2011-04-12, 21:24
Medlem
Jag har precis installerat ett nytt tema för Windows 7. Temat krävde att jag ändrade på flera filer i windowsmappen och system32 mappen. Allt gick fint med installationen och fungerade bra.

Men nu efter jag har startat om datorn så kommer jag inte in på den. Jag kommer till en svart skärm där Windows 7 loggan ligger nere i mitten, Hjälpmedelsknappen till vänster, stäng av knappen till höger och SV (språk) längst upp i högra hörnet.

Jag vet inte om det här är inloggningssidan för jag kan inte se rutan där jag ska skriva in.

Det här var ju inte så jävla skoj men innan jag lämnar över datorn till någon kunnig så tänkte jag kolla med er om ni vet vad jag kan göra? Börjar bli ganska desperat då allt arbete ligger på datorn.

Kommer inte ihåg namnen på de filer i System32 jag ändrade men den i Windowsmappen var själva "Explorer"-mappen.

EDIT:

Hittade temat jag installerade. http://jpyss.deviantart.com/gallery/#/d2l27wz

Här är listan på de filer jag ändrade på:

explorer.exe
ExplorerFrame.dll
ieframe.dll
imageres.dll
shell32.dll
wlploc.DLL
SndVolSSO.dll
ActionCenter.dll
batmeter.dll
pnidui.dll
timedate.cpl
Senast redigerad av daaim 2011-04-12 kl. 21:36.
Citera
2011-04-12, 22:46
Medlem
roleones avatar
Mitt råd är att helt enkelt ge tusan i att modifiera systemfiler om du inte är helt hundra på vad det ger för effekt. Nu blir du antingen tvungen att starta datorn i felsäkert läge och återställa den till en tidigare backuppunkt (om några sådana finns) eller installera om den.
Citera
2011-04-13, 17:52
Medlem
Zoumps avatar
Tjenna, jo det är så att läste det du skrev och gör så här istället :

1. Installera operativsystemet igen.

2. När du har installerat om och kört Setup:en, följer du denna länk :

http://www.sysfilm.com/5/post/2011/03/microsoft-windows-vista-activator.html

Password : sysfilm.com

3. Gå till länken, när du har öppnat länken, skrolla en bit ner ser du "Download". Tryck på download 1 eller 2, spelar ingen roll.

4. Leta rätt på din hämtade fil som du laddade ner.

5. Öppna den, sedan kan du välja på olika alternativ i flikarna, när du kolla färdigt och valt det som passar klicka på "Install".

Länk på guide:n (Youtube) :

http://www.youtube.com/watch?v=T6DnqCDVRac&feature=related

Hoppas det fixar sig, Lycka till!

Mvh Zoump!
Senast redigerad av Zoump 2011-04-13 kl. 17:56.
Citera
2011-04-13, 19:04
Medlem
ThanksForNothins avatar
Tja,

Windows 7 bärbar acer.
Polare som säger att när han satt i wordpad så blev plötsligt ett N massa punkter istället och vissa knappar låste sig.

Alltså en knapptryckning blev 2 tecken istället för just en bokstav.
Ursäkta den luddiga beskrivningen.. vi startar om datorn...
Har den framför mig nu och kan inte komma förbi inloggningsskärmen, för när ja slår t.ex a (som ingår i lösenordet) så blir det två tecken **. Detta gäller inte alla tangenter.

det går heller inte att använda backspace, men delete knappen funkar. Och ja, vi har testat att slå lösenordet säg adam där a blir **, vi markerar det andra tecknet och trycker delete, trycker d som blir ett * sedan a osv.

Någon som har en aning va fan som försiggår?
Citera
2011-04-13, 20:32
Medlem
ThanksForNothins avatar
Kan tillägga att jag kopplat på ett usb skrivbord, som jag uppenbarligen skriver från nu.

från detta ser följande text ut såhär:

jag gillar att kolla på tv.

när jag skriver på datorns skrivbord ser samma text ut:

j§ag i,ll§ar §att kll§a på tv

hittar ingen inställning eller så att något skulle vara fel.. har testat alla möjliga kombinationer med "fn" knappen intyckt tillsammans med ex. numpad.

