Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Tack för den länken

, allt var grönt så nu är frågan om man ska köpa win7 eller inte, tror ni det kommer att göra någon större skillnad med att använda win7 gentemot vista och 4gb minne istället för 3,3gb?
Visst kommer du märka skillnaden mellan Vista och Windows 7. Jag fann i mina gömmor en maskin som har sämre hårdvara än vad du har. Jag satt och lekte en tråkig dag och provade från XP, Vista, Windows 7 och då inom 32Bit. XP var helt ok. Snabb och pigg i fönsterhantering, svag minnesanvändning, med mera. Men XP är så förbaskat tråkig att jobba i. Även om man kan tar hem buntvis med olika tillägg och program för att tweaka XP så föll detta bort. Vista och då i detta fall en version av Enterprise så föll detta ganska snabbt. Minnesanvändning, hög antal med onödiga tjänster och proceser, fast man hade inaktiverat detta. Seg och aning tråkigt att sitta jobba i.
Nu kommer Windows 7 och då pro-versionen. Helt klart bättre än dom andra. Snabb, lättjobbade fönster, bra minnesanvändning, lätt att konfiguerar andra datorer som innefattar nätverk, drivrutinsdepån för Windows 7 är det inga problem med. Nu står denna dator med fullt fungerande Windows 7 i sig och myser i en hörna. En ren filserver mellan dom andra maskinerna.
Kortfattat. Kör du på Windows 7. Men köpa när det finns på piratbukten?