2009-02-23, 10:21
Medlem
Det är ju nånting iaf, jag tror jag gör såhär att ja fixar lite och kollar om XP skivan funkar på en annan dator, sen får ja återkomma.
Citera
2009-02-23, 10:22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
Det är ju nånting iaf, jag tror jag gör såhär att ja fixar lite och kollar om XP skivan funkar på en annan dator, sen får ja återkomma.

Ja. det låter bättre. Se om de tinte är damm och repor bara.
Citera
2009-02-23, 10:22
Medlem
Nights avatar
Det är inte orginal skiva antagligen bränd utan boot rättigheter eller felbränd.
Citera
2009-02-23, 10:24
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
hej, Ska formatera från Vista till XP, har lite problem dock Autorun verkar inte funka på min dator så när ja stoppar i XP skivan händer inte ett skit, men om ja fixar Vista skivan och formaterar funkar det då även fast autorun inte funkar?.. Och jag har för mig man ska kunna ändra i bios eller nått så att när du startar upp datorn så ska installationen börja av sig själv om ja har tex XP skivan i.

Vista skivan kommer ta 1 timme o fixa så ja skulle föredra om ja bara kunde formatera med XP skivan från boot eller nått behöver bara veta hur man gör.
Anledning att ja frågar är för ja har inte lust o åka till ett ställe en bra bit bort enbart för en vista skiva helt i onödan om det nu räcker med XP skivan, och varför autorun vägrar funka vet ja inte, testat det mesta.

Mvh.

Citera
2009-02-23, 10:24
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night
Det är inte orginal skiva antagligen bränd utan boot rättigheter eller felbränd.

Ja, TS, sånt är viktig. Är det original eller tankad?
Citera
2009-02-23, 10:26
Medlem
Nights avatar
Han skrev tidigare i tråden att det inte är orginal. Jag tror på att tanka ner en ny iso o bränna eller hitta en orginal skiva.
Citera
2009-02-23, 15:42
Medlem
Zhacks avatar
Om det inte funkar kan du alltid testa från usb sticka.
http://www.911cd.net/forums//index.php?showforum=37
Inte kollat hur lätt/svårt det är men borde inte vara några problem alls, har själv gjort det med linux för nåt år sedan, dock tror jag att moderkortet måste stödja USB i bios miljö, men står säkert i länken
Citera
2009-02-23, 16:08
Medlem
Fixar ny skiva istället hoppas på bättre framgång
Citera
2009-02-24, 09:39
Medlem
Nights avatar
Ny skiva är bättre... jobbigt som attans att få det att lira med usb minne om man skall göra det själv.
Citera
2009-02-24, 10:24
Medlem
Wijnaldums avatar
edit: skrev i fel tråd
Senast redigerad av Wijnaldum 2009-02-24 kl. 10:32.
Citera
2009-02-24, 11:09
Medlem
Grafikkortet?

Tjena, skickade in W7 build 7000 på datorn igår och funkar bra förutom att grafikkortet inte hittas? Ingen superdator men det är störande när det laggar av såna simpla saker som att kolla på film och spela harpan
Funderade först på om det var drivrutinen som behövde uppdateras men hittar inte grafikkortet i enhetshanteraren? Verkar som om det inte blivit installerat, och då kommer dem stora problemen:
1 datorn är ett hemmabygge
2 jag har inga backup-skivor eller dylikt.

Vet vad det är för kort men kan jag på något sätt installera utan skivorna?
Citera
2009-02-24, 12:07
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanvaruttet
Tjena, skickade in W7 build 7000 på datorn igår och funkar bra förutom att grafikkortet inte hittas? Ingen superdator men det är störande när det laggar av såna simpla saker som att kolla på film och spela harpan
Funderade först på om det var drivrutinen som behövde uppdateras men hittar inte grafikkortet i enhetshanteraren? Verkar som om det inte blivit installerat, och då kommer dem stora problemen:
1 datorn är ett hemmabygge
2 jag har inga backup-skivor eller dylikt.

Vet vad det är för kort men kan jag på något sätt installera utan skivorna?

Om du vet vad det är för grafikkort du har så kan du testa att ladda ner Vista-drivrutinerna för kortet från tillverkarens hemsida.

Om W7 gnäller på att drivrutinerna inte är kompatibla med OS-versionen, så kör du Setup-filen i Vista-kompatibelt läge.

(Högerklicka på filen -> Properties -> Compability, och välj Windows Vista i listan. Sedan "Apply")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in