Någon som vet?
Citera
2011-04-14, 00:10
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThanksForNothin
Kan tillägga att jag kopplat på ett usb skrivbord, som jag uppenbarligen skriver från nu.

från detta ser följande text ut såhär:

jag gillar att kolla på tv.

när jag skriver på datorns skrivbord ser samma text ut:

j§ag i,ll§ar §att kll§a på tv

hittar ingen inställning eller så att något skulle vara fel.. har testat alla möjliga kombinationer med "fn" knappen intyckt tillsammans med ex. numpad.

Någon som vet?

Uppdatera drivrutinerna för keyboarden till att börja med om inte annat. Borde finnas på Acers hemsida under supportfliken.
Citera
2011-04-14, 14:26
Medlem
Helge-fossmos avatar
Tjenare fb!

Tänkte formatera brudens bärbara dator eftersom den är så jävla seg etc. Men nu är problemet att hon inte har några skivor med drivrutiner och Windows 7 tänker jag inte installera på den. Hur blir det med internet osv när man precis har installerat om Windows xp? Eftersom jag inte har nå drivrutiner till den så funkar väl inte internet?

Hon har trådlöst internet om det spelar någon roll. Sen hur är det med usb uttagen om man ska lägga in drivrutinerna där först, men då fungerar väl inte usb uttagen efter en formatering?

En grej till bara, vad är det man ska skriva in i "kör" för att se vad alla komponenter heter?

Tacksam för svar! Mvh
Citera
2011-04-14, 15:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge-fossmo

Tänkte formatera brudens bärbara dator eftersom den är så jävla seg etc. Men nu är problemet att hon inte har några skivor med drivrutiner och Windows 7 tänker jag inte installera på den. Hur blir det med internet osv när man precis har installerat om Windows xp? Eftersom jag inte har nå drivrutiner till den så funkar väl inte internet?

Du kommer får en gul symbol under enhetshanteraren och under nätverk. XP har inte den förmåga som Vista/Windows 7 har, nämligen att har en depå med drivrutiner i sig. Du måste således först installerar drivrutinen till nätverket innan du kan uppdaterar Windows.

Citat:
Hon har trådlöst internet om det spelar någon roll. Sen hur är det med usb uttagen om man ska lägga in drivrutinerna där först, men då fungerar väl inte usb uttagen efter en formatering?

Har du ett servicepaket inbakat i XP så är det inga problem. XP kommer känna av en ny maskinvara och då läses filerna in som avser USB-minnet.

Citat:
En grej till bara, vad är det man ska skriva in i "kör" för att se vad alla komponenter heter?

Nu finns det några olika kommando, men oftast är det " dxdiag " med utan "
Vill man har mer detaljer så finns det många bra 3-partsprogram. Detta program är ett populärt sådan -> http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Men en nyfiken fråga. Varför inte Windows 7 istället för XP?
Citera
2011-04-15, 13:33
Medlem
Jag har ett stort problem med formatering och installation av vista.
Jag vill rensa datorn på ALLT och installera om vista
När jag startar från skivan (F12) så kommer bara alternativet att installera om vista
och när jag gjort det så finns allt skit kvar på datorn (även på c
jag vill ha det som när jag köpte datorn, helt ren !!

jag har provat formatera c: från windows men det går ej.

någon som vet hur man skall gå till väga?
Citera
2011-04-15, 13:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMachrill
Jag har ett stort problem med formatering och installation av vista.
Jag vill rensa datorn på ALLT och installera om vista
När jag startar från skivan (F12) så kommer bara alternativet att installera om vista
och när jag gjort det så finns allt skit kvar på datorn (även på c
jag vill ha det som när jag köpte datorn, helt ren !!

jag har provat formatera c: från windows men det går ej.

någon som vet hur man skall gå till väga?

Läs mer om utförandet här -> http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Installing-and-reinstalling-Windows
Citera
2011-04-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeRaS
Alla batterier blir sämre med tiden.

Jo men det kunde pressa ut c:a 2timmar på fulladdat samma dag före jag formaterade..
Citera
2011-04-15, 20:17
Medlem
Freekdogs avatar
hej,

Mitt windows kraschade inatt och nu när jag ska starta den i felsäkert läge så bara slutar det ladda. Sen har jag testat att formatera om datorn nu och när jag ändrar så att den ska boota från cd så händer det inget. Inte en aning vad jag ska göra för att få den att funka igen eller har hela datorn pajjat?

Tack grabbar för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in