Citat:
Ursprungligen postat av johnny-knatch
hej...jag köpte i augusti en acer travelmate 5310...när man startade den första gången så sa den typ "välj installtionsspråk för windows" sen gjorde den resten själv...nu vill jag formatera datorn, och eftersom jag inte fick nån windows xp skiva med så får jag ju använda en nedladdad fast med min cd nyckel som står under datorn..skitsamma...när jag bootar upp windows installtionen så säger den att det inte finns några hårddiskar anslutna till datorn och att installationen inte kan fortsätta...jag har provat flera olika versioner av windows xp men likadant..samtliga skivor fungerar på andra datorer tex den jag skriver på nu..min fråga är vad kan man göra? kan man komma tillbaka till det där installations programmet som var i den när jag köpte den...jag har letat i i BIOS efter en typ "reset" men hittar inte...hjälp mig snälla, jag har skit bråttom
tack på förhand
Har också en Acer dator och skulle också forma den för några månader sen och fick exakt samma problem som dig bara att jag också fick blåskärm. Första gången jag startade datorn så var man tvungen att bränna en säkerhetskopia så jag kom att tänka på den skivan när jag skulle forma och testa med skiva i men gick fortfarande inte, så jag lämnade in den på onoff så dom fick fixa den.