Citat:
Ursprungligen postat av FuzzyJam
Okej så jag är tillbaks med massa resultat och lite mer information.
memtest hittade inga fel och chkdsk checken hittade inte heller några problem.
Jag har även några saker att tillägga. Jag har lagt märke till att datorn ibland fryser redan på windows login screen om det spelar någon roll... Och jag glömde även nämna att jag skärmen ibland bara slocknar och sen kommer tillbaka då windwos har ändrat till windwos basic och så poppar det upp en ruta längst ner till höger sim säger följande:
Display drivers stopped responding and has recovered: Kernel 301.42 has stopped working.
Detta har hänt flertal gånger även innan med äldre drivers. Kan mitt grafikkort vara vajsing?

Jag vill inte gärna säga det, men det kan vara så att chrillechrille har fel...detta KAN nämligen vara ett mjukvaruproblem trots allt.
Jag har råkat ut för ungefär samma och efter en nyinstallation av Windows så har allt funkat igen, trots att jag trodde att grafikkort, nätaggregat, moderkort eller möjligen minnen var körda.
Hade jag varit du så hade jag faktiskt installerat Windows på en annan partition eller hårddisk först, innan jag gick ut och köpte nya datordelar.
Tyvärr KAN det vara nästan vad som helst...och är det hårdvarufel, då låter grafikkortet som stället att börja på och kan du komma åt att låna ett annat att testa med så gör det allra först.