2009-07-09, 09:20
Medlem
Calico Jacks avatar
Sverkers soptunna. Kontakta SVT!
Citera
2009-07-09, 10:07
Medlem
re

Åker runt mycket i jobbet och betalar parkering med kort.

På ett ställe (qpark) såklart får jag alltid systemfel när jag betalar med kortet fel på mitt kort säger dom betala med mynt (visst jag har alltid 40:- i små mynt på mig idioter) mitt kort fungerar på alla andra ställen + på mackarna.

Hämnd jag ringer och felanmäler deras automater
Citera
2009-07-09, 12:15
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Varför betala först?
För annars kommer man troligtvis få en påminnelse avgift och liknande.. Och sånt får du ABSOLUT inte tillbaka,vad jag förstått..
Senast redigerad av orvaren 2009-07-09 kl. 12:18.
Citera
2009-07-09, 12:41
Medlem
alltså, är man bara lite trevlig och har schyssta belägg för att slippa betala ger dom med sig.
Så var det i mitt fall iaf, parkerade på en gratis parkering, utanför min bostad, där man dock bara får stå i 24 i stöten.
Skrev ihop en snyftare (hade iofs varit inlagd på sjukhus). Efter det fick jag hem ett brev att jag slapp betala, och fallet avskrevs och dom hoppades att jag skulle krya på mig snart osv.

Men håller med i vilket fall som helst, jävla ägg är dom.
Här om dagen skulle jag ta ut pengar, stannade till på en handikapps parkering 5 meter från automaten, springer ut o ska plocka ut dollar, en p-fitta glor surt, och säger att flyttar jag inte bilen lappar hon mig, hon skiter i om det bara tar 1 sekund sa hon......fan va jag hatar dom.
Hur kan dom sova gott om natten, hur kan dom gå med huvudet högt och vara stolta över sina jobb. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! hatar dom....psykbryt 2000!
Citera
2009-07-09, 13:04
Medlem
marimekkos avatar
Qpark vågar inte skylta med sitt namn på deras egna huvudkontor, ganska talande för deras yrkesstolthet. Kan man hitta ett jobb med lägre status i Sverige? Jag kommer inte på något i alla fall.
Citera
2009-07-09, 14:13
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
För annars kommer man troligtvis få en påminnelse avgift och liknande.. Och sånt får du ABSOLUT inte tillbaka,vad jag förstått..
Som jag förstått det får privata bolag inte lägga på avgifter på en skuld som överklagas.
Senast redigerad av JimGoose 2009-07-09 kl. 14:16.
Citera
2009-07-09, 14:17
Medlem
KristerKlisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Som jag förstått det får privata bolag inte lägga på avgifter på en skuld som överklagas.
gör de det så ska man vända sig till datainspektionen
Citera
2009-11-26, 16:15
Bannlyst
kan vara svårt att hitta dessa lappfittor, men här är en som anställer dessa ligister iaf.

Hans-Ove Ekman , rekryterare
jobbtel.08-722 15 57
Mob. 070-760 21 00
Illerbacken 1
18144 LIDINGÖ
Citera
2009-11-26, 16:18
Bannlyst
Går fint att spruta in klister i myntinkastet på automaterna och gärna med lite sand i. Möjligen skulle väldigt lös betong/cement fungera lika bra.
Citera
2009-11-26, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
Går fint att spruta in klister i myntinkastet på automaterna och gärna med lite sand i. Möjligen skulle väldigt lös betong/cement fungera lika bra.

Det kan vara lite marigt att få in limmet, men man trycker till ordentligt på flaskan så det sprutar in i mynthålet. Jag har alltid en flaska lim i bilen som jag kan ta till om det skulle behövas.
Citera
2009-11-26, 16:53
Bannlyst
Jag har allvarligt funderat på att börja jobba där endast för att få reda på vilka andra som arbetar där. Man skulle kunna publicera namnlistor med anställda på Qpark här på FB. Jag önskar verkligen dessa människor allt ont i världen. Kan nästan vara värt att infiltrera Qpark bara för detta ändamål.
Citera
2009-11-30, 18:16
Medlem
Pebbiss avatar
Måste bidra med min erfarenhet av Qpark. Utanför mitt jobb fanns det en kundparkering där man fick stå i max 2 timmar. När jag hade ärenden på lunchen brukade jag ställa mig där eftersom jag ändå skulle flytta bilen inom 2 timmar. När jag på förmiddagen lämnade bilen så ser jag hur en p-fitta från Qpark anländer och åker runt och noterar (med penna och någon form av papper) vilka bilar som stod på parkeringen. Jag hade hört att de brukar använda digitalkamera vid dylika "ronder" så nyfiken på tillvägagångssättet stannade jag kvar ett tag och spanade. Efter ca 3 minuter åkte p-fittan vidare utan att ha tagit några bilder. Ca 1 timme och 50 minuter senare går jag och hämtar min bil och kör iväg på några ärenden. Anländer åter till jobbet ca 30 minuter senare. Medveten om att p-fittan har noterat mitt reg .nr. ställer jag mig avsiktligt på en helt annan plats med bilen vänd åt andra hållet. Ytterligare 30 minuter senare var det dags att gå till bilen igen. Då har man en bot på vindrutan! I själva boten står det handskrivet att "foton är tagna". I helvete heller tänkte jag, jag såg ju t.o.m. att det inte togs några bilder. Ringer då omedelbums till deras kundtjänst och förklarar sakligt exakt vad som har hänt. Fick då rådet av deras oerhört snorkiga kundtjänst att jag skulle överklaga, det var det enda jag kunde göra sa de. Fick givetvis avslag. Överklagar igen med en extremt välformulerad beskrivning av händelseförloppet. Avslag igen. Gör ett nytt försök där jag även skrev att jag aldrig kommer att ge mig. Jag betalar inte böter när jag inte har gjort fel var min motivering. Jag sa att jag gärna går till domstol och att jag hade varit i kontakt med lokalmedia som gärna skulle skriva om ärendet. Dessutom sa jag att jag var 100 procent säker på att jag skulle vinna eftersom de bildbevis de hävdade att de hade inte existerar. Även denna gången blev det avslag. Så sagt och gjort vänder mig till en jurist som ger mig rådet att bita ihop, betala och gå vidare. Han sa att jag riskerar en lång och tidskrävande process som kommer att kosta mycket pengar. Juriste var väldigt förstående men lyckades ändå övertala mig om att det helt enkelt inte var lönt mödan. Så efter mycket vånda tänkte jag om och betalade. Qpark bedriver en maffialiknande verksamhet och man är totalt chanslös om man inte är arbetslös jurist med hur mycket fritid och pengar som helst. Nu är jag istället inriktad på sabotage för min ilska mot detta skitföretag kommer inte att stillas förrän jag har utövat samma ekonomiska skada mot dem (givetvis med saftig ränta) som de har gjort mot mig.
Senast redigerad av Pebbis 2009-11-30 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in