2009-08-09, 22:47
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Ystad var det när jag satt där. Vi hade kontakt med "killsidan" via brev.
Och jo, under min tid där hade kvinnorna straff på mellan två veckor och 13 år, så det har liksom ingen betydelse.
Vem fasiken sitter 2 veckor på en sluten anstalt som är säkerhetsklassad D? Måste vara några riktigt jäkla hårda kvinnor det. Samt att Ystad ENDAST tar emot kvinnor, så några brev till "killsidan" var nog jäkligt svårt att få till.

/Micke
Citera
2009-08-09, 23:06
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vem fasiken sitter 2 veckor på en sluten anstalt som är säkerhetsklassad D? Måste vara några riktigt jäkla hårda kvinnor det. Samt att Ystad ENDAST tar emot kvinnor, så några brev till "killsidan" var nog jäkligt svårt att få till.

/Micke
Det ändrades nyligen, så sent som förra året var det för både män och kvinnor. Tjejen som hade ett straff på två veckor satt där för misskötsel av skyddstillsyn. Det är inte så att om straffet är kort så hamnar man på öppen anstalt, till exempel någon med drogproblem hamnar på sluten anstalt i vilket fall som helst.
Citera
2009-08-09, 23:10
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Det ändrades nyligen, så sent som förra året var det för både män och kvinnor. Tjejen som hade ett straff på två veckor satt där för misskötsel av skyddstillsyn. Det är inte så att om straffet är kort så hamnar man på öppen anstalt, till exempel någon med drogproblem hamnar på sluten anstalt i vilket fall som helst.
Ok, kan säkert stämma. Men som sagt Motståndsrörelsens aktivister har inte haft några stora problem inne på anstalterna, så jag hoppas inte att jag blir undantaget som bekräftar regeln.

/Micke
Citera
2009-08-09, 23:22
Medlem
Burquettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
[...]Motståndsrörelsens aktivister har inte haft några stora problem inne på anstalterna[...]

om allt är så peachy (för nationella i allmänhet och motståndsmän i synnerhet) på kåken, varför smet då klabbe ut innan hans straff var över?

vad säger man på din arbetsplats om den här historien? har du tagit ut semestern för att täcka upp häktestiden, och hur ska du lösa frånvaron under din månad?
Citera
2009-08-09, 23:27
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
om allt är så peachy (för nationella i allmänhet och motståndsmän i synnerhet) på kåken, varför smet då klabbe ut innan hans straff var över?

vad säger man på din arbetsplats om den här historien? har du tagit ut semestern för att täcka upp häktestiden, och hur ska du lösa frånvaron under din månad?
Varför Klas valde att agera är något du får söka svar på www.patriot.nu

Vad gäller min egna tid så är det inga problem alls, jag lever ju på sparade tillgångar som du kanske läste Men vad gäller mitt arbete så är det ingen fara, de skrattar gott åt vad som hänt, men ser inga problem med att jag fortsätter att arbeta. Eller för att citera. "Arbete är arbete, och fritid en helt annan sak."

/Micke
Citera
2009-08-10, 15:30
Medlem
Burquettes avatar
men för fan micke, har han skrivit nått lär ju du känna till det. du kan ju länka lite mer exakt eller svara med ett referat eller kanske till och med med dina egna ord, annars funkar det ju inte riktigt. vill du inte ljuga själv är det ju bättre att du svarar som det är, att klabbe tyckte det var jobbigt att sitta inlåst. (källa; nånstans på www.internet.xxx)
Citera
2009-08-10, 15:57
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
men för fan micke, har han skrivit nått lär ju du känna till det. du kan ju länka lite mer exakt eller svara med ett referat eller kanske till och med med dina egna ord, annars funkar det ju inte riktigt. vill du inte ljuga själv är det ju bättre att du svarar som det är, att klabbe tyckte det var jobbigt att sitta inlåst. (källa; nånstans på www.internet.xxx)

Inlåst och inlåst. Han satt på Mariestad/Rödjan och på den senare är man knappast inlåst.
Citera
2009-08-11, 08:45
Medlem
Burquettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Inlåst och inlåst. Han satt på Mariestad/Rödjan och på den senare är man knappast inlåst.

...vilket gör det ännu underligare att han smet när det var så kort tid kvar på straffet.
Citera
2010-03-30, 08:52
Medlem
Haha nu åkte dom på å betala däcken med!! Underbart,först fick grabbarna betala deras bidrag å nu även nya däck till dem även fast de säkert va stulna,bra jobbat grabbar! Er propaganda gick fram klockrent... http://st.nu/start/sundsvall/1.19220...derskurna-dack
Citera
2010-03-30, 11:40
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomeviking
Haha nu åkte dom på å betala däcken med!! Underbart,först fick grabbarna betala deras bidrag å nu även nya däck till dem även fast de säkert va stulna,bra jobbat grabbar! Er propaganda gick fram klockrent... http://st.nu/start/sundsvall/1.19220...derskurna-dack

Och du jublar över det korrupta domslutet? Sen när måste man inte bevisa vilken individ det är som skurit sönder däcken (förutsatt att en sån incident inträffat).
Citera
2010-03-30, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Och du jublar över det korrupta domslutet? Sen när måste man inte bevisa vilken individ det är som skurit sönder däcken (förutsatt att en sån incident inträffat).

ehh, lär dig något om svenskt rättsystem innan du öppnar käften.
Citera
2010-03-31, 02:18
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
ehh, lär dig något om svenskt rättsystem innan du öppnar käften.

Undervisa du store mästare, vet ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in