2010-01-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vandalize
jag ska installera/ formatera om datorn, allt var färdigt när ja fick den, men hur gör jag backups o sånt ?
jag har installtions skivan o sånt så ni vet
Citera
2010-01-05, 02:01
Medlem
whiplashstalkers avatar
Skulle själv testa hur RSS funkar i gadget men får det inte att funka. Läste precis va dom skrev:

Citat:
#
Gå till den webbplats som har den feed du vill prenumerera på.
Klicka på knappen FeedsBild på knappen Feeds för att se vilka feeds som finns på sidan.
Klicka på en feed (om fler finns tillgängliga). Om bara en feed finns tillgänglig kommer du direkt till den sidan.
Klicka på Prenumerera på denna feed.
Ange ett namn för feeden och välj i vilken mapp den ska skapas.
Klicka på Prenumerera.

Men den lägger sig inte i gadget ändå...
Citera
2010-01-05, 17:10
Avslutad
jag hade samma problem men lösningen blev googledesktop
Citera
2010-01-06, 00:40
Medlem
VIKTIGT!! Har dualboot o har ominstallerat XP, hur få tillbaka bootloader??

Hej!

Till dagens STORA problem (snälla, snälla hjälp mig så snart som möjligt med detta! VIKTIGT!). Jag har/hade XP/Vista som dual boot på min 1,5 tb hårddisk (den var partitionerad två lika ståra delar för respektive OS). Dessvärre drabbades mitt XP av ett virus som inte var av denna jord, den förstörde registret och det var svårt att logga in och det var omöjligt att göra något på datorn. Jag hade således ingen annan utväg än att omformatera den partitionen, men jag lämnade kvar mitt Vista orört.

Efter mycket möda och besvär visade det sig dock att jag inte längre kunde logga in på Vista partitionen, när jag startade datorn kom det bara upp en text där det stod att det inte gick att boota. Jag lyckades sedermera ominstallera XP på den partition som var tom (där jag tidigare haft XP). Dock var det så att efteråt så startade XP direkt, utan någon bootloader som jag tidigare haft där jag kunnat välja operativsystem. Det skumma är dock att jag i XP fortfarande har 2 st partitioner och Vista partitionen verkar ha alla filer kvar. Dock kan jag inte boota in i Vista och det skumma är att Vista driven verkar vara på C.\ och XP på D.\ trots att det är XP jag är inne i och det tidigare varit så att det OS jag varit inloggat på också varit det som tjänat som c:\

Snälla, hur gör jag för att få tillbaka boot menyn? Jag har provat med EasyBCD, men där är det helt blankt i menyerna och jag kan inte välja någonting och klickar jag på "View settings" står det "No valid entries found". Vad ska jag göra?????
Citera
2010-01-06, 00:54
Medlem
Först återställer du Vistas Bootloader genom att följda denna gudien

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bootloader+from+the+DVD

Sen startar du Vista och installerar Easy BCD sen lägger du till XP i Bootordingen.

Easy BCD fungerar bara i Vista/7 så därför måste du göra så här
Citera
2010-01-06, 00:54
Medlem
sommarlovs avatar
Mitt i natten lägger du in "Viktigt" på FB.

Ligger Google nere?
Detta måste vara bland det mest lättsökta man kan tänka sig: dualboot xp vista...
Citera
2010-01-06, 01:33
Medlem
kanulas avatar
Trådar sammanfogade.
/Mod
Citera
2010-01-06, 01:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccmvector
Först återställer du Vistas Bootloader genom att följda denna gudien

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bootloader+from+the+DVD

Sen startar du Vista och installerar Easy BCD sen lägger du till XP i Bootordingen.

Easy BCD fungerar bara i Vista/7 så därför måste du göra så här
Stämmer inte alls.
Easy BCD m fl liknande program fungerar ypperligt även i XP, vilket gör att det enda man behöver göra är att installera det och sen återställa bootloadern, vilket jag gjort vid ett flertal tillfällen.
Citera
2010-01-06, 02:51
Medlem
julllleees avatar
0X80070570 installera om dator

Hej. Kan inte installera om min datorn :/ . Jag har provat att bränna ut 5 olika Windows 7 versioner, 64 och 32 bits, på olika skivor från olika fabriker, har provat 2 Vista versioner 32 bits och får samma problem. Får felet 0X80070570. Har försökt massor med gånger. Har provat att öppna det när mitt xp är på fast då hänger sig det :S vet någon vad felet är???? Har provat att bränna skivirna långsamt och snabbt inget funkar
Tack på förhand!
Senast redigerad av julllleee 2010-01-06 kl. 02:54.
Citera
2010-01-06, 02:54
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
Hej. Kan inte installera om min datorn :/ . Jag har provat att bränna ut 5 olika Windows 7 versioner, 64 och 32 bits, på olika skivor från olika fabriker, har provat 2 Vista versioner 32 bits och får samma problem. Får felet 0X80070570. Har försökt massor med gånger. Har provat att öppna det när mitt xp är på fast då hänger sig det :S vet någon vad felet är????
Tack på förhand!
En vild gissning, har du kollat dina s.k ram-minnen ?
Citera
2010-01-06, 03:01
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan

s.k = ?
Citera
2010-01-06, 03:05
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan

drivrutiner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in