2013-04-03, 11:39
Medlem
Windows 7 ASUS Hjälp..

Hej FB.
Jag har en Asus dator som jag använder Windows 7 på. Datorn är Windows 7 men aja. Jag har en fråga: När jag köpte datorn så var Windows 7 (ÄKTA) och alla drivrutiner installerat Men ungefär efter att jag använt dator i 6 månader så återställde jag den ang en sak, Jag laddade ner Windows 7 från TPB för att kunna formatera min dator. Eftersom jag inte fick nån Windows Skiva med datorn. Jag laddade ner sedan alla drivrutiner och köpte serialkod från Windows. Men nu så vill jag använda den första inbyggda Windows versionen med alla drivrutiner.
Hur ska jag göra? Jag hoppas det går och göra..
Om ni skulle hjälpa mig skulle jag vart jätte tacksam.

Ha det bra FB.

PS: Om tråden är på fel plats så får MOD flytta
Citera
2013-04-03, 11:43
Medlem
Asusdatorer brukar ha en förinstallerad partition med originalinstallationen och allt sånt tjafs installerad. Läs i manualen hur du återställer skiten. Har för mig att man ska trycka typ F10 eller nåt när man bootar.

Sen kan du söka upp din exakta modell på asus hemsida för att hitta dom senaste drivrutinerna.
Citera
2013-04-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Asusdatorer brukar ha en förinstallerad partition med originalinstallationen och allt sånt tjafs installerad. Läs i manualen hur du återställer skiten. Har för mig att man ska trycka typ F10 eller nåt när man bootar.

Sen kan du söka upp din exakta modell på asus hemsida för att hitta dom senaste drivrutinerna.
Tack så mycket för hjälpen
Citera
2013-04-04, 05:12
Medlem
Msi Z77a

Vilken knapp trycker man för att kunna formatera om man har msi z77a-gd65 moderkort?
Citera
2013-04-04, 07:44
Medlem
Boggas avatar
Ehmmm, va?

Starta om datorn med en windows-skiva i dvd-brännaren eller windows på en usb-sticka. Se till att det är inställt i bios (uefi) att datorn har dvd eller exteran device först i boot-ordningen.
Citera
2013-04-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredperry112
Vilken knapp trycker man för att kunna formatera om man har msi z77a-gd65 moderkort?

testa f7-f11
Senast redigerad av swigge 2013-04-04 kl. 08:47.
Citera
2013-04-04, 08:57
Medlem
MSI moderkort har ingen egen unik setings.

Är datorn ett hemmabygge så har du ingen speciell boot order heller, utan den går vanliga vägen.

har du en Dell, Asus, Hp eller så så så kan man trycka vissa knappar för att aktivera en allternativ uppstart av os (tex recovery) men msi har inget eget vad jag vet
Citera
2013-04-04, 16:56
Medlem
Silvermoons avatar
Hej, har köpt en SSD-disk och nu installerat den. Jag använde mig av ett program som heter licencecrawler för att ta reda på mitt produktnummer. Dock när jag nu försöker aktivera med det numret så vill det sig inte. Datorn säger att det verkar vara en standardproduktnyckel och att jag ska knappa in rätt nyckel.

Vad har jag gjort fel?

Som tur är så har jag kvar den gamla disken orörd med windows på men jag vill ju aktivera windows på min nya disk istället såklart.

Tack för svar.
Citera
2013-04-04, 16:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Hej, har köpt en SSD-disk och nu installerat den. Jag använde mig av ett program som heter licencecrawler för att ta reda på mitt produktnummer. Dock när jag nu försöker aktivera med det numret så vill det sig inte. Datorn säger att det verkar vara en standardproduktnyckel och att jag ska knappa in rätt nyckel.

Vad har jag gjort fel?

Som tur är så har jag kvar den gamla disken orörd med windows på men jag vill ju aktivera windows på min nya disk istället såklart.

Tack för svar.

Då bör du kontakta Microsoft Kundservice för vidare hjälp.

Det kan förekomma att efter ett antal ominstallationer så måste produktnyckel omaktiveras. Du ska prata med någon på Microsofts aktiveringscentral.
Citera
2013-04-05, 01:27
Medlem
Bootbar Windows XP från CD till USB?

Har Windows XP sedan tidigare på en cd skiva. Nu har jag köpt en extra mini bärbar dator som inte har plats för CD-rom och behöver alltså formatera om den med XP via USB. Hur gör jag det på enklaste sättet? Vill alltså ha kopian som finns på CDn till bootbar-USB. Använder mig av Windows 7.
Citera
2013-04-05, 01:50
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Har Windows XP sedan tidigare på en cd skiva. Nu har jag köpt en extra mini bärbar dator som inte har plats för CD-rom och behöver alltså formatera om den med XP via USB. Hur gör jag det på enklaste sättet? Vill alltså ha kopian som finns på CDn till bootbar-USB. Använder mig av Windows 7.

Tja! Jag säger bara lycka till såhär innan. Jag satt och försökte med det där för ett tag sen. Efter en hel natts googlande och meckande gav jag upp och beställde en usb CD för typ 300 spänn. lätt värt det!

Testa på sweclockers. Där fanns det massa försklaringar. Men som sagt det är ingen lätt match.

GL!
Citera
2013-04-05, 01:57
Medlem
Torps avatar
Har ni testat följande:

http://www.techtipsgeek.com/install-windows-from-usb-flash-pen-drive/559/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto