Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
Du ger för lite info.
Är din laptop en Samsung? Annars har du nog en "skräp-utility" installerad på din Samsung HDD.
Koppla ur disken tillfälligt och testa om det går att boota dina skivor då.
Man kan också tanka hem original Win10-USB.iso gratis från MS för att kunna boota och kolla datorn, samt rensa disken ifall det bara är ett GPT-/MBR-/diskkrypteringsproblem.
Hur gammal är PCn? Vad ska F5 hjälpa dig med? (Startknappar varierar mellan tillverkare och PCmodeller.)
Försöker du fixa dual-boot och måste du ha det eller behöver du spara något på din Linuxpartition?
Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Fungerar inte den klassiska metoden?
Ändrar i Bios så installationsskivan ligger som första startval. Boota upp med skivan och därefter påbörja installationen.
Hej. Det är en Samsung, dock finns inget kvar i den, inte ens recovery disken, någon tyckte jag skulle bli fullständig Linuxanvändare. :/
Har testat starta om via skivan med prioritet 1 på skiva men det är då jag får detta felmeddelande om "security boot". F5 brukar ta mig till bios eller om det heter felsäkert läge, iaf där jag byter prioritet vid uppstart.
Idag lyckades jag i alla fall komma in via F10 istället. Dock funkar inte skivorna ännu.. har testat två olika.
Jag har inte originalskivan till datorn heller utan köpt och laddat ner win 7 bara (från
http://pc-mac-servicecenter.se/). Datorn är asgammal, köpt 2012-2013 ca.
Sitter alltså fortfarande på Ubuntu nu.