2012-11-21, 16:56
  #8593
Medlem
aj fan :/

Jag laddade ner en produktnyckel från piratebuy och nu funkar inte den...

Var kan man köpa produktnyckel?
Citera
2012-11-21, 17:02
  #8594
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyonn
aj fan :/

Jag laddade ner en produktnyckel från piratebuy och nu funkar inte den...

Var kan man köpa produktnyckel?

Om din Windows -produktnyckel är ogiltig, om du inte har någon produktnyckel till Windows eller om du har förlorat den produktnyckel som medföljde Windows, behöver du köpa en ny för att kunna aktivera Windows. Du måste aktivera Windows online eller per telefon inom 30 dagar efter installationen om du vill använda alla funktioner i Windows.

Om du vill skaffa en produktnyckel besöker du Microsofts webbplats.
Citera
2012-11-21, 18:05
  #8595
Medlem
det löste sig
Citera
2012-11-22, 08:37
  #8596
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adyonn
det löste sig
En ny pirat-nyckel?
Citera
2012-11-22, 13:25
  #8597
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyonn
det löste sig
Dela gärna med dig av lösningen till andra här på forumet.
Citera
2012-11-22, 13:40
  #8598
Medlem
Marimus avatar
Hur installerar jag om windows?

Egentligen är jag ganska säker på att det inte är mjukvaran som gör att mitt ramminne får traps och datorn får bluescreens flera gånger om dagen, men enligt INET som jag köpte datan på så är det inget fel på någon hårdvara.

Det är en stationär dator som kostade 10'000 och den höll i ca ett år innan den började freeza.

Jag har enbart nätverkskabel, ljudkabel, datormus och tangentbord inkopplat. Jag har för närvarande inget virusprogram på datorn men köper det imorgon på lönen.

Tänkte försöka installera om windows, jag måste ta bort alla partitioner så om någon kan hjälpa mig med vad jag ska välja när jag gör det?

Här är de valen jag kan göra när jag bootar windows 7 direkt och installationsprogrammet kommer upp:

Installera nu -> *Uppgradering
ELLER *Anpassad
<- har bootat datan med windows 7 skivan och inte sett något alternativ att ändra diskar och partitioner än.

Om jag går in på anpassad kommer "Disk 0 partition 1: enhet C" upp.

Jag klickar nästa.

Får upp en ruta

"Den partition du valde kanske redan innehåller filer från en tidigare windows installation. I så fall kommer de filerna och mapparna att flyttas till en mapp med namnet windows.old. Du kommer kunna nå filer i windows.old, men du kommer inte kunna använda den tidigare windows-installationen."

Enligt datorteknikern gjorde jag fel och jag fortfarande hade en windows.old mapp.

Så hur gör jag?

När jag trycker ned valfri tangent för att boota från cd när jag startar datorn så står det "Windows is loading files" Och direkt kommer installations programmet upp som jag beskriver ovan.
__________________
Senast redigerad av Marimu 2012-11-22 kl. 13:46.
Citera
2012-11-22, 13:50
  #8599
Medlem
RingInteSnutens avatar
Ga tillabaka ett steg, hogerklicka pa partitionen och valj radera/delete eller liknande...
Citera
2012-11-22, 13:52
  #8600
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Ga tillabaka ett steg, hogerklicka pa partitionen och valj radera/delete eller liknande...
Det går inte att gå tillbaka något steg och vart ska jag göra det?

Bootar cd-> Windows is loading files -> Välj språk (svenska) -> installationsprogram -> anpassad

Det är allt jag får upp.
Citera
2012-11-22, 13:57
  #8601
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Det går inte att gå tillbaka något steg och vart ska jag göra det?

Bootar cd-> Windows is loading files -> Välj språk (svenska) -> installationsprogram -> anpassad

Det är allt jag får upp.

Jo nu så tog jag bort den, inte helt jävla uppenbart att man kunde göra det. Men tack för det
Citera
2012-11-22, 14:11
  #8602
Medlem
Skyishs avatar
Vad är fördelarna med att skapa två partitioner istället för att bara ha en? Just nu så har jag en HDD på 500GB där jag avsatt 100GB till OS och spel o resten till lagring.
Citera
2012-11-22, 14:43
  #8603
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Vad är fördelarna med att skapa två partitioner istället för att bara ha en? Just nu så har jag en HDD på 500GB där jag avsatt 100GB till OS och spel o resten till lagring.

Ingen aning? Det är det som händer automatiskt när man klickar sig vidare när man ska installera om windows, man får liksom stanna upp och göra en sak emellan som inte är helt självklar när man inte är en dator-kunnig person.

Btw är det vanligt att datorn stänger av sig i installationen och när man kommer tillbaka och sätter på den igen så händer inget på skärmen men datan fortsätter att gå?
Citera
2012-11-22, 14:46
  #8604
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Ingen aning? Det är det som händer automatiskt när man klickar sig vidare när man ska installera om windows, man får liksom stanna upp och göra en sak emellan som inte är helt självklar när man inte är en dator-kunnig person.

Btw är det vanligt att datorn stänger av sig i installationen och när man kommer tillbaka och sätter på den igen så händer inget på skärmen men datan fortsätter att gå?

Varför citerar du då mitt inlägg? Datorn startar om ett antal gånger under installationen då detta är nödvändigt. Du ska inte behöva starta datorn utan den startas om automatiskt. Om den fryser så ska du starta om manuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in