2012-07-04, 16:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Finns det någon som har en länk till Windows 7 Home Premium på svenska?

Detta får du tar under fildelningsforumet och REQ-tråden.

//Mod

Citat:
Om inte, visst borde min nyckel funka på den engelska varianten som finns där, eller?

Ja, det ska fungera oavsett språkversionen. Men det kan ställa till problem om Windows har olika utgåvor, te.x Windows Home till Windows Ultimate. Där kan licensnyckeln ställa till problem.
Citera
2012-07-04, 16:36
Medlem
Jag har en dator med två användare, den som är administratör kan ju ändra lösenord på den andra användarens konto. Hela meningen med ett lösenord är ju som bortblåst.

Finns det någon lösningen på det här problemet?
Citera
2012-07-04, 16:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingJacob
Jag har en dator med två användare, den som är administratör kan ju ändra lösenord på den andra användarens konto. Hela meningen med ett lösenord är ju som bortblåst.

Finns det någon lösningen på det här problemet?

Är detta ett gästkonto eller en vanlig användarkonto? Eller är det administratörkontot som bråkar?
Citera
2012-07-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är detta ett gästkonto eller en vanlig användarkonto? Eller är det administratörkontot som bråkar?

Oavsett om båda användarna har administratörrättigheter så kan de ändra lösenordet på varandras konton. Om bara en av användarna är admin, så är det bara den som kan ändra lösenord på den andras konto.

Jag vill ha två konton med adminrättigheter, men som inte kan ändra lösenord förutom sitt eget, såklart.
Citera
2012-07-04, 17:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner dock inte så mycket om version och utgåva. Men kanske redigeraren för lokala grupprinciper / gpedit.msc kan vara något?

Sök på nätet och läs mer om detta kommando.
Citera
2012-07-04, 18:18
Medlem
Thundershits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ja, du bränner ISO-filen på en DVD-skiva med hjälp av te.x IMGBurn. Där sätter du så skivan blir bränd som en bootbar sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
MagicISO funkar bra att jobba med ISO-filer. Det klarar det mesta, t.o.m. att editera dom.

Jag vill alltså inte bränna den på en DVD, jag vill få min Windows 7 DVD till en iso fil för att spara den på hårddisken.
Om man fixar det till en iso fil, är den då direkt bootbar om man sen i framtiden lägger den på en dvd eller ett usb-minne? Eller måste man använda t.ex. unetbootin, som jag har behövt efter jag laddat ner och velat installera Linux.
Citera
2012-07-05, 01:25
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thundershit
Jag vill alltså inte bränna den på en DVD, jag vill få min Windows 7 DVD till en iso fil för att spara den på hårddisken.
Om man fixar det till en iso fil, är den då direkt bootbar om man sen i framtiden lägger den på en dvd eller ett usb-minne? Eller måste man använda t.ex. unetbootin, som jag har behövt efter jag laddat ner och velat installera Linux.
På DVD, ja alltid. På USB, nej. Googla lite, testa och sätt dig in i USB-bootable's.
Citera
2012-07-05, 11:41
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Hittade inget när jag sökte på "låser" så jag frågar.

Jag har ett märkligt problem med W7 på min bärbara Asus (4GB, nvidia geforce 220m 1gb, 320GB hårddisk i två partitioner [levererad så ny]). Då och då - inte alltid - när windows startas låser sig datorn i en jämn takt, loggan rör sig några sekunder, fryser några sekunder, rör sig några sekunder o.s.v. Startskärmen dyker upp efter en evighet och det fortsätter, pekaren går att röra några sekunder, allt låser sig några sekunder, allt fungerar några sekunder o.s.v. Sak samma i felsäkert läge.

Förut har det berott på att hårddiskpartitionen med operativsystemet varit för full (tror jag) för när jag raderat filer under låser-fungerar-låser-fungerar-läget har datorn börjat fungera normalt igen. Men, nu på sistone har det inte berott på detta.

Hårddisken verkar felfri, nyligen defraggad och felkollad, minnet verkar felfritt, inga virus, datorn är relativt ren från onödiga processer.

Jag misstänker att felet inte är mekaniskt heller, utan bara gäller windows. Någon som vet vad som krånglar?

Jag tror jag hittat felkällan (ta i trä), och postar det ifall andra har samma problem. Av-och-på frysningarna upphörde när jag tog bort (disable) "Teredo tunneling pseudo-interface" i enhetshanteraren. Antagligen orsakar krånglet med detta hög minnesanvändning på hårddisken vilket gör att en rensning av denna först verkar fungera.
Citera
2012-07-05, 13:44
Bannlyst
Ladda ner Windows 7? Hjälp!

Ska köpa en ny dator och alla säger att det är onödigt att köpa OS när man lika gärna kan ladda ner det från piratebay. Någon som kan säga steg för steg hur man gör? Behöver jag bränna/Lägga in på ett USB minne eller vad gör jag?

Tack för alla svar!
Citera
2012-07-05, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurree
Ska köpa en ny dator och alla säger att det är onödigt att köpa OS när man lika gärna kan ladda ner det från piratebay. Någon som kan säga steg för steg hur man gör? Behöver jag bränna/Lägga in på ett USB minne eller vad gör jag?

Tack för alla svar!
Men du vet inte om den OS som du laddar ner från TPB är en garanti på att den är helt säkert från virus.
Hur ska du veta att den är säker först och främst ?
Citera
2012-07-05, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Somalier
Men du vet inte om den OS som du laddar ner från TPB är en garanti på att den är helt säkert från virus.
Hur ska du veta att den är säker först och främst ?

Piratebay har VIP användare som bara laddar upp säkra saker (Trusted) så det är inget problem. + Jag kan prova på min laptop först som sitter och skräpar i garaget.
Citera
2012-07-05, 18:22
Medlem
CommonSenses avatar
windows problem

Har ett problem med datorn, när jag statar upp den så tar lång tid innan windows loggan försvinner den som dyker upp när man startar datorn. Sen efter ett tag kommer detta upp på min bildskärm...file record segment 36432 ( forsätter med andra siffror) is unreadable 3 percent complete. Har. vart så över 1 tim nu. Har hänt förr men då var det över efter ca 30 sek. Va har härnt nu? lär jag formatera köpa ny datorn? är det virus?? utsäkta stavning sitter på mobilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in