• 1
  • 2
2009-07-08, 00:11
Medlem
Hejsan, jag har senaste dygnen upplevt ett starkt "flimmer" framför ögonen och tillfälligt rubbad balans.

Det kan liknas lite vid känslan av en stark elstöt eller snabbt sockerfall.
Inget av detta är dock orsaken men jag börjar misstänka ett samband mellan antingen benzo+analoger samt olika rökmixar (främst el nino som jag brukat kraftigt det sista).

Jag vill inte ta mig ner till vct i onödan då det bara är okunniga at-läkare där numera.

Men vad tror ni, kan det bero på röka eller benzo?
(Röker 0,5-1g/dag och käkar 1-2mg xanor samt 10-20mg zolphidem för sömnen)
Citera
2009-07-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Hejsan, jag har senaste dygnen upplevt ett starkt "flimmer" framför ögonen och tillfälligt rubbad balans.

Inget av detta är dock orsaken men jag börjar misstänka ett samband mellan antingen benzo+analoger samt olika rökmixar (främst el nino som jag brukat kraftigt det sista).

Jag vill inte ta mig ner till vct i onödan då det bara är okunniga at-läkare där numera.

Ber mod radera den här tråden, den ligger fel. Sry.
Citera
2009-07-08, 01:14
Medlem
Counterweights avatar
Citat:

Jag har har insomnia längre perioder, mestadels p.g.a. ångest och dylikt.
Men jag har precis som du .. brukat .. ganska hårt diverse ..

Och, .. Jag kan inte säga mycket mer än att du får söka på Hypnagogia, grattis du har det.

Antingen det eller så läker kroppen serotonin påstod några källor.
Citera
2009-07-08, 01:16
Medlem
Bangar_intes avatar
hört många som beskriver bensoat symtom med bland annat "elstötar" i huvudet och kroppen. Så jag skulle satsa på att benson är boven.
Citera
2009-07-08, 01:17
Medlem
Counterweights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
hört många som beskriver bensoat symtom med bland annat "elstötar" i huvudet och kroppen. Så jag skulle satsa på att benson är boven.

Inte i mitt läge
Citera
2009-07-08, 01:18
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Counterweight
Inte i mitt läge

Alla som får en avtändning brukar inte få alla symtom, du kanske missade ett?
Citera
2009-07-08, 01:20
Bannlyst
har du bara använt benso? inte knaprat mycket E eller liknande?
det har med serotoninet att göra, hade själv liknande efter att ha kört ganska hårt med ecstasy och MDMA.
Citera
2009-07-08, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJOLAD
har du bara använt benso? inte knaprat mycket E eller liknande?
det har med serotoninet att göra, hade själv liknande efter att ha kört ganska hårt med ecstasy och MDMA.

Nope, jag har inte rört e/mdma på över ett år så det är det inte.
Däremot slutade jag med srni för ungefär en månad sedan.

Men det vore ju konstigt om bieffekterna av det kom först NU^^.

F. övrigt äter jag xanor dagligen så någon at är det inte heller tal om:/

Fortsätt här är ni snälla: https://www.flashback.org/showthrea...3#post17544133

Jag råkade lägga den här tråden fel.
Citera
2009-07-08, 01:33
Medlem
Psykotons avatar
Det låter ju väldigt likt "auran" man får innan ett migränanfall, men om du inte får nån huvudvärk är det ju osannolikt.

Jag fick blixtar för ögonen när jag slutade med Zoloft, men du käkar ju inget antidepressivt.

Troligen är det zolpidemet som spökar, har ganska underliga effekter, inklusive hallucinationer, ibland. Fråga din läkare för säkerhets skull.

Lycka Till !
Citera
2009-07-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Det låter ju väldigt likt "auran" man får innan ett migränanfall, men om du inte får nån huvudvärk är det ju osannolikt.

Jag fick blixtar för ögonen när jag slutade med Zoloft, men du käkar ju inget antidepressivt.

Troligen är det zolpidemet som spökar, har ganska underliga effekter, inklusive hallucinationer, ibland. Fråga din läkare för säkerhets skull.

Lycka Till !

Nope, ingen huvudvärk och inga mindfuck-mediciner utom lite benzo.

Zolphidemet säger du:/ Det sitter ju i kroppen väldigt kort tid vad jag fattat det som men det kanske ger efterverkningar på nå vis?:S

Ehm, för att vara vänlig mot min läkare så är hon en totalt inkompetent och okunnig nolla. Så den frågar jag inte om något jag inte redan vet svaret på.
Citera
2009-07-08, 01:50
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Nope, ingen huvudvärk och inga mindfuck-mediciner utom lite benzo.

Zolphidemet säger du:/ Det sitter ju i kroppen väldigt kort tid vad jag fattat det som men det kanske ger efterverkningar på nå vis?:S

Ehm, för att vara vänlig mot min läkare så är hon en totalt inkompetent och okunnig nolla. Så den frågar jag inte om något jag inte redan vet svaret på.

Synd att du har en läkare som är mindre smart än blomman hon har på skrivbordet.. Hade en sån själv en gång. Har själv märkt, hur ska jag uttrycka mig, "perceptoriska störningar" under och efter intag av zolpidem. Tex på morgonen (efter zolpidemsömn) när jag sitter på toan kan mönstren i tapeten börja röra på sig och få ett annat djup, ungefär som början/slutet på en tripp. Har polare som upplevt liknande fenomen.
Citera
2009-07-08, 12:40
Medlem
Citat:

Migrän
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in