• 1
  • 2
2009-07-07, 23:57
Medlem
Hej flashback!

Jag har en lite udda request fr ett program. Eftersom att jag r en fegis som inte tankar mina filmer s vljer jag istllet att kolla p dem streamade frn olika hemsidor. Dock s fr man ingen subtitle d.
Drfr undrar jag om det finns ngot program som kan spela upp en .sub fil och lgga den hgst upp s man kan kolla p en film i fullscreen via divx webplayer eller flash?

Skulle vara jtteschyst om ngon kunde hitta ett sdant program till mig
Ber helst om att f slippa kommentarer som, "Fegis, tanka filmen istllet!!" och liknande.

MVH FreddishS
Citera
2009-07-08, 00:07
Medlem
Holger Meinss avatar
Jag vet inget sdant program, dremot borde man kunna ta en "film" som visar svart hela tiden, och spela upp den tillsammans med *.sub-filen.
Citera
2009-07-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
Jag vet inget sdant program, dremot borde man kunna ta en "film" som visar svart hela tiden, och spela upp den tillsammans med *.sub-filen.

Men d skulle man ju inte se sjlva filmen, bara undertexten :P
Citera
2009-07-08, 01:24
Medlem
CoolDudes avatar
Om jag fattar rtt vill du ha ett som visar den transparant p skrmen s du kan lgga den ver ett annat fnster, typ en webblsare med streamad film i?

Hmm...inte sett nt snt, men rtt smart id.
Citera
2009-07-08, 09:27
Medlem
Holger Meinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddishS
Men d skulle man ju inte se sjlva filmen, bara undertexten :P
Det r ju det han vill.
Citera
2009-07-08, 15:47
Medlem
Med AviSynth kan du skapa en svart "film" och lgga p en subtitle p det. Gr att spela upp i valfri DirectShow-baserad mediaspelare utan att du behver rendera/encoda ngot.
Citera
2009-07-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins

Det r ju det han vill.

Om du hade kollat innan du svarade s hade du sett att det var jag (TS) som skrev det, s jag vet vad jag vill.
Citat:
Ursprungligen postat av typhoon
Med AviSynth kan du skapa en svart "film" och lgga p en subtitle p det. Gr att spela upp i valfri DirectShow-baserad mediaspelare utan att du behver rendera/encoda ngot.
Du och Holger Meins har missfrsttt min request. Det jag vill r att jag kan se en .sub fil ovanfr en webblsare med streamad film. CoolDude har frsttt precis det jag menade.

Citat:
Ursprungligen postat av CoolDude
Om jag fattar rtt vill du ha ett som visar den transparant p skrmen s du kan lgga den ver ett annat fnster, typ en webblsare med streamad film i?

Hmm...inte sett nt snt, men rtt smart id.

Okej, ngon hr p FB som knner sig manad att koda ett sdant program? Har ett gng kompisar som har exakt samma request, s programmet kommer anvndas

EDIT: Kom p att det kanske finns ngot videouppspelningsprogram som det gr att gra en frg i videon transparent (chroma key). Har fr mig att jag lyckats med detta i VLC nn gng, kanske va en bugg eller ngot. Ngon som vet?
Senast redigerad av FreddishS 2009-07-08 kl. 19:53.
Citera
2009-07-09, 00:17
Medlem
Holger Meinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddishS
Om du hade kollat innan du svarade s hade du sett att det var jag (TS) som skrev det, s jag vet vad jag vill.
D ber jag om urskt.
Citera
2009-07-09, 11:59
Medlem
Man kan inte spela strmmen i sin mediaspelare och lgga p subben dr i d?
Citera
2009-07-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoalaOfDoom
Man kan inte spela strmmen i sin mediaspelare och lgga p subben dr i d?

Jag har provat det. Men av ngon anledning fastnar filmen efter ngra sekunder i VLC :S ngot annat program isf som jag kan testa?
Citera
2009-07-09, 13:51
Medlem
nkelGunnars avatar
Annars kan du vl ndra storlek p mediaspelarens fnster s det bara blir en svart remsa lngst nere?
Citera
2009-07-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Annars kan du vl ndra storlek p mediaspelarens fnster s det bara blir en svart remsa lngst nere?

:P smart.
kan ngon ge mig ett avisynth script som gr s att man gr en typ 2-3 timmar lng svart film (fr s lnga r vl filmerna idag?), fr att sedan lgga p subbar med VLC?
typhoon, du verkade ju veta hur man gr detta utan att behva rendera klippet ocks, och detta skulle ju vara guuld! (fr som jag har frsttt allt rtt s r det detta som kan ta massa tid?)
Senast redigerad av FreddishS 2009-07-09 kl. 17:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in