2011-11-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteniel
Är det någon som kan hjälpa en som inte fattar ett dugg i datorer?

Köpte en Windows 7 till stationära datorn, men skulle vilja installera den på min bärbara också. På bärbara datorn har jag 32-bitars Vista kollade upp innan, om datorn skulle ens palla Windows 7, så frågan lyder så där ; ska jag formatera datorn eller uppgradera till W7, fråga N.2 ; kommer skiten vilja ha C-kod för skivan och går det använda denna som jag redan har fast den har blivit använd på den andra dator? fråga N.3 hur gör jag om det skiter sig med koden... kan man ringa in och få en ny kod och säga lite fint att koden funkade inte eller ska jag leta efter en kodnyckel på nån pirat sida ( skulle inte vilja göra det )

Va snälla är verkligen jätte dålig på sånt

Installera windows 7 på din stationära. Spara först allting viktigt (såklart) på ett externt minne.
Därefter sätter du i skivan och startar om datorn och installerar på så vis.

När det gäller laptop. Gör likadant. Installera windows 7 på den (men spara allting viktigt först) ex bilder filmer och sånt man vill ha. Därefter kan du pm:a mig så löser vi aktiveringen. Istället för att du ska behöva betala för en till licenskod!
Citera
2011-11-04, 22:22
Medlem
Walle1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Är det stationär eller bärbar?
Gäller det både trådbundna och trådlösa nätverksanslutningar?
Har du fler Win7-datorer som ansluter till samma router? Samma fel med dem eller inte?
Hur länge har strulet pågått? Har du provat att köra systemåterställning bortom datumet då strulet började?

Att man alltid ska glömma det viktigaste
Stationär. Trådbunden. Samma router. 2 st win7 datorer* Känns som mins 2 månader. har aldrig fixat någon systemåterställning

*
Citera
2011-11-05, 01:28
Medlem
Skadat godss avatar
Nästa steg kan vara att ha den andra Win7-datorn avstängd (gärna över natt) och se om något förändras, kan krävas ett antal tester.
Men det borde inte vara nåt problem såvida du inte tagit en systemkopia på en av dem och återställt till den andra, då brukar nätverket få krupp och det kan hålla i sig i flera dagar, i vissa fall så har jag avhjälpt det genom att ta datorn till annat nätverk och köra lite och sen när jag kommit hem igen så har det funkat igen... datanätverk är enna säregna jävvlar, svårt att veta vad som har effekt och inte eftersom det kan ta minuter/timmar eller mer för ändringarna att slå igenom.
Citera
2011-11-05, 12:36
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Är i akut läge av hjälp! Jag formtarerade om min bärbara dator som har windows 7 home utan använda skiva. Problemet är att...
Varför inte bara göra om ovanstående en gång till (och ha laddaren ansluten)?
Borde ju funka, men det är svårt att veta när du inte berättar hur du "formtarerade om" den...
Citera
2011-11-05, 13:02
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Är i akut läge av hjälp! Jag formtarerade om min bärbara dator som har windows 7 home utan använda skiva. Problemet är att då jag starta upp den och den började installera om windows 7 så hade jag glömt starta strömmen till ladan vilket gjorde att datorn dog.. Detta i sin tur har gjort att nu då jag startar datorn så förbereder den windows för användning för första gången sen kommer ett felmeddelande upp som lyder följande "datorn har oväntat startas om eller så har ett oväntat fel uppsått. Det går inte att fortsätta installera windows. Om du vill installera Windows ska du starta om datorn genom att klicka på OK, och därefter starta om installationen.

Då jag gör det eller kryssar ner rutan så startas mycket riktigt datorn om men hamnar i samma läge...
Prövat att vänta i flera timmar med rutan kvar men funkar inte heller.

Är i akut hjälp att få igång datorn!! Har dock ingen skiva att tillgå och bor långt ifrån en stad vilket gör det jobbigare Snälla snälla hjälp! Datorn jag använder nu är typ från 80-talet..
Utan skiva blir det svårt. Men du kan ju alltid hitta en torrent på Piratbukten eller installera Ubuntu.
Citera
2011-11-05, 15:52
Bannlyst
Saknar win OS men har reg nr

Akut läge

Vill ominstallera win xp men saknar Win xp installationscd. Programmet medföljde Asus minipc har alltså reg nr.

funkar det att ladda ner någonstans och använda reg nr under min dator?

Site för nedladdning önskas samt hjälp med vilken ver som jag bör använda.

mvh

HNTR
Senast redigerad av HNTR 2011-11-05 kl. 15:59.
Citera
2011-11-05, 18:00
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Akut läge

Vill ominstallera win xp men saknar Win xp installationscd. Programmet medföljde Asus minipc har alltså reg nr.

funkar det att ladda ner någonstans och använda reg nr under min dator?

Site för nedladdning önskas samt hjälp med vilken ver som jag bör använda.

mvh

HNTR
Läs i manualen om hur du gör en fabrikssystemåterställning på datorn, det behövs inget externt media.
Citera
2011-11-05, 18:04
Bannlyst
Citat:
Läs i manualen om hur du gör en fabrikssystemåterställning på datorn, det behövs inget externt media.

Hej tac för input.
Har ingen manual.

Fabriksåterställning verkar inte finnas. Tidig modell saknar F9 funktion.
Support DVD men Os är ej med.
Citera
2011-11-05, 18:51
Medlem
Skadat godss avatar
Manual finns på Asus's supportsidor!
Fullständig modellbeteckning på föremålet ifråga? ...står på undersidan.

Vad menar du med din formulering "Support DVD men Os är ej med."?
Senast redigerad av Skadat gods 2011-11-05 kl. 18:53.
Citera
2011-11-05, 18:59
Bannlyst
Citat:
Manual finns på Asus's supportsidor!
Fullständig modellbeteckning på föremålet ifråga? ...står på undersidan.

Vad menar du med din formulering "Support DVD men Os är ej med."?
Tack för input.

Har en medföljande SUPPORT DVD som innehåller drivutiner och div program dock ej Windows.

Modell ASUS Eee PC 900

Tacksam för all hjälp
HNTR
Citera
2011-11-05, 19:15
Medlem
Skadat godss avatar
Det där är inte den fullständiga modellbeteckningen. Har du 12Gb SSD drive i den, eller vad är det för drive i den?

Här finns en modellöversyn
http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm
Citera
2011-11-05, 19:18
Bannlyst
Citat:
Det där är inte den fullständiga modellbeteckningen. Har du 12Gb SSD drive i den, eller vad är det för drive i den?

Här finns en modellöversyn
http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm

Med all respekt det är den versionen på rad 6 nedifrån. med Win xp home
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in