2015-10-24, 19:11
Medlem
Ibland kan det vara problem med vissa USB-stickor, testa ett annat om du har.

UEFI - se till att stickan är formaterad med FAT32 och inte NTFS

Lycka till!
Citera
2015-10-25, 16:48
Medlem
Visade sig vare en bios uppdatering som saknades just för att kunna switcha till legacy mode. Har lyckats fixa allt utom touchpaden som inte verkar ha stöd i w7 trots att jag testat med 3 olika drivers, men det spelar mindre roll. Resten funkar så jag nöjer mig där

Tack så mycket för all hjälp!
Citera
2015-10-25, 17:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonzsa
Visade sig vare en bios uppdatering som saknades just för att kunna switcha till legacy mode. Har lyckats fixa allt utom touchpaden som inte verkar ha stöd i w7 trots att jag testat med 3 olika drivers, men det spelar mindre roll. Resten funkar så jag nöjer mig där

Tack så mycket för all hjälp!

Låter bra. Du kan hämta hem Driver Booster Frre - se Google. Installerar detta program, men var uppmärksam i början. Det finns ett 3-partsprogram som är ibockad och den bockar du ur.

Scanna igenom datorn så kanske du får lite träffar på drivrutiner.
Citera
2015-10-26, 10:53
Medlem
Ponera att jag har köpt Windows 10 Home Retail (inte OEM) och installerat på en dator utan medföljande OS. När jag sedan köper ny dator (också utan OS) och vill installera samma Windows 10 Home Retail, måste jag först "avaktivera" produktnyckeln på den första datorn?

Man kan ju inte använda samma Windowsnyckel på flera datorer samtidigt, vad jag förstått. Kanske avaktiveras nyckeln automatiskt på den gamla datorn när den aktiveras på den nya datorn?
Senast redigerad av petzor 2015-10-26 kl. 10:56.
Citera
2015-10-29, 09:07
Bannlyst
Vet inte om detta är rätt tråd, men hittar inget forumsdel för liknande fråga.

Sambon köpte en portabel USB-hdisk för att backupa foton filmer mm.
Kopplar in hdisken och finner att man måste installera en del program som ligger i hdiskens root.
För att sedan backupa krävs att köra detta invecklade program. Trodde i min enfald att dessa portabla hdiskar skulle funka som en vanlig hdisk att man bara kunde copy/pasta som man vill.
Funkar det att bara formatera disken och sedan använda den som vilken SATA-hdisk som hellst trots att det är en USB-disk? Det funkar ju på mobilen tänker jag.
Citera
2015-10-29, 19:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Vet inte om detta är rätt tråd, men hittar inget forumsdel för liknande fråga.

Sambon köpte en portabel USB-hdisk för att backupa foton filmer mm.
Kopplar in hdisken och finner att man måste installera en del program som ligger i hdiskens root.
För att sedan backupa krävs att köra detta invecklade program. Trodde i min enfald att dessa portabla hdiskar skulle funka som en vanlig hdisk att man bara kunde copy/pasta som man vill.
Funkar det att bara formatera disken och sedan använda den som vilken SATA-hdisk som hellst trots att det är en USB-disk? Det funkar ju på mobilen tänker jag.

Som en intern eller extern HDD kan kvitta då det är samma HDD oavsett. Så länge vi pratar om "3.5 och du kan formaterar HDD till NTFS.

Använder ni någon nyare Windows så läses det in drivrutiner till denna externa HDD.
Citera
2015-10-30, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Som en intern eller extern HDD kan kvitta då det är samma HDD oavsett. Så länge vi pratar om "3.5 och du kan formaterar HDD till NTFS.

Använder ni någon nyare Windows så läses det in drivrutiner till denna externa HDD.
Japp det är en lite smidig 3.5:a.
Japp vi kör W8 så då borde det väl funka som att tex koppla in mobilen och föra data fram och tillbaka.
Citera
2015-10-30, 19:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Japp det är en lite smidig 3.5:a.
Japp vi kör W8 så då borde det väl funka som att tex koppla in mobilen och föra data fram och tillbaka.

Det bör inte vara några problem.
Citera
2015-10-30, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det bör inte vara några problem.
Tack för tipsen! Du är för övrigt kung i det här forumet!
Citera
2015-11-01, 12:04
Medlem
Windows 7 - Windows xp - Windows 7

Hej! Lika dumt som det låter så skulle jag "rensa" en dator genom att köra nytt operativsystem! Stängde av datorn & körde Windows XP installation som slutade i bluescreens gång på gång. Gav upp till slut och försöka installera Windows 7 igen som va igen början. Resulterade till inget då den installationen fryser istället! Nu är mitt problem att jag kommer inte ens in på datorn eller något Windows. Kommer bara in på bios! Jag lyckas inte ens återställa så den kör på Windows 7 profilen som var ifrån början eller något! Det är en laptop, vad ska jag göra?
Citera
2015-11-01, 13:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken ålder har denna dator? Du/ni har kanske en defekt HDD? Eller RAM-minne?
Citera
2015-11-01, 14:03
Medlem
Har du ställt biosen på att starta från cd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in