2012-10-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Så jag ska alltså ffixxa fram en Windows Vista skiva. formatera om datorn med denna skiva och sedan ladda hem diverse drivutiner osv. hur gör man med produkt koden, den finns fastklistrad ngnstans under datorn, är det bara att mata in den då

JA
kolla först så den är läsbar innan du börjar skall bestå av 5x5 bokstäver och siffror

mvh
t
Citera
2012-10-15, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillbiffen123
Jag har nu bestämt mig för att "nedgradera" från Windows 7 som följde med när jag köpte datorn, till det underbara Windows XP. Nu till min fråga, hur kommer det bli med drivrutiner etc? Jag kommer ihåg att förra gången jag gjorde samma sak, då Vista -> XP fanns det inga nätverksdrivrutiner, drivrutiner till grafikkortet och ljudkortet. Även om det nu blir så, vad ska jag göra åt det?

Och min andra fråga, kan man formatera datorn med hjälp utav USB? (Ska googla det)

Tack på förhand!

Varför i hela friden skall du lägga in XP på datorn??? W7 är ju fasen så mycket stabilare mm än XP.

Drivrutineran brukar ju annars finna på en skiva som man får till sin dator eller alternativt finne på en recoverypartion.
Citera
2012-10-15, 12:37
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Varför i hela friden skall du lägga in XP på datorn??? W7 är ju fasen så mycket stabilare mm än XP.

Drivrutineran brukar ju annars finna på en skiva som man får till sin dator eller alternativt finne på en recoverypartion.
Jag kör båda parallellt, arbetar ca 70% i XP och min erfarenhet är precis tvärtom när det gäller stabilitet, dessutom så är man klart mer produktiv i XP.

Senaste drivers bör alltid hämtas, det görs på respektive tillverkares supportsidor, ex.vis:
http://www8.hp.com/se/sv/support-drivers.html
http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers
Citera
2012-10-15, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Jag kör båda parallellt, arbetar ca 70% i XP och min erfarenhet är precis tvärtom när det gäller stabilitet, dessutom så är man klart mer produktiv i XP.

Senaste drivers bör alltid hämtas, det görs på respektive tillverkares supportsidor, ex.vis:
http://www8.hp.com/se/sv/support-drivers.html
http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Det kan möjligen vara så om du har en klen dator, inte annars!
Citera
2012-10-15, 17:13
Medlem
nafsggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Du kan inte uppgradera eller nedgradera mellan 32-bit och 64-bit utan du måste nyinstallera helt från grunden.

Alltså vill formatera datorn till 64 bit, funkar inte det eller boota från cd med 64 bit när man har 32 inlagt ?
Citera
2012-10-15, 19:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafsgg
Alltså vill formatera datorn till 64 bit, funkar inte det eller boota från cd med 64 bit när man har 32 inlagt ?

Du får utföra en ren ominstallation om du nu har 32Bitars och vill ha 64Bitars.

Har du en bootbar skiva med 64Bitas på så utför du detta med skivan.
Citera
2012-10-15, 20:13
Medlem
lingonpajs avatar
PC i "omformateringsläge"?

Hej,

Har ett problem med min pc som för några dagar sen gav upp på mig.
Datorn har helt plötsligt kommit till det läget när man omformaterar hela altet, alltså det står "Boot from cd" när jag startar den. Jag har inte gjort något för att komma till det läget så det känns ganska konstigt..

Har under alla år kört ett crackat windows xp prof. och den har hela tiden varnat mig att det inte går att verifiera mitt operativsystem, kan det ha något med det hela att göra?

Är allt på hårddisken förlorat, eller kan jag på något sätt rädda allt?
Citera
2012-10-15, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lingonpaj
Hej,

Datorn har helt plötsligt kommit till det läget när man omformaterar hela altet, alltså det står "Boot from cd" när jag startar den. Jag har inte gjort något för att komma till det läget så det känns ganska konstigt..

Har under alla år kört ett crackat windows xp prof. och den har hela tiden varnat mig att det inte går att verifiera mitt operativsystem, kan det ha något med det hela att göra?

När du har uppdaterat har du accepterat en olämplig uppdatering verifieringsverktyget det tackar man nej till.
Citera
2012-10-15, 20:17
Medlem
Citat:
Hej,

har du någon cd i CD/DVD spelaren?
kolla startordningen i bios så att hdd är med

mvh
t
Citera
2012-10-15, 20:22
Medlem
lingonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du någon cd i CD/DVD spelaren?
kolla startordningen i bios så att hdd är med

mvh
t

Hur gör jag detta?
Och vad är det jag ska ha uppdaterat?

Förlåt, är inte ett dugg teknisk när det gäller datorer
Citera
2012-10-15, 20:36
Medlem
Citat:
Hur gör jag detta?
Och vad är det jag ska ha uppdaterat?

Förlåt, är inte ett dugg teknisk när det gäller datorer

när det gäller komma in i bios så brukar det stå på skärmen innan windows laddas tex press del to enter setup

sen är det inte alla tillverkare som använder delet-tangenten vissa har någon F-tangent istället

mvh
t
Citera
2012-10-15, 20:53
Medlem
nafsggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du får utföra en ren ominstallation om du nu har 32Bitars och vill ha 64Bitars.

Har du en bootbar skiva med 64Bitas på så utför du detta med skivan.

Hur gör jag det ? när jag installerade win 7 32 bit så satte jag ju bara in skivan och installerade om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in