Hej!
Jag har precis beställt ett nytt grafikkort, en ny LED-bildskärm och ville formatera om datorn. Har fått win7 cd av en polare, men det verkar som om datorn inte vill låta mig formatera om den. Vet inte var problemet kommer från, och skulle vara väldigt tacksam för all tips och hjälp.
Var jag tror problemet ligger är hos tangetbordet (observera att jag inte är så djupt insatt inom datateknologin)
Såhär är det, när jag startar datorn så händer det inget då jag inte har CD-rom som first boot device (har hard disk) så jag vill ändra på det genom att trycka på DEL, jag kommer in till sidan där man ändrar first boot device men väl DÄR kan jag inte ens använda tangetbordet. Försöker använda upp- och nerpilen men inget fungerar, inte ens esc eller enter fungerar. Försöker komma in i BIOS system genom att trycka på f12 men där kan jag inte ens scrolla upp eller påverka sidan med hjälp av tangetbordet.
Tangetbordet fungerar utmärkt annars, bara i BIOS och first boot device sidan som det inte fungerar. Fick tips av en kompis om att jag kanske borde köpa en adapter till tangetbordet alltså usb-tangetbordet till den klassiska tangetbordet (
http://i53.tinypic.com/6z1tu9.jpg, vet inte vad man kallar det där för riktigt)
Men nehej, då fungerar inte ens tangetbordet något alls. Inte ens när man kommit in i windows mode, kan man inte knappa något med tangetbordet.
Antar det var otydligt beskrivet, förklarar gärna mer detaljerat om det är något ni inte förstår. Hoppas man får några tips + hjälp.
Beror det på mina modeller av datortillbehör? Kan isf säga vilka modeller jag har på olika hårdvaror i datorn om det behövs.
Tack på förhand!