2012-01-04, 17:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bre
Ja det ska vara helt rätt installerat. Hur menar du bootar?

Bränt ISO-filen med hjälp av IMGBurn som exempel.

Att du har ändrat under Bios så att CD/DVD ligger som första val som exempel.

När du har ändrat detta under Bios och verkställt detta med oftast F10 och har skivan i, startar datorn om sig och du får upp en text " tryck på valfri tangent "?
Citera
2012-01-04, 18:31
Medlem
fillepille1891.NUs avatar
kan man ha samma version och (key NR) av Windows på 2 burkar?
Citera
2012-01-04, 20:16
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillepille1891.NU
kan man ha samma version och (key NR) av Windows på 2 burkar?
Nej, inte lagligt i alla fall.
Citera
2012-01-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har det varit xp tidigare på datorn och du har bytat till w7 nu?
om det är så kan man ev misstänka att där finns ett dåligt ram-minne i datorn (bara en fundering)

mvh
t

Hej Felet är nu fixat och problemet låg i hårddisken.
Det var partier som var skadade så jag gjorde bara en chkdsk som tog 5 timmar, sen fungerade datorn igen.!
Citera
2012-01-04, 22:46
Medlem
tjackkurts avatar
vilken version av windows rekomenderar ni att ladda ner? finns en jäkla massa att välja på!
Citera
2012-01-04, 22:47
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
vilken version av windows rekomenderar ni att ladda ner? finns en jäkla massa att välja på!
Windows 7 Ultimate
Citera
2012-01-04, 23:14
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Windows 7 Ultimate
Word.
Inte för att man egentligen behöver allt som följer med - när använde DU senast Bitlocker t ex? - men det känns mest dumt att skaffa en avskalad version när man inte behöver.
Citera
2012-01-04, 23:45
Medlem
Desertwalkers avatar
Sitter på ett ganska så stort problem för tillfället då min server här hemma har pajat, och jag ska försöka installera Windows XP på en extern hårddisk / USB-sticka. Men jag har totalt sprungit in i väggen, då jag inte riktigt vet vad jag ska göra...

Har försökt med detta:
* WinSetupFromUSB programmet
* Ladda ner denna torrent, bränna ut det på CD och försöka installera det på en formaterad USB..

Den bootar in i CD:n, men då jag väljer USB att installera på (som då även är formaterad med HP's program) så kommer det fram någon text om att det inte går pga partition...cmos.. någonting.. (minns inte exakt)..

Det jag försöker är alltså att installera XP på en USB och kunna boota problemfritt från det, ungefär som på Ubuntu. Jag försökte med det men ett av programmen som jag använder på servern funkar inte där.

Någon som vet hur jag ska gå tillväga?
Senast redigerad av Desertwalker 2012-01-04 kl. 23:48.
Citera
2012-01-04, 23:48
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Windows 7 Ultimate

Uppfattat! och om jag ska göra en "bootable" usb, använder jag bara "windows 7 usb dvd download tool" ??
Citera
2012-01-05, 00:14
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Uppfattat! och om jag ska göra en "bootable" usb, använder jag bara "windows 7 usb dvd download tool" ??
Jag lyckades inte få den att fungera med en nerladdad iso, så jag använde WinToFlash istället. http://wintoflash.com/download/en/
Citera
2012-01-05, 12:05
Medlem
Tja, hur bränner man win 7 på en DVD skiva som jag sedan ska använda på en nyköpt dator som inte har något operativ system i sig? menar att installationen ska hoppa igång när man sätter i den

vore även tacksam för en nedladdningslänk till win 7 ultimate!
Citera
2012-01-05, 12:23
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorlaxx
Tja, hur bränner man win 7 på en DVD skiva som jag sedan ska använda på en nyköpt dator som inte har något operativ system i sig? menar att installationen ska hoppa igång när man sätter i den

vore även tacksam för en nedladdningslänk till win 7 ultimate!
https://thepiratebay.org/torrent/6719806/
Använd inte den medföljda loadern, utan: https://thepiratebay.org/torrent/6855573/.

Du bränner .iso-filen på en skiva och sedan stoppar du i denna i burken och bootar upp ifrån denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in