accepterar svenska ips.
Citera
2009-07-08, 15:33
Medlem
jag tycker det säger sig självt.. 12000+€ på 13 dagar.. på 2/4€. Det fixar jag inte så lätt på de andra pokersidorna jag testat
Citera
2009-07-08, 16:24
Medlem
I terms of use så står de att de förbehåller sig rätten att stänga ett konto. Men mitt konto är inte stängt. Jag kan spela med de 255 jag har kvar... Vad skulle ni göra om ni hamnade i samma situation? Kan man polisanmäla? Och vänder jag mig till svenska polisen i så fall?
Citera
2009-07-08, 16:30
Medlem
Har fan aldrig hört talas om sidorna. Finns de med på scouten?
Ser lite scamaktigt ut.
Annars får du faktiskt skylla dig själv lite grand iom att du signar upp på ett nätverk där bara Italienska kunder är välkomna.
Citera
2009-07-08, 16:35
Medlem
Hypnososs avatar
Citat:
Ja, där har du svaret.
Citera
2009-07-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosos
Ja, där har du svaret.

Vad betyder detta i svenska?

Jag läser det som att jag har tagit ut pengar inom 7 dagar från att jag satte in pengarna. Det har jag inte gjort.
Citera
2009-07-08, 17:18
Medlem
Hypnososs avatar
Citat:
Vad betyder detta i svenska?

Jag läser det som att jag har tagit ut pengar inom 7 dagar från att jag satte in pengarna. Det har jag inte gjort.
Okej, men de nämner också att man måste minst omsätta pengarna ett antal gånger. Ungefär som bonuspengar antar jag. Man brukar få en varning dock innan uttaget om pengar som går förlorade om man gör ett uttag då.

or you did not place the required number of total wagers.

Så jag uppfattar det i alla fall.
Citera
2009-07-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosos
Okej, men de nämner också att man måste minst omsätta pengarna ett antal gånger. Ungefär som bonuspengar antar jag.

or you did not place the required number of total wagers.

Så jag uppfattar det i alla fall.

Okej nä det tror jag inte det beror på då jag inte fått någon bonus. Jag har rakeat 3000€ ungefär så det är ju inte smo att jag vunnit allt på en hand heller..
Citera
2009-07-08, 19:33
Medlem
InOurNatures avatar
Om du anser att dom stulit dig på pengar är polisen ett bra tips. Annars så får du ta det med supporten etc. Ett förslag är att söka sig till pokerforum såsom pokerforum.nu och 2+2forum.
Citera
2009-07-08, 20:53
Medlem
GrovBenstommes avatar
Seriös med att gå till polisen? Tvivlar på att det hjälper ett skit, jo kanske ger poliserna något att skratta åt vid fikabordet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in