• 1
  • 2
2009-07-08, 22:42
Medlem
Rollergirl429s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Hejsan, jag har senaste dygnen upplevt ett starkt "flimmer" framför ögonen och tillfälligt rubbad balans.

Det kan liknas lite vid känslan av en stark elstöt eller snabbt sockerfall.
Inget av detta är dock orsaken men jag börjar misstänka ett samband mellan antingen benzo+analoger samt olika rökmixar (främst el nino som jag brukat kraftigt det sista).

Jag vill inte ta mig ner till vct i onödan då det bara är okunniga at-läkare där numera.

Men vad tror ni, kan det bero på röka eller benzo?
(Röker 0,5-1g/dag och käkar 1-2mg xanor samt 10-20mg zolphidem för sömnen)

Jag röker El-nino/NH, dagligen får abstinens utan, kan max vara utan 2-3 dagar, och jag röker inte 0,5-1g utan jag röker 3-5g på en dag.. har gjort det ett tag, jag har inte känt av något.. så det lär ju inte vara det iallafall..
Citera
2009-07-09, 00:33
Medlem
SvampStorms avatar
Nu är jag absolut ingen benso-expert. Men jag kan säga att jag körde jävligt hårt på xanor, alkohol och brajj mellan torsdag-söndag.. och jag har sedan i måndags upplevt liknande symtom - lätt svindlande känsla, flimmer framför ögonen, har kännt mig allmänt dimmig i huvudet. Det har dock avtagit ganska mycket nu. Jag har även haft väldiga sömnproblem och kännt mig svagt deperimerad.

Är absolut ingen van bensoanvändare, men har rökt gräs och hasch i ungefär 6 år. HAR upplevt "dimmighet" när jag varit "orökt", men aldrig i närheten av vad jag upplevt dessa dagarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in