2009-07-08, 19:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Är den här tråden något slags skämt?

Sexuella positioner kontra jämställdhet?

Alla tjejer behöver inte klitorisstimuli för att komma för övrigt.
Det finns dessutom fler sexställningar än missionär och doggy. Det kanske du kommer att få erfara när du blir lite äldre....

Att rida är ett exempel.

Äldre. Jag är ju inte ung nu precis. Det du talar om är självklarheter och inget jag eller någon annan argumenterat emot. Säg som det är nu frivol, du blev lite...
Citera
2009-07-08, 19:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingamen
Helst flera orgasmer, eller helst flera kvinnor ?

Varför inte både och?
Citera
2009-07-08, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Äldre. Jag är ju inte ung nu precis. Det du talar om är självklarheter och inget jag eller någon annan argumenterat emot. Säg som det är nu frivol, du blev lite...

Jag svarade inte dig, jag svarade ts. Är du kåt på mig eller nåt? Förra gången porrbilder, nu tror du att jag är kåt?
Citera
2009-07-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythea
Det där är önsketänkande. Krisen är djupare än så. Kris och kris? De flesta tjejerna vill inte ha så mycket sex, men de säger tvärtom naturligtvis till killarna. För det är sån man ska vara idag.

Snicksnack.

Kvinnor pratar du om isåfall, inte yngre tjejer. Jag är 2x och jag upplever inte alls detta. Majoriteten av tjejer gillar sex och är inte alls så rädda för att utforska eller ta för sig. Vet inte om det kan räknas som önsketänkande ifall det är verklighet.

Hur det är med 40åringar har jag ingen aning om.

Hur gammal är du? Är du snygg? Pluggis och pryd?
Citera
2009-07-08, 20:04
Medlem
Citat:
.
Att rida är ett exempel.

Fler exempel please. Lär mig om fler ställningar där kvinnan bestämmer, jag är ung och oskuld och kåt och nyfiken!!1
Citera
2009-07-08, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Snicksnack.

Kvinnor pratar du om isåfall, inte yngre tjejer. Jag är 2x och jag upplever inte alls detta. Majoriteten av tjejer gillar sex och är inte alls så rädda för att utforska eller ta för sig. Vet inte om det kan räknas som önsketänkande ifall det är verklighet.

Där tror jag du har helt rätt. Unga kvinnor tar för sig på ett annat vis och jag tror nog att en hel del trivs med det. Sedan finns den andra gruppen också som känner att de måste. För mig handlade det nog på sin tid om att bra sex ledde till att jag blev känslomässigt beroende. det blev sällan mannen. Däremot märkta jag också att när jag inte var särskilt tänd så kunde den där mannen göra vad som helst för att...jag tyckte alltihop var jobbigt - jag gillade att vara kär och förälskad, men jag tyckte inte om att känna mig så bunden till någon som "bara hade haft sex". Det fanns ingen riktig ömsesidighet - jag hade fler behov än vad han hade. Det räckte inte med bara sex för mig och om det bara hade med uppfostran att göra - det vet jag inte. Jag är ju alltså född i början av femtiotalet och växte upp med en bild fram till puberteten ungefär och sedan kom kvinnorörelsen och det var som att man skulle ändra värderingar över natt. Ena dagen skulle man hålla på sig och bli gift - nästa skulle man sparka männen åt helsike och klara sig själv. I backspegeln tycker jag att kvinnor forcerades alldeles för hårt då. De försökte anpassa sig till det nya, men kände sig ändå som "horor" när de gav utlopp för sin "jämlikhet". Männen hade inget svårt med den frigörelsen - de tog för sig som de alltid hade gjort....
Citera
2009-07-08, 20:21
Bannlyst
Citat:
Snicksnack.

Hur gammal är du? Är du snygg? Pluggis och pryd?

Vi har olika uppfattning. Man träffar dem man träffar. Personligen så tror jag att du kommer själv att upptäcka det som jag pratar om den hårda vägen, och då är det kanske inte så roligt.
Citera
2009-07-08, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brainfuck
Feminismen förespråkar att kvinnorna inte ska ställa sig under mannen, men rent biologiskt för att få till ett lyckat samlag där kvinnan verkligen njuter så är det ett måste. "Klitoris behöver bli stimulerad" snackas det om, men missionären, feministernas favoritställning, ger inte denna stimulans utan att hjälpa till själv, med händerna tex. "Doggystyle" som det så fint heter, ger däremot denna stimulans, pungen slås mot klittan och kvinnan blir som galen av det, det är också den naturliga ställningen.

Just doggystyle verkar vara nåt slags tabu bland feministerna då man inte längre kan se varandra i ögonen och "älska", något förnedrande, det går ju absolut inte för sig i feminismens spår, "vi ska ju va jämställda".

Så, vad vill jag diskutera? Jo att feminismen egentligen har blandat ihop det här men jämställdhet och deras egna misslyckanden och tar ut det på sina medsystrar, det är inte männen det är fel på, att det är feministerna som förespråkar något som inte är biologiskt ultimat. (Som att inte träna eller gå ut i solen alls bara för att , "nu behöver vi ju inte det, samhället är ju utvecklat och jämställt så jag överlever ändå".)

Din stackare! Om det inte vore för att jag tycker synd om dig, skulle jag aldrig ha svarat i den här tråden. men du behöver träffa en sann feminist som kan lära dig vad kvinnor njuter av.

Att rida en man är den säkraste vägen till orgasm för en kvinna. Dels kan kvinnan själv bestämma takten och dels kan kvinnan luta sig fram och gnida sin klitoris mot mannens blygdben närhelst det behagar henne.

Men glöm aldrig att sex och njutning aldrig kan blandas ihop med kamp för att få orgasm.
Citera
2009-07-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythea
Det där är önsketänkande. Krisen är djupare än så. Kris och kris? De flesta tjejerna vill inte ha så mycket sex, men de säger tvärtom naturligtvis till killarna. För det är sån man ska vara idag.

Konstigt.

Jag tycker man ständigt hör att vi har exakt samma drifter över könen...men att det oftast är männen "som inte kan hantera dem eller hålla sig"...?
Citera
2009-07-08, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supermuppen
Konstigt.

Jag tycker man ständigt hör att vi har exakt samma drifter över könen...men att det oftast är männen "som inte kan hantera dem eller hålla sig"...?

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=772603,00.html
Citera
2009-07-09, 00:25
Bannlyst
Citat:
Jag svarade inte dig, jag svarade ts. Är du kåt på mig eller nåt? Förra gången porrbilder, nu tror du att jag är kåt?

Way to go girl
Citera
2009-07-09, 02:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Fler exempel please. Lär mig om fler ställningar där kvinnan bestämmer, jag är ung och oskuld och kåt och nyfiken!!1
Googla bend-over-boyfriend. Återkom om en vecka och berätta hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in