Citat:
Ursprungligen postat av Odesolerf
De andra har stoppat i skivorna och installerat det, inte varit några konstigheter så jag har väldigt svårt somsagt att tro att det är skivorna. Har seriöst ingen annan haft detta problem innan?
Hehe så värdelös är jag inte att jag inte kan formatera en dator, jag bootar ifrån CDn vid start efter att ha satt i den innan och sedan startat om. F12>Boot from CD-Drive. Eller är det något mer man behöver tänka på innan? Man behöver väl inte rensa partitionerna eller liknande INNAN installen utan det sköts väl auto? Och sedan så behöver jag inte välja C:\ som jag har XP på idag utan kan välja någon med mer plats på då jag inte har nog med plats på C:\?
Mvh
En del datorer är struliga/kinkiga med detta, andra inte. Har du provat att installera Win7 från USB-pinne?
Ett tips kan vara att plocka bort allt som du inte absolut måste ha anslutet när du installerar, ss RAM-minnen (räcker med 1Gb för att installera), extra hårddiskar, CD/DVDs, USB-grejer, grafikkortet (
om du även har ett moderkortsbaserat grafikkort).
Ta backup på allt du har på C: innan, sen väljer du att formatera C: i installationen (du får klicka på Avancerat för att kunna göra det). Då får du ett fräsch system utan massa gammalt som kan strula.