Citat:
Ursprungligen postat av ralfralf
Tack!

Ok men det känns surt att lägga nästan 2000kr på w7 home när man vet att man kan ladda ner ultimate för 0kr. Men vill ju igentligen vara laglig och framförallt inte ha nått strul när jag inst det.
Tror ifs att jag inte har crackad xp på den här datorn, men ingen aning var jag har cd:n för xp.
Räcker det med ha serial om jag skulle köpa w7 uppgraderingen?
Ang 32 eller 64bits, vad jag förstår är det säkrast att ta 32:an när men har 2 i ram? har inte tänkt ha kvar datorn i all evighet så kanske inte kmr inst så många nya program på den sen som stödjer 64 enl vad du mena.
Det går ju självklart att köra med en piratkopia, men akta dig för uppdateringar då. Det gömmer sig en WGA-uppdatering där, som gör att du får meddelandet att din kopia inte är genuin. Går att köra vidare med meddelandet, men du kommer få meddelandet där var 30:e minut typ.. Bakgrunden blir svart också, men det spelar ju inte särskilt stor roll.
Sen att priset är helt åt helvete håller jag med om. Vet att dom släppte ett "Family Pack" för Win 7 Home Premium, 3 licenser för dubbla normalpriset för Home premium typ.. Inget som finns i Sverige iallafall.
Uppdateringarna är ett stort megafail tycker jag, blir ofta problem när man har uppdaterat från en OEM och inte har skiva för att kunna ominstallera föregående Windows-OS:et.
Så om du ska köpa en uppgradering, se till att du har CD-key och skiva så du kan ominstallera om det nu skulle bli något problem.. Har du ingen, försök köpa dig en billig XP Home med skiva eller något, lokala datoraffärer kanske har kvar sånt ännu?
Om du nu velar mellan 32- eller 64-bits så skulle du ju kunna hoppa upp till Windows Ultimate, där du får båda versionerna. Kostar 2500 på Dustin. Ultimate har ju MUI-paket, möjlighet till virtuell hårddisk och XP Mode.
Om du har tänkt försöka göra ett klipp på Tradera, så skippa det direkt. Där säljs MSDN-licenser till höger och vänster. Dom nycklarna får inte säljas vidare, nyckeln blir blockerad efter ett tag och fungerar inte längre att använda.
Ett lätt sätt att kika om du har en crackad version av ditt XP är att gå in på Start-> högerklicka på Den här Datorn-> Egenskaper.
Här ska det finnas en ruta där det står licenserad till, och en sifferkod. Om andra gruppen har siffrorna 640 så är det mest troligt en piratkopia.
Windows 7 är ett härligt OS, men uppdateringar och alla jävla versioner gör iallafall mig väldigt irriterad.