2009-07-07, 21:17
Medlem
Jotuns avatar
Det konstiga är väl att olaga hot är det väl inte ens häktningsgrund på?

Så antingen är det mer än olaga hot eller så är det ännu en del i den stora hetsen som pågår just nu.
Citera
2009-07-07, 21:27
Medlem
trickydicks avatar
Så här skriver en av kommentarerna till artikeln

Citat:
Ursprungligen postat av Patriot
Jaha. Man kan ju undra vad de två stackars utländska männen hade gjort för att frambringa en sådan reaktion? Det vill säga om knivjagandet nu ens skett (de enda som påstår det är målsägarna själva). Vart tog kniven vägen förresten, brann den upp?

ST brukar vara mycket PK och det förvånar mig inte om det här är ett nytt "Vännäs". Sällan rök utan eld…
Citera
2009-07-07, 21:35
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Det konstiga är väl att olaga hot är det väl inte ens häktningsgrund på?

Så antingen är det mer än olaga hot eller så är det ännu en del i den stora hetsen som pågår just nu.

Det kan väl bli skadegörelse (eller vad det klassas som om man skär sönder någons däck), olaga hot, brott mot knivlagen, möjligen HMF, förberedelse till misshandel eller grov misshandel, brott mot vapenlagen (om tårgas fanns) m.m. Finns det risk för flykt eller bevisförstörelse så ökar ju risken för häktning också.

Vilka kvinnor räddade dom (till skillnad från andra i sekten...)? Nån måste ha mer info? Eller var det huligangenen som slog till igen?

Edit: Får man ta kort i salen sådär? Har för mig att kameror inte brukar vara tillåtna?
Citera
2009-07-07, 22:07
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Edit: Får man ta kort i salen sådär? Har för mig att kameror inte brukar vara tillåtna?

Nej men du får teckna.
Citera
2009-07-07, 22:37
Medlem
Jotuns avatar
Jävligt bra tecknare då må jag säga...
Citera
2009-07-07, 22:39
Medlem
Citat:

Ja, det är det verkligen.
Citera
2009-07-08, 02:22
Medlem
MonkeyPlas avatar
Har det framkommit vilken koppling målsägarna har till SMR'arna. Är de politiska antagonister eller bara förbipasserande?

SMR verkar ju inte precis jobba på att förbättra sin mediala image när de drar till med sådana här dumheter. Flygblanden tyder ju på att detta skett i samband med en flygblansutdelning och då borde man väl hålla sig i skinnet för organisationens skull åtminstone. Det kan väl inte vara så banalt att de två angripna spelat allan vid en flygbladsutdelning, det torde väl vara vardagsmat för en så illa omtyckt organisation som SMR att utstå okvädingsord när de visar sig offentligt så aktivisterna borde väl vara vana vid att hantera sådant.

Finns det någon artikel i SMR's media som går in lite mer på vad som föranledde bråket? Det har ju ändå gått några dagar nu så en notis borde man väl orkat skriva.
Citera
2009-07-08, 11:31
Medlem
503s avatar
Bröt ut denna diskussionen.
Antar att det kommer finnas en del intresse för det, så det känns onödigt att ta det i SMR-tråden.

/mod
Citera
2009-07-08, 11:53
Medlem
Citat:

Det är tillåtet att knäpppa kort utifrån och in i lokalen. Exempelvis genom en öppen dörr. Men inne i själva salen råder fotoförbud.

Förbudet är en gammal kvarleva från tiden då fosforblixtar användes och brandrisken ansågs för stor.
Citera
2009-07-08, 12:07
Medlem
PEWPEWPEWs avatar
Kommer väl sluta med att det egentligen var 1000 araber och att SMR aktivisterna egentligen försökte gömma sig i det där däcket för att komma undan deras automatkarbiner.

På något sätt kommer detta vinklas till något som var bra gjort haha.
Citera
2009-07-08, 18:47
Medlem
Don.Cs avatar
Förmodligen var de stackars FLYKTINGARNA (kanske var "ensamkomande flyktingbarn"?) helt oskyldiga och valdes ut på måfå. Kan väl inte tänka mig att en FLYKTING kan hitta på något som skulle orsaka dylikt rabalder.
Citera
2009-07-08, 18:51
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Har det framkommit vilken koppling målsägarna har till SMR'arna. Är de politiska antagonister eller bara förbipasserande?

SMR verkar ju inte precis jobba på att förbättra sin mediala image när de drar till med sådana här dumheter. Flygblanden tyder ju på att detta skett i samband med en flygblansutdelning och då borde man väl hålla sig i skinnet för organisationens skull åtminstone. Det kan väl inte vara så banalt att de två angripna spelat allan vid en flygbladsutdelning, det torde väl vara vardagsmat för en så illa omtyckt organisation som SMR att utstå okvädingsord när de visar sig offentligt så aktivisterna borde väl vara vana vid att hantera sådant.

Finns det någon artikel i SMR's media som går in lite mer på vad som föranledde bråket? Det har ju ändå gått några dagar nu så en notis borde man väl orkat skriva.

Tror inte Motståndsrörelsen oroar sig för vilken "image" som förmedlas i tidningar likt denna. Vidare är det väl uppenbart, för alla som är förmögna att besöka deras hemsida, att de ännu inte har kommenterat händelsen.

Vem oroar sig för om ett par svartmuskiga babbar har blivit jagade med kniv? De som blir upprörda av en sådan situation är nog heller inte direkt mottagliga för nationalistisk propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in