2012-01-15, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Sökte lite snabbt och hittade en metod iaf: http://maketecheasier.com/share-3g-wireless-connection-in-windows-7/2010/01/06

Tack så mycket! Det funkade!

Rätt krångligt dock. Gör om, gör rätt, Microsoft!
Citera
2012-01-15, 18:50
Medlem
LailaFucks avatar
Hej alla dataexperter! Jag har Windows 7 och en lite äldre bärbar dator. En HP Pavilion dv6000 närmare bestämt. Tydligen är inte matematikproccesorn på eller om den ej är uppdaterad. Vart hittar man den att ladda ner Var inne på HP sidan på nätet men dv6000 fanns inte med men dv 6001 osv fanns med. Hur ska jag lösa detta?

En fråga till, på datorn poppar det upp en massa saker om att det inte går att säkerhetskopiera saker till datorns hårdisk. Det är för litet utrymme nämligen. Hur löser man det?

Är tacksam för alla svar jag kan få..
Citera
2012-01-15, 22:25
Medlem
Slajmets avatar
Hej, har ett stort problem med min stationära burk!

Saker i lådan:

ASROCK X58 EXTREME3 S-1366
ASUS RADEON HD4850 512MB GDDR3 PCI-E DVI
WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 1TB SATA/300 32MB
INTEL CORE 17 920 2,66GHZ 8MB S-1366
CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL 15/17 DOMINATOR (2X2GB)
COOLER MASTER ELITE 334 MIDITOWER
XFX 750W
SAMSUNG DVD+-R/RW/RAM DL 22X SATA,

Mitt problem?

Windows 7 installation tar evigheter att bli klar, handlar om 4-5 timmar+, (Expanding Windows Files tar evigheter).

Saker jag testat:

* Disable floppy
* Tagit ur nätverkskablar, USB-kontakter (mus/usb/etc)
* Disable'at alla IDE devices
* Testat med 3 olika skivor (bränd på lägsta)
* Testat att installera via USB (2 olika USB)
* Testat tagit ur 1 minne(ist för att ha 2)
* Testat både 64 & 32 bits versionerna.

Vad i helvete kan problemet vara?
Citera
2012-01-15, 22:37
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slajmet
Hej, har ett stort problem med min stationära burk!

Saker i lådan:

ASROCK X58 EXTREME3 S-1366
ASUS RADEON HD4850 512MB GDDR3 PCI-E DVI
WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 1TB SATA/300 32MB
INTEL CORE 17 920 2,66GHZ 8MB S-1366
CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL 15/17 DOMINATOR (2X2GB)
COOLER MASTER ELITE 334 MIDITOWER
XFX 750W
SAMSUNG DVD+-R/RW/RAM DL 22X SATA,

Mitt problem?

Windows 7 installation tar evigheter att bli klar, handlar om 4-5 timmar+, (Expanding Windows Files tar evigheter).

Saker jag testat:

* Disable floppy
* Tagit ur nätverkskablar, USB-kontakter (mus/usb/etc)
* Disable'at alla IDE devices
* Testat med 3 olika skivor (bränd på lägsta)
* Testat att installera via USB (2 olika USB)
* Testat tagit ur 1 minne(ist för att ha 2)
* Testat både 64 & 32 bits versionerna.

Vad i helvete kan problemet vara?
Om du låter den bli klar då?
Btw så har du valt dåliga komponenter.
Citera
2012-01-15, 22:40
Medlem
Slajmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Om du låter den bli klar då?
Btw så har du valt dåliga komponenter.

Då är den extremt seg innuti windows, (t.ex hänger sig 24/7, boot tar nå jävulskt med tid).

Edit: Fixade sig när jag fick tipset att trycka ut & in skiven (under installationen) på ett annat forum, fungerade och allting rullade på (20 min tog installationen)
Senast redigerad av Slajmet 2012-01-15 kl. 23:22.
Citera
2012-01-15, 23:45
Medlem
Hej

Jag har en HP-dator som windows har slutat fungera på. Jag gillar inte alla program som HP förinstallerat då de segar ner datorn. Jag har nu tänkt mig formatera hela hårddisken (även recoverypartitionen) och göra en ren vista-installation från CD. Om jag gör det, hittar windows själv alla drivrutiner, eller måste jag leta reda på dem själv? Är det något jag måste tänka på, något som kommer sluta fungera, eller är det rentav direkt dumt att göra det?
Citera
2012-01-15, 23:51
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av npss84
Hej

