2009-02-20, 17:29
Medlem
Andreasvbs avatar
Tag en mjuk trasa/duk och drag utåt, inte i cirklar.
Citera
2009-02-20, 18:35
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoGoUpNorth
Ja, den var lite repig. Hur rengör man på bästa sätt? Det är skumt, har installerat om XP minst 50 gånger detta har aldrig hänt ^^
Varav skivan blir repig...
Citera
2009-02-20, 19:23
Medlem
GoGoUpNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Varav skivan blir repig...

Hehe, ja, men den har ju bara snurrat 50 gånger, borde den inte hålla lite längre? ^^

Någon som vet vem jag ska vända mig till för ny skiva?
Citera
2009-02-21, 04:27
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoGoUpNorth
Hehe, ja, men den har ju bara snurrat 50 gånger, borde den inte hålla lite längre? ^^

Någon som vet vem jag ska vända mig till för ny skiva?

Om det är en original-Microsoft-skiva du har som följde med datorn, så kan du ju också pröva att kontakta Microsoft-supporten direkt, men får då kanske vara beredd på att det kommer att ta en arbetsvecka eller två för att få den nya median hemskickad till dig.

Det allra enklaste och snabbaste valet är att du drar hem OS'et från t. ex The Pirate Bay och bränner på ny media.

Om du väljer detta alternativet så kan du säkerligen dessutom hitta en Home Edition-version med integrerat SP3.
Citera
2009-02-21, 17:37
Medlem
tigersarecatss avatar
Installera XP när man har Vista?

Jag har tänkt använda program som uppenbarligen inte är kompatibla med Vista som var förinstallerat på datorn när jag köpte den, så jag vill installera XP ist. Problemet är att Vista inte accepterar att man "nedgraderar" till XP.
När jag har satt in en XP skiva så funkar det heller inte att komma in på boot menyn; det bara händer inget när jag trycker f12 som det står att man ska göra. Jag kan också tillägga att jag inte har någon XP-skiva original men jag har testat typ 5 st brända som inte funkar.

Jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp om någon kan och tänk på att jag är lika smart som en pommes frites när det gäller datorer ;P. Tack!
Citera
2009-02-21, 17:38
Medlem
brajzillas avatar
bra idé...
Citera
2009-02-21, 18:43
Medlem
dobbelinas avatar
http://apcmag.com/how_to_dual_boot_v...step_guide.htm
Citera
2009-02-21, 23:23
Medlem
tigersarecatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
http://apcmag.com/how_to_dual_boot_v...step_guide.htm

Fast jag är inte ute efter att dual boota dom för det känns som det är ganska krångligt, plus att mest vista skulle ta upp plats då. Byta ut dom lix
Citera
2009-02-21, 23:26
Medlem
tigersarecatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
bra idé...

bra värt att skriva det och inget mer. or?
Citera
2009-02-21, 23:37
Medlem
MrTambourineMans avatar
Det ska stå, när datorn startar, hur du kommer in i bios(det kanske kallas setup). Gå in där och kolla runt efter boot order. Se till att cd ligger högst upp. Då ska den starta från cd'n. Sen är det ara att formatera om och installera XP.
Citera
2009-02-22, 01:25
Medlem
tigersarecatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTambourineMan
Det ska stå, när datorn startar, hur du kommer in i bios(det kanske kallas setup). Gå in där och kolla runt efter boot order. Se till att cd ligger högst upp. Då ska den starta från cd'n. Sen är det ara att formatera om och installera XP.

jag har fixat det där med att den bootar från cd'n (tack btw) men det tar stopp efter ett tag ändå. Det kan inte fortsätta står det. jag har formaterat alla hårddiskar förutom c: som vista ligger på, för den går inte att formatera står det. Nu då?
Citera
2009-02-22, 01:30
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersarecats
jag har fixat det där med att den bootar från cd'n (tack btw) men det tar stopp efter ett tag ändå. Det kan inte fortsätta står det. jag har formaterat alla hårddiskar förutom c: som vista ligger på, för den går inte att formatera står det. Nu då?
Prova att deleta/kasta bort den partitionen och skapa en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in