2012-04-01, 12:49
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
På tillfälligheter. Det kan ha varit WEI som kördes i bakgrunden.
Windows Explorer (vad står I för?)
Citera
2012-04-01, 12:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Windows Explorer (vad står I för?)

Windows experience index -> http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/features/windows-experience-index
Citera
2012-04-01, 12:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OAlienWhereArtThou
Har ni några enkla tips man kan använda för att försöka få tillbaka lite snabbhet till datorn? Tex att göra en diskfragmentering och rensa cockies. Hur gör man det? Kan man göra något mer?

Rensar datorn med något bra program. Jag själv använder denna produkt på mina maskiner -> TuneUp Utilities. Ett komplett verktyg för städning, tweak, kontroller, analyser, med mera.

Det enda verktyg här som inte används är deras inbyggda defragprogram. Där använder jag mig av Perfect Disk.

Men att får en snabbare dator är trots allt på hårdvaran. Sätt i mer RAM-minne, snabbare HDD är några alternativ.
Citera
2012-04-01, 13:27
Medlem
Har fått ett allvarligt problem med min dator och hoppas nu någon här kan hjälpa mig innan den åker till skroten.

Problemen:

nästan alla program Crashar och måste startas om, även intrigerade program som Explorer.exe

Bilden försvinner, Ibland kommer den tillbaka och med fel-meddelande att skärmens drivrutiner har crashat.

Datorn startas om, efter ett "Freeze lag", med diverse olika felmeddelanden bla Video_tdr_failure och unexpected_kernel_mode_trap

Har prövat att installera om OS och även bytt från Win7 till Win8 men samma problem kvarstår.

Dator specifikation:
Moderkort: AsRock n68-s
Grafikkort: Nvidia Geforce 9500 GT
Processer: AMD athlon 7850 Dual-core

Snälla hjälp.
Citera
2012-04-01, 13:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euc4lyptus
Har fått ett allvarligt problem med min dator och hoppas nu någon här kan hjälpa mig innan den åker till skroten.

Problemen:

nästan alla program Crashar och måste startas om, även intrigerade program som Explorer.exe

Bilden försvinner, Ibland kommer den tillbaka och med fel-meddelande att skärmens drivrutiner har crashat.

Datorn startas om, efter ett "Freeze lag", med diverse olika felmeddelanden bla Video_tdr_failure och unexpected_kernel_mode_trap

Har prövat att installera om OS och även bytt från Win7 till Win8 men samma problem kvarstår.

Dator specifikation:
Moderkort: AsRock n68-s
Grafikkort: Nvidia Geforce 9500 GT
Processer: AMD athlon 7850 Dual-core

Snälla hjälp.

Låter dock mer som hårdvarufel än Windows. Det låter även om man söker lite på felkoden som minnesmodulen/RAM-minnet.

Har du kontrollerat detta?
Citera
2012-04-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter dock mer som hårdvarufel än Windows. Det låter även om man söker lite på felkoden som minnesmodulen/RAM-minnet.

Har du kontrollerat detta?

Tack för svaret. nä jag är inte så jätte bra på dessa saker, vad föreslår du att jag ska göra?
Citera
2012-04-01, 13:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euc4lyptus
Tack för svaret. nä jag är inte så jätte bra på dessa saker, vad föreslår du att jag ska göra?

Innan du kastar datorn på tippen som du nämnde innan så kan först kontrollerar hårdvaran med hjälp av dessa verktyg -> http://www.hiren.info/pages/bootcd

Det ligger ute på piratbukten. Du finner även lite instruktioner på produktens hemsida.
Citera
2012-04-01, 13:59
Medlem
Citat:
Innan du kastar datorn på tippen som du nämnde innan så kan först kontrollerar hårdvaran med hjälp av dessa verktyg -> http://www.hiren.info/pages/bootcd

Det ligger ute på piratbukten. Du finner även lite instruktioner på produktens hemsida.

Ok de ska jag pröva tack för hjälpen
Citera
2012-04-01, 15:53
Medlem
hej. jag har ett problem att jag kan inte spela spel spel på steam på min dator och då alla jag har frågat så beror det på att jag har windows 7 på min dator och så fall kan man lösa det på nåt sätt?
mvh robin
Citera
2012-04-01, 16:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbano95
hej. jag har ett problem att jag kan inte spela spel spel på steam på min dator och då alla jag har frågat så beror det på att jag har windows 7 på min dator och så fall kan man lösa det på nåt sätt?
mvh robin

Mja, då kan man undrar varför nya datorer som säljes i näthandel ha detta operativsystem?

Vad för spel gäller detta? Ett tips är att du söker och bläddrar i supporttråden för bl.a Steam -> https://www.flashback.org/t404728

Där bör du finna lite mer information.
Citera
2012-04-01, 19:44
Medlem
Citat:
Rensar datorn med något bra program. Jag själv använder denna produkt på mina maskiner -> TuneUp Utilities. Ett komplett verktyg för städning, tweak, kontroller, analyser, med mera.

Det enda verktyg här som inte används är deras inbyggda defragprogram. Där använder jag mig av Perfect Disk.

Men att får en snabbare dator är trots allt på hårdvaran. Sätt i mer RAM-minne, snabbare HDD är några alternativ.

Tack jag laddar ner den nu. Hur diskfragmentarar jag? Och hur rensar man cockies?
Citera
2012-04-01, 20:07
Medlem
Krayziebones avatar
Hej är så att min dator krasha ja fick installera windows 7 på den nya.
Men kommer fan inte ihåg hur jag gjort för att kunna kolla i XBMC på min atv2.
Hittar typ mappen men sen vill den ha lösenord och användarnmn och ja har ingen aning vad som menas, ska alltså köra i windows network SMB, vad är det för inställningar jag gör i datan och var hittar man dom, hade för mig jag slog på SMB på windows XP förut men hittar NADA i wondows 7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in