2009-07-08, 15:12
Medlem
SalmonOfKills avatar
Jag har bara lyckats hitta röd-gröna mangos på vanliga matbutiker, men är ute efter dem där gula. De ska tydligen ha väldigt lite fibrer och ska därför kunna mosas inuti skalet och sedan i stort sett drickas, vilket är vad jag är ute efter.

Bor i norra Sverige, och letar väl inte direkt någon specifik butik, utan mer om det är någon speciell typ av butik där jag kan tänks hitta dem. Asiatbutiker?
Citera
2009-07-08, 19:34
Medlem
Det finns olika sorters mango, om du åker till den närmaste Thai-butiken du har och frågar så borde de ha färsk frukt. Om du letar efter färsk kan det vara svårt att få tag i året runt och omogen mango smakar väldigt lik våran rabarber, surt så in i hellvete. Men stora chanser säger att den kan finnas konserverad där i nästan vilken thai-butik som helst.

Mangon som kommer ifrån Thailand är iallafall gul.
Senast redigerad av kELLk 2009-07-08 kl. 19:36.
Citera
2009-07-09, 16:46
Medlem
rayraviolis avatar
Det brukar komma in saftig gul pakistansk mango så här års (eller är säsongen över?). Finns i välsorterade matbutiker eller i indiska livs.
Citera
2009-07-09, 20:30
Medlem
htdgs avatar
Det finns att beställa centralt från ICA för tillfället så om du frågar i fruktavdelningen i närmaste ICA-butik så kan de säkert ta in dom. Jag har det i min frukt-avdelning. De är sinnessjukt goda, fast de kostar en hel del. 44 kr/kg in blir typ 70-80 kr/kg ut.

Edit: Pakistansk honungsmango alltså. Gul, avlång och otroligt söt.
Citera
2009-07-11, 22:17
Medlem
htdgs avatar
Mangon har försvunnit från ICAs orderverktyg. Är säsongen redan slut?

Mina kunder köpte inte mangon, fick sätta ner den till 0-marginal för att få bort den innan den ruttna. Den var nog för dyr. Köpte mig ett och ett halvt kilo själv som jag mumsat i mig med salt och peppar idag. Tror nog det här är den godaste frukten jag ätit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in