2009-07-07, 22:07
Bannlyst
Hej stannade idag på en avgiftsparkering i samband med stort sport arrangemang det var ganska stor kö till biljettautomaten. När jag betalade avgiften och kom tillbaks till bilen så satt det en lapp där och lapplisan gick skyndande därifrån. Jag frågade lapplisan varför min bil blev lappad då sa han att dom har 6 minuters väntetid och det hade gått 8 minuter. Med andra ord fick jag skylla mig själv pga kön. Fick bara nummret till dom och givetvis sa även sur kärringen att dom har 6 minuters väntetid.

Ska man behöva bli lappad pga kö till biljettautomaten?
Citera
2009-07-07, 22:24
Medlem
orvarens avatar
Vilket jävla as!!

Sur-tanten borde ha kicken!

Såg hon inte att det var kö?

Troligtvis får du betala i vilket fall!

Men betala och överklaga sedan,satan vad sur jag skulle vara!

Om de inte betalar tillbaka,så hälli något "bra" i alla deras automater,tills du känner att "nu kommer det kosta er mer än min bötes lapp!"

Citera
2009-07-07, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren

Såg hon inte att det var kö?

P-vakten sa att dom går enligt regler, jag kan jo överklaga men det är lönlöst.
Han sa att dom har arbete att sköta och har ingen tid att titta efter kö, sen vissade han sarkastiskt att automaten fungerade eftersom han hade prov-biljett.
Senast redigerad av Fuckluck 2009-07-07 kl. 22:49.
Citera
2009-07-07, 22:45
Medlem
vandalisera deras automat som tack för böteslappen
Citera
2009-07-07, 22:53
Medlem
Gibbledygooks avatar
q-park är vidriga,,provat att ringa deras kundtjänst?Otrevliga WT slynor som sitter och gafflar.
Citera
2009-07-07, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
q-park är vidriga,,provat att ringa deras kundtjänst?Otrevliga WT slynor som sitter och gafflar.

Hade förutspått det där med att ringa sur kärring som sa bara att dom har 6min väntetid som det står i deras regelbok, att jag hade betalat för 2 timmars parkering skiter dom i.
Citera
2009-07-08, 00:42
Medlem
sirVandalots avatar
Som sagt vandalisera är det enda rationella då det är så förbannat trögjobbat att driva ärenden mot dom.
Citera
2009-07-08, 00:46
Medlem
Snubbs avatar
Skafffa fram två vittnen som styrker din historia, och då är din historia alltså att det INTE hade gått 6 minuter, utan bara 5 eller 4.

De brukar förlora i tingsrätten om man har två vittnen. Se till att gå till en juristfirma först bara, man har rätt till ersättning för en timmes juridisk rådgivning som alltså qpark får betala när de förlorar.

Så låt dem bråka. Det kommer kosta dem 500 kronor i ansökningsavgift till tingsrätten plus 1300 kronor i ersättning för juridisk rådgivning. Summa 1800 kronor för deras fitteri!
Citera
2009-07-08, 10:41
Medlem
hahah ni e ju så jävla roliga tror ni på fullaste alvar att det blir bättre av att förstöra? å så säger ni att dom man ringer till är otrevliga det kan ju bero på hur man låter när man ringer
Citera
2009-07-08, 11:27
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valpsune
hahah ni e ju så jävla roliga tror ni på fullaste alvar att det blir bättre av att förstöra? å så säger ni att dom man ringer till är otrevliga det kan ju bero på hur man låter när man ringer

I fallet Q-park finns det inget vettigare tillvägagångsätt än just våld. Det är ett packe lata slynor som enbart vill göra livet tråkigt för andra människor.
Citera
2009-07-08, 11:40
Medlem
nix så är det inte alls dom är precis som alla andra och sköter bara sitt jobb det är ju tråkigt om du har träffat något rötägg såna finns inom alla jobb
Citera
2009-07-08, 14:23
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valpsune
nix så är det inte alls dom är precis som alla andra och sköter bara sitt jobb det är ju tråkigt om du har träffat något rötägg såna finns inom alla jobb
Tycker att han haft otur här.. (med att råka ut för ett redigt rötägg!)

Om P-vakten åtminstone kollat mot apparaten,så borde den ju uppfattat att det var kö...

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in