Jag har en HP-dator som windows har slutat fungera på. Jag gillar inte alla program som HP förinstallerat då de segar ner datorn. Jag har nu tänkt mig formatera hela hårddisken (även recoverypartitionen) och göra en ren vista-installation från CD. Om jag gör det, hittar windows själv alla drivrutiner, eller måste jag leta reda på dem själv? Är det något jag måste tänka på, något som kommer sluta fungera, eller är det rentav direkt dumt att göra det?
Du måste leta reda på alla drivrutiner själv.
Dom finns på HPs hemsida.
Citera
2012-01-16, 00:13
Medlem
Hej, till att börja med är jag fruktansvärt dålig på datorer. Nu har jag kommit till det stadiet att jag måste formatera om min dator.

Jag har en ASUS K50ID. Den är köpt 2010, och jag har ingen aning om jag fick med någon Windows CD när jag köpte den.

När jag startar om datorn och tycker på F8 så kommer jag in till en meny där jag kan välja att återställa den till ett tidigare läge men dock inte en total återställning.

Finns det någon som kan hjälpa mig?
Citera
2012-01-16, 01:23
Medlem
Hej har bränt en Windows 7 skiva o tänkte formatera. Allt går fint och disken bootar men när jag ska installera skiten så kommer det inget. Vad är problemet?

Skivan är bränd i hastighet 4x har piratat windows nu och har använt mig av loaders.
Citera
2012-01-16, 02:38
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemkillen
Hej, till att börja med är jag fruktansvärt dålig på datorer. Nu har jag kommit till det stadiet att jag måste formatera om min dator.

Jag har en ASUS K50ID. Den är köpt 2010, och jag har ingen aning om jag fick med någon Windows CD när jag köpte den.

När jag startar om datorn och tycker på F8 så kommer jag in till en meny där jag kan välja att återställa den till ett tidigare läge men dock inte en total återställning.

Finns det någon som kan hjälpa mig?
Har du läst manualen och gjort enligt den?
Gjorde du som du blev uppmanad när du köpt datorn och körde igång den första gångerna (eg, gjorde en fullständig backup för att kunna återställa senare, ex.vis nu)?
Citera
2012-01-16, 02:43
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graveraren
Hej har bränt en Windows 7 skiva o tänkte formatera. Allt går fint och disken bootar men när jag ska installera skiten så kommer det inget. Vad är problemet?

Skivan är bränd i hastighet 4x har piratat windows nu och har använt mig av loaders.
Installationen brukar stå och tugga på 0% i typ 10 min eller längre (tror det är på steget "Expanderar windowsfiler"). Har du gett den ordentligt med tid för att se om det händer något, typ ge det 1 timme eller kanske ännu mer?
En bra grej är att kolla om hårddisklampan blinkar till då och då, kan vara slock i minuter om det går segt med installationen så ge det tid.
Citera
2012-01-16, 02:58
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaFuck
Hej alla dataexperter! Jag har Windows 7 och en lite äldre bärbar dator. En HP Pavilion dv6000 närmare bestämt. Tydligen är inte matematikproccesorn på eller om den ej är uppdaterad. Vart hittar man den att ladda ner Var inne på HP sidan på nätet men dv6000 fanns inte med men dv 6001 osv fanns med. Hur ska jag lösa detta?

En fråga till, på datorn poppar det upp en massa saker om att det inte går att säkerhetskopiera saker till datorns hårdisk. Det är för litet utrymme nämligen. Hur löser man det?

Är tacksam för alla svar jag kan få..
Låter konstigt att det inte finns inbyggt stöd för din gamla processor i Win7, kör du 64-bitars? Vad har du för processor?

Högerklicka på C: och välj Egenskaper. Klicka på diskrensning, klicka på Rensa systemfiler, bocka för allt där. Gå till fliken Fler alternativ, klick på Rensa längst ner.

Du bör också ställa ner till minimum på utrymmet som Systemåterställning tillåts använda av hårddisken.
Högerklick på Dator, egenskaper. Uppe till höger, Avancerade systeminställningar, fliken Systemskydd, klicka på Konfigurera... och dra spaken för Max användning längst åt vänster.
Vilken storlek har du på hårddisken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in