2009-07-07, 14:52
Medlem
DonHamps avatar
Jag har Windows Vista, och utöver det så har jag även ett problem som går mig på nerverna dag ut och dag in.
Internetanslutningen ger upp, fast inte "helt" eller vad man ska säga.

Jag kan sitta och klicka runt här på Fb eller någon annan sajt och helt plötsligt så står det att "Firefox kunde inte ansluta till...". Och när det har kommit upp så fungerar inte heller Internet Explorer.
Dock så fungerar Msn och Bitcomet ifall de varit igång innan Firefox ger sig, men är de inte igång innan så går det inte att starta dem.

Det lustiga i det hela är att internetuppkopplingen är ansluten och jag hittar inga som helst fel där, och under tiden medan det har varit så här så har jag bott på två olika ställen med två olika internetuppkopplingar.

Vad är felet? En tillfällig lösning är att starta om datorn vid dessa tillfällen, men snart kommer jag ta den slutgiltiga lösningen att slå sönder fanskapet och inte ha någon mer dator så länge jag lever.

Men som sagt: Vad är det för fel och vad fan kan jag göra åt det?
Tack på förhand
Citera
2009-07-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonHamp
Jag har Windows Vista, och utöver det så har jag även ett problem som går mig på nerverna dag ut och dag in.
Internetanslutningen ger upp, fast inte "helt" eller vad man ska säga.

Jag kan sitta och klicka runt här på Fb eller någon annan sajt och helt plötsligt så står det att "Firefox kunde inte ansluta till...". Och när det har kommit upp så fungerar inte heller Internet Explorer.
Dock så fungerar Msn och Bitcomet ifall de varit igång innan Firefox ger sig, men är de inte igång innan så går det inte att starta dem.

Det lustiga i det hela är att internetuppkopplingen är ansluten och jag hittar inga som helst fel där, och under tiden medan det har varit så här så har jag bott på två olika ställen med två olika internetuppkopplingar.

Vad är felet? En tillfällig lösning är att starta om datorn vid dessa tillfällen, men snart kommer jag ta den slutgiltiga lösningen att slå sönder fanskapet och inte ha någon mer dator så länge jag lever.

Men som sagt: Vad är det för fel och vad fan kan jag göra åt det?
Tack på förhand

Sök igenom datorn efter spyware först.
Eftersom övriga program kommer åt internet så är det ngn mjukvara i din dator som är orsaken, tex din brandvägg, men även router kan vara orsaken.

Har du router så koppla bort den och kör utan ett tag för att se om den var orsaken.
Citera
2009-07-08, 22:08
Medlem
DonHamps avatar
Vilken program skall jag använda för att söka igenom efter spyware?

Och just nu kör jag med mobilt bredband (Fråga inte varför, men hade jag fått bestämma hade jag haft något riktigt istället) och innan var det förmodligen router eftersom det var i en studentlägenhet där hela internatet delade på samma internet.
Så, någon aning om vad felet kan vara?
Citera
2009-07-09, 01:55
Medlem
hasenfrasens avatar
Det låter som att du antingen har F-Secure eller Symantec installerat på datorn. Avast och Avira är två bra gratisalternativ som är minst lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in