2009-07-08, 16:29
Medlem
marimekkos avatar
Jag är en sansad person men parkeringsvakter är jordens avskum.
Citera
2009-07-08, 17:43
Medlem
"Försöker bara göra mitt jobb" om man fick ge P-lisorna en böter för varje gång de säger det skulle man vara förmögen

Nej fy fan, låter verkligen surt, köp lite Spanska riddare (vad de nu heter) och råka tappa några vid deras bil nästa gång.
Citera
2009-07-08, 18:06
Medlem
fotsvampshorans avatar
Flera ger förslag på vandalism men vad ska man göra för att få bäst resultat
tips är bra.
Mitt tips är att köpa en flaska limm( lock tait el liknande) som man häller i myntspringan
Mer förslag
Citera
2009-07-08, 18:19
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valpsune
nix så är det inte alls dom är precis som alla andra och sköter bara sitt jobb det är ju tråkigt om du har träffat något rötägg såna finns inom alla jobb
Dom är inte alls som andra, jag fick en p-bot utav dom på min egen hyrda plats som jag betalar 600 i månaden för utav dom.
Idioterna påstod att jag inte alls hyrde en p-plats utav dom, men när jag visade upp mitt hyreskontrakt så gav dom med sig efter mycket om och men.
Men dom krävde ändå mig på p-boten fast det var dom som gjort fel. Det hela slutade med att dom skickade allt toll kronofogden som då ville ha pengar utav mig, men när jag sa som det var till fogden samt visade upp kontraktet så la dom ner allt, samt avskrev skulden. Men Q-fittorna började med att skicka hotbrev och gjorde en polisanmälan mot mig, men jag gick segrande ur den striden.
Efter det så hyr jag ingen p-plats ifrån dessa idioter någe mer, det enda dom vill är att lura pengar av allt och alla.

Så kom inte och säg att dom bara sköter sina jobb, dom är bara en bunt zigenare som vill lura dig...
Citera
2009-07-08, 18:23
Medlem
KristerKlisters avatar
Det vore skoj ifall det stog på internet vart de parkerar sina q-parkbilar!
Citera
2009-07-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristerKlister
Det vore skoj ifall det stog på internet vart de parkerar sina q-parkbilar!
Du kan börja leta i dessa krokar, nu vill jag framhäva att jag absolut inte bidrar till någon form av brottslighet, denna info ger jag endast ut i informationssyfte.

Q-Park AB
Box 90240
120 23 STOCKHOLM

Besöksadress: Veterinärgränd 6

http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=Veterin%e4rgr%e4nd+6
Citera
2009-07-08, 22:34
Medlem
KristerKlisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
Du kan börja leta i dessa krokar, nu vill jag framhäva att jag absolut inte bidrar till någon form av brottslighet, denna info ger jag endast ut i informationssyfte.

Q-Park AB
Box 90240
120 23 STOCKHOLM

Besöksadress: Veterinärgränd 6

http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=Veterin%e4rgr%e4nd+6
Stor parkering där, obevakad och där ser jag ofta qparkbilar köra in. Bra jobbat
Citera
2009-07-09, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av valpsune
hahah ni e ju så jävla roliga tror ni på fullaste alvar att det blir bättre av att förstöra? å så säger ni att dom man ringer till är otrevliga det kan ju bero på hur man låter när man ringer

Trevliga eller otrevliga spelar inte större i detta fall, jag tror att dom har som policy att inte ta tillbaks lappar pga omständigheter så läng dom är lagligt utfärdade. Tror du verkligen att deras kuntjänst skulle få beröm om dom skulle ta tillbaks en enda lapp som är lagligt utfärdad`?
-Nej.
Citera
2009-07-09, 01:05
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Men betala och överklaga sedan,satan vad sur jag skulle vara!
Varför betala först?
Citera
2009-07-09, 01:09
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Varför betala först?
Blir massa påminnelseavgifter om man skiter i att betala, och i slutändan inkasso + "prick i registret". Om du inte får igenom ditt ärende och får rätt så blir det av att betala en jävla massa extra pengar, plus få andra ekonomiska problem på grund av din "prick".
Citera
2009-07-09, 01:12
Medlem
JimGooses avatar
Nej, man överklagar FÖRST och betalar EFTERÅT om domstolen anser det...tror knappast qpark tillhör dom man måste betala först och överklaga efteråt som till exempel radiotjänst.

Redigerat:
Sökt lite och qpark(föredetta carpark) är ett privat bolag och kan därför inte kräva betalning först, de har dessutom vägrat att betala tillbaka pengar efter att ha förlorat i både tingsrätten och hovrätten så dom ska man verkligen inte betala till om p-boten överklagas.
http://sydsvenskan.se/malmo/article114790/Carpark-betalar-inte-trots-dom.html

Tog mer än 1år och en tidningsartikel innan carpark gjorde rätt för sig.
http://sydsvenskan.se/malmo/article115844/Carpark-gav-sig---efter-tidningsartikel.html
Senast redigerad av JimGoose 2009-07-09 kl. 01:36.
Citera
2009-07-09, 01:18
Medlem
pythonxs avatar
Har man överklagat får dom inte skicka det vidare innan det är ordnat i tingsrätt vem som har rätt... Vet iallafall att man inte kan få en prick från KFM sålänge det är uppe i rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in