2010-12-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flancen
men det funkade att installera 64 bitars OS tidigare? och köra med det:s

Att det inte fungerar att ladda in filerna i början av installationen skulle kunna bero på en dålig dvd-bränning eller dålig .iso-avbild.
Citera
2010-12-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1an
Att det inte fungerar att ladda in filerna i början av installationen skulle kunna bero på en dålig dvd-bränning eller dålig .iso-avbild.

provat 2 olika versioner, en som vi installerat med tidigare:s

sen så är det windows boot manager som verkar krångla:S
Citera
2010-12-12, 18:37
Medlem
mitt explorer ger min stackars dator blåskärm och stänger därefter av sig, endast när man ser på streamfilm, oavsett om det är tv4 eller andra ställen som ex tv-dome etc. Vad kan vara felet?
Jag formaterade om min dator, men problemet kvarstår. Blåskärm kommer efter 40minuter (eller längre, dock ej under 40min's tittande).

Windows vista.

(vill inte ha svar som: byt till safari, google chorm etc.)
Citera
2010-12-12, 21:21
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonchild
mitt explorer ger min stackars dator blåskärm och stänger därefter av sig, endast när man ser på streamfilm, oavsett om det är tv4 eller andra ställen som ex tv-dome etc. Vad kan vara felet?
Jag formaterade om min dator, men problemet kvarstår. Blåskärm kommer efter 40minuter (eller längre, dock ej under 40min's tittande).

Windows vista.

(vill inte ha svar som: byt till safari, google chorm etc.)

Byt till windows 7.

Nej men jag tror det är fel på ramminnet eller grafikkortet. Testa att byta ut dessa. Kan även vara värmeproblem så testa blåsa datorn.
Citera
2010-12-15, 02:52
Medlem
flippmode_s avatar
behöver lite hjälp från någon som vet

Har en dator som inte har någon cd-rom. Har Xp i extern hårddisk. Hur gör man via cmd?
Någon som kan förklara hur man formaterar från externa?

Tack i förhand
Citera
2010-12-15, 17:43
Medlem
formatering windows 7

Ska installera windows 7 pa datorn, har formaterat harddisken.
Har testat med windows vista x64 och windows 7 x64 och far felmeddelande pa bada installationerna.

Pa vista kom det upp pa 0% och pa windows 7 pa 19%, det star Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error code: 0x80070017

Vad ska jag gora?
Citera
2010-12-15, 17:52
Medlem
ZCs avatar
Du kanske har bränt skivorna på fel sätt. vad vet jag?
Citera
2010-12-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZC
Du kanske har bränt skivorna på fel sätt. vad vet jag?

Har inte brant fel, har en av skivorna har ja anvant forut. Kan tillagga att ja tastat me 2 olika harddiskar ocksa!
Citera
2010-12-16, 16:56
Medlem
Timpsiiis avatar
Snabb fråga, jag har en AMD Phenom 9500 Quad-Core processor.

Just nu har jag Windows XP men vill uppgradera till Windows 7. På system står det att jag har x86, dvs windows xp 32 bit. Men processorn kan tydligen köra 64 bit windows, enligt AMDs hemsida. Jag har 4GB RAM.

Frågan är dock om jag kan installera Windows 7 64 bit från Windows XP 32 bit? Antar att det inte går? :/
Senast redigerad av Timpsiii 2010-12-16 kl. 17:04.
Citera
2010-12-16, 18:49
Medlem
SexyBeasts avatar
Min dator har sedan en längre tid tillbaka ballat ur. När man scrollar så flyter det inte utan hackar, oavsett om det är i mappar, Word, Firefox, et cetera, den är förbannat långsam, vissa spel som tidigare fungerade utmärkt fungerar nu inte alls. Den duger i princip bara till att lyssna på musik och skriva på.

Datorn:
Fujitsi
Windows XP
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual
Core Processor 4600+
2.39 GHz, 1,00 GB RAM

Det är ju inte den nyaste datorn och jag kräver egentligen ingenting av den förutom att den ska flyta felfritt. Spelar ytterst sällan något spel men kan komma att behöva vissa CAD-liknande program framöver. Vad har jag för fel på min dator?
Eftersom att tråden handlar om att ominstallera Windows:
När jag ominstallerade den senaste så fungerade det inte utan en fil saknades, av någon anledning gick det senare dock. Problemen kvarstår dock och så gör även vissa tidigare program och bilder på hårddisken. Hur ominstallerar jag hela systemet?
Citera
2010-12-16, 21:16
Medlem
evelyn.ts avatar
http://www.newfreedownloads.com/Screenshot-Windows-Product-Key-Viewer-Changer.html

program att få fram windows licensnummer
Citera
2010-12-16, 21:29
Medlem
evelyn.ts avatar
http://www.edownload.cz/sw/windows-product-key-viewer/

en till också till Vista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto