2009-09-04, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Bara ta bort det du inte behöver i Windows.old-mappen.

Det är inte så stor skillnad, inte för vanliga användare.
Vad som skiljer är mest att kunna ansluta till domäner och köra Remote Desktop samt avancerad fildelning.

Det mesta går att få till i Home också.

Om det inte är en allt för gammal dator skulle jag ha kört Windows 7 istället.

joo fast min Trådlösa Router kan man inte ha på Windows 7 den kan inte heller ha windows vista.. själva datorn klarar av de men inte men trådlösa router
Citera
2009-09-04, 21:48
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nouroz12
joo fast min Trådlösa Router kan man inte ha på Windows 7 den kan inte heller ha windows vista.. själva datorn klarar av de men inte men trådlösa router

Vad pratar du om nu? Skulle routern på något sätt blockera OS? Vilken sten har du sovit under?
Citera
2009-09-05, 13:38
Medlem
Iam-Varfors avatar
Tjena, lånar tråden lite.

När bror min skulle installera om sitt Xp pga av virus så körda han som vanligt boot from cd körde hela installationen och under detta så kom div felmedellanden upp, ex Boot.ini missing Avbryt eller ignorera, han ignorerade och under fortsättningen så kom dessa medellanden upp ibland men han fortsatte.
När det väl var klart så startade han datorn och kom in som vanligt i xp menyer osv, men efter en omstart så började den bara att starta om sig utan att kunna komma in i bootmenyer, verkar tillochmed att datorn stänger av tangetbord för när man är i menyerna för felsäkert läge kan man inte flytta till något annat alternativ. Xp skivan är en orginalskiva med tillhörande cd-key.
Är det någon som har en aning om hur man fixar detta? Tack på förhand.
Citera
2009-09-05, 17:34
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Formaterade om datorn för ett tag sedan, hade jag 2 partitioner att välja bland, då tog jag bort C och gjorde en ny och installerade windows på den. Då visade det sig att jag formaterade den andra hårdisken som jag inte hade något windows på, så nu har jag 2 installerade windows på båda diskarna. Det konstiga är att jag har bestämmt mig att formatera den rätta disken igen, men då kommer jag inte in i det läget man formaterar, utan den startar bara upp windows som vanligt.

Vad är felet? har testat att ta ut o i skivan osv...
Citera
2009-09-07, 01:59
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Tjena, lånar tråden lite.

När bror min skulle installera om sitt Xp pga av virus så körda han som vanligt boot from cd körde hela installationen och under detta så kom div felmedellanden upp, ex Boot.ini missing Avbryt eller ignorera, han ignorerade och under fortsättningen så kom dessa medellanden upp ibland men han fortsatte.
När det väl var klart så startade han datorn och kom in som vanligt i xp menyer osv, men efter en omstart så började den bara att starta om sig utan att kunna komma in i bootmenyer, verkar tillochmed att datorn stänger av tangetbord för när man är i menyerna för felsäkert läge kan man inte flytta till något annat alternativ. Xp skivan är en orginalskiva med tillhörande cd-key.
Är det någon som har en aning om hur man fixar detta? Tack på förhand.
Bump
Citera
2009-09-07, 12:59
Bannlyst
Hur formaterar man hela datorn innan man installerar Vista? Vill bli av med allting, den ska vara som när jag köpte den som ny.
Citera
2009-09-07, 13:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Hur formaterar man hela datorn innan man installerar Vista? Vill bli av med allting, den ska vara som när jag köpte den som ny.
Boota med skivan och när du skall välja hårddisk trycker du på avancerat och tar bort partitionen och skapar en ny.
Citera
2009-09-07, 13:55
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Boota med skivan och när du skall välja hårddisk trycker du på avancerat och tar bort partitionen och skapar en ny.

Beror väl på hur den var som "ny". Fick du överhuvudtaget med någon skiva, eller kan du bygga en från disk? Hade du XP eller Vista? Etc etc.
Citera
2009-09-07, 16:50
Medlem
Andreasvbs avatar
För att formatera måste man ta bort datan.

Bara göra det från Vista-skivan, spelar ingen roll vad man har innan.
Citera
2009-09-07, 17:25
Medlem
kebabfnaskjallas avatar
fick ett idiot virus (kommer inte ihåg namn) och efter det så kan jag inte ens starta upp min dator..och när jag ska formatera om den så startar den om sig när skivan laddat klart så kommer den menyn för reparation och det upp och det är då den startar om sig!

Vad kan felet vara?
Citera
2009-09-07, 20:10
Bannlyst
Har formaterat datorn nu, tack för hjälpen.
Citera
2009-09-07, 21:01
Medlem
Garderobs avatar
Mac-idiot behöver PC-hjälp...

Av praktiska skäl behöver jag ibland kunna köra Windows på min Mac och har laddat ner Vista från TBP. Blev ganska förvånad när jag öppnade mappen dock (se bild). Vad av innehållet är själva installationen av operativsystemet? Kort sagt: hur f-n gör jag för att installera Windows?

http://img178.imageshack.us/img178/9971/screenshot01l.